Loading...
dk

Hvilken Tesla S | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Jun 26

Ved ikke om det er det rigtige tråd at spørge om råd, men jeg prøver.

Jeg havde egentlig udset mig en Tesla 3 som mulighed, men nu jeg fik set den er den simpelthen for lille - især bagagerum. Var jeg ungkarl, havde jeg sikkert købt den, men med kone og 1 barn og ikke mindst ivrig golf spiller kræver det mere plads

En ny Model S er jo en dyr fornøjelse må man sige. Ikke mindst syntes jeg priserne for brugte model S jo faktisk er identiske med ny priser.

Der er jo rigtig mange 85D til salg og også 90 og 100 er til salg. Jeg kører max 20,000 om året og typisk knap 40km daglig ca - dog også ture til flere gange om året til odense som ca. er 160km hver vej med halvdel på motorvej

Normalt har jeg altid haft biler i 5 år når de har kørt ca 80,000 og rigtig mange af dem til salg er jo netop deromkring når vi snakker de ældre Model S.

En ny Model S er rækkevidden selvfølgelig rigtig god, men hvad får man udover det for den pris en ny model 100D koster. 

Så Køber jeg en brugt 90D der f.eks. har kørt 50,000 og er 4 år gammel eller køber jeg en 100D til 650,000. Rækkenvidden er bedre, men hvad bedre features får man med ?

PeterE
PeterE Jun 26

Prisen for en brugt er - med al respekt - langt fra identisk med ny priser. Det er noget sludder :) 

Overvej at smide en ide om dit budget herind, så får du helt sikker gode og konkrete anbefalinger. Det er rigtigt vanskelligt at skrive hvad forskellen på de brugte 85D og 90Dere til lige over eller lige under en halv million er i forhold til en ny S som vel koster lige under en million, afhængig af model. Det er både tekniske og kvalitetsmæssige forskelle. Når du kører så relativt få km, så ville jeg ikke bruge penge på at jagte ret stor rækkevidde. Hvis du ellers kan oplade derhjemme.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 26
M3Jan
M3Jan Jun 26

Besøg Tesla.com. Design din egen Model S og se prisen i bunden. Det giver en mindstepris på 721.000 kr så vidt jeg kan se - incl afgifter.

Genovervej en Model 3. Check samme diskussion der kører netop nu på denne tråd: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6892?page=7#post-106611

En familie på 3 burde have god plads i en Model 3. Hvis du har brug for barnevogn, golfbag og feriebagage på samme tid kan du jo overveje en boks på taget eller bag på krogen. Dat kan nok alligevel heller ikke være i en Model S - uden at jeg ved det med sikkerhed.

Det siges der godt kan være barnevogn i en Model 3. Og en golfbag kan der også være.

PeterE
PeterE Jun 26
Jeg vil tro at trådstarter er opmærksom på begge tråde, han har selv startet dem begge som jeg husker det :)
rossoneris
rossoneris Jun 26

En 3 er for småt for mig.. Budget vil jeg sige er omkring 600,000, men den skal så også gerne ikke have kørt mere end 20-30,000 (helst)

Den her f.eks. - den koster jo mere end hvad en ny koster, men der må være noget jeg overser, da det ellers jo aldrig vil blive solgt

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/100d-5d/4738531

M3Jan
M3Jan Jun 26

Ja så rækker mine argumenter for 3 ikke langt :-)
En ny i billigste version koster 721.000 og er uden fri Supercharge. Prisen er sat ned for nylig.
Den du linker til har fri Supercharge, fuld autopilot, dyrere fælge, vinterhjul.
Mon ikke det er årsagen

bskaarup
bskaarup Jun 26
Citat fra rossoneris

Den her f.eks. - den koster jo mere end hvad en ny koster, men der må være noget jeg overser, da det ellers jo aldrig vil blive solgt

De store hjul koster 37 og så står der at den får 3.0 hw så det må betyde 50 for FSD for en ny. Laver jeg den konfiguration på tesla.com ender den i 835. Desuden har den fri supercharging - det har en ny ikke.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 26
T3S7A
T3S7A Jun 26

Den der har næppe fri Supercharger. Det er kun første ejer som har det , det følger ikke bilen. Er de nok bare ikke bekendt med. 

rossoneris
rossoneris Jun 26

OK - ja det kan jeg godt se nu jeg lige læser hvad der står :)

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Jun 26
Ice2EV
Ice2EV Jun 26

Så ville jeg nok hellere strække budgettet og byde på den Raven model der står til 770.

Alternativet er vente til der dukker en 75D op eller kigge i Tyskland efter en. De findes til små 60k Euro i tyskland, så skal de selvfølgelig lige afgiftsberettiges efterfølgende.

PeterE
PeterE Jun 26
Citat fra T3S7A

Den der har næppe fri Supercharger. Det er kun første ejer som har det , det følger ikke bilen. Er de nok bare ikke bekendt med. 

Det er da vist nyt for de fleste, og en overraskelse for dem der køber brugt. Hvorhenne står det? :) 

PeterE
PeterE Jun 26
Citat fra rossoneris

En 3 er for småt for mig.. Budget vil jeg sige er omkring 600,000, men den skal så også gerne ikke have kørt mere end 20-30,000 (helst)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/100d-5d/4738531

Husk: Det er jo aldrig forbudt at komme med et bud, heller ikke på en brugt Tesla. Den bliver nok ikke solgt til den pris, selvom det er en fantastisk dejlig bil. 

rossoneris
rossoneris Jun 26

Jamen det er nok igen fordi jeg altid har kørt de her 5 år og ca 80000 og så solgt inden skavankerne og de dyrere regninger kommer på bilen. 

Så det er udelukkende derfor at jeg tænker, ja da ikke vil købe en bil der har kørt mere end den jeg sælger, selvom det selvfølgelig er 2 forskellige biler. Men ja, måske jeg skal tænkte anderledes der og ikke se det store problem om den så har kørt 60,000

Det med import af biler er det besværlig og ikke det helt vilde at tjene. Jeg mener er der 100,000 at tjene, så kunne det da være interessant. men er der 25000 at spare så tænker jeg hellere jeg vil tage den mere sikre vej og købe i danmark. Det er jo en hulens masse regler med det import, som jeg umiddelbart kan se og ja, kender man det er det sikkert ret ligetil, men som sjælden bilkøber engang hver 5 år er det lidt svær

PeterE
PeterE Jun 26
Citat fra JacobKbhS Nogen specielt grund til, at den ikke må have kørt mere end 20.000-30.000 km? Elbiler er ikke som ICE-biler - de slides ikke på samme måde rent teknisk. Kabinen og lakken blir selvfølgelig slidt som tiden går, men umiddelbart ville jeg ikke være bange for at gå efter en brugt, der fx. havde gået 60.000 km.
100% enig. Kom ud og prøv et par brugte :)
fmm1000
fmm1000 Jun 27
Tesla har lige haft brandudsalg på model S. Mener bla der blev solgt en demo p til under 700.000. Personligt ville jeg ikke købe en s før der har været battery day.
rossoneris
rossoneris Jun 27

En 90D Tesla S, hvad kan sådan en typisk kører på almindelig landevej når den er fuldt ladet - sådan plus/minus lidt selvfølgeig

De der autopilot 1,2, 2,5 og 3 - er det ren software den kan opgraderes til senere hvis det er, eller skal den være lavet til det.

Kan se De her Model 90D fra 2016 ligger sådan ca. på de 600,000 - og men kan jo selvfølgelig altid diskuterer om man skal ligge 100,000 til for at få en endnu nyere bil. Men typisk er det vel kun rækkevidden man betaler for eller tager jeg fejl ?

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Jun 27
HemligNemlig
HemligNemlig Jun 27
@jacob, jeg er enig i at forskellen mellem 85 og 90 er ganske få % men om det er 40km skal jeg ikke gøre mig klog på.<br />
Min 85 kan lade til 366km så kan ikke se hvordan du kan estimere den til 500-550km med mindre det er rated eller bag en lastbil på landevej.<br />
Ellers kører jeg muligvis ikke så morfar som jeg bliver beskyldt for lol
Jeg kender ikke mange det siger de kan køre 450-500 i en 85er
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jun 27
ElPeter
ElPeter Jun 27
En 90D skal bestemt ikke koste 600.000 når man kan få en ny Long Range for 721.000. Det nye batteri er meget bedre (bedre køling, lader hurtigere), der er bedre affjedring, mere effektiv motor, nyere MCU og autopilot mm. Jeg vil mene en rimelig pris for en gennemsnitlig 90D er omkr. 400.000, uden at have checket.

Mht rækkevidde på motorvej: sommer 350-375, vinter 300.

Tilsyneladende degraderer 90 batteriet hurtigere end 85, med det resultat at de i dag nok har nogenlunde samme rækkevidde.
rossoneris
rossoneris Jun 27

ja så er man igen der hvor man skal til at tænke hvor er det man sætter stregen i sandet og går fra en billigere model som er lidt dårligere på mange punkter eller tager den nye, som er den tand bedre

ja, det er sku svært syntes jeg

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 27

Tjaa :-) Men nu er en 85 jo også kendt for ikke at have mere en 67kw til rådighed men ved ikke hvad der er i en 90er så at sige at han ikke skal holde sig tilbage fra en 85'er og han kan køre 450-500 er meget forkert.

Jeg ville nok anbefale en 70er eller gå efter en 100 hvis den er til at få for budget.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jun 27
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »