Ved ikke om det er det rigtige tråd at spørge om råd, men jeg prøver.
Jeg havde egentlig udset mig en Tesla 3 som mulighed, men nu jeg fik set den er den simpelthen for lille - især bagagerum. Var jeg ungkarl, havde jeg sikkert købt den, men med kone og 1 barn og ikke mindst ivrig golf spiller kræver det mere plads
En ny Model S er jo en dyr fornøjelse må man sige. Ikke mindst syntes jeg priserne for brugte model S jo faktisk er identiske med ny priser.
Der er jo rigtig mange 85D til salg og også 90 og 100 er til salg. Jeg kører max 20,000 om året og typisk knap 40km daglig ca - dog også ture til flere gange om året til odense som ca. er 160km hver vej med halvdel på motorvej
Normalt har jeg altid haft biler i 5 år når de har kørt ca 80,000 og rigtig mange af dem til salg er jo netop deromkring når vi snakker de ældre Model S.
En ny Model S er rækkevidden selvfølgelig rigtig god, men hvad får man udover det for den pris en ny model 100D koster.
Så Køber jeg en brugt 90D der f.eks. har kørt 50,000 og er 4 år gammel eller køber jeg en 100D til 650,000. Rækkenvidden er bedre, men hvad bedre features får man med ?