Loading...
dk

Tesla 3 - noget for mig? | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Jun 26

Heh ja jeg har også 4 børn (12, 9, 5, 5), og skiftede fra VW Sharan til Model3, da vi efterhånden sjældent kom op på fuld oppakning. Da tvillingerne små var det fint nok, da man jo skulle have utrolige mængder af skrammel med på ferier. Jeg savner da nogen gange det store bagagerum og sæderække 3, men her efter de blev 4-5 år, kunne der gå måneder mellem at vi brugte række 3. Vi har stadig Skoda Citigoen, så nu kører vi bare i 2 biler, de 5-6 gange om året hvor alle skal med til et eller andet tamtam. På skiferien endte jeg med at leje en VW Caravelle til 7k for 10 dage for 1000 km.

Jeg var træt af at skulle køre i et stort skrummel 28500 km om året, bare fordi vi skulle bruge den til 1000 km på skiferie og 500 km småkørsel. Nåja, og så var jeg også træt af NOx-bokse, Adblue-følere, vandpumper, DSG-gearolie og gammelt kort i navigationen fra 2011. ;)

Eneste ærgelse er at jeg ikke fik den med træk, men det blev først "opfundet" 1 måned efter jeg fik 3'eren hjem.

rossoneris
rossoneris Jun 26

Generelt er bil valg jo altid op til hvad man ønsker. VIl man gå på kompromis og af og til komme ud for at låne en bil for at få plads nok eller tager man bilen ud fra de andre 80% behov hvor det fungerer. 

Ofte er det jo også sådan at ved man hvad max plads man har, så tilpasser man også det behov og det er det jo intet galt i. 

jonsiii
jonsiii Jun 26

Enig. Den M3 Performance du var ude og se på, havde du da åbnet for "hullet"? Der er jo et rum nedenunder gulvet, der hvor reservehjul og den slags plejer at ligge. Der plejer godt at kunne ligge et par tasker og lidt småting. Og ja, jeg ville også hellere ha en hatchback, men det må vente til Y'eren.

Og husk det er ret dybt:

8 kasser belgiske øl + bagage til 3 mand kan sagtens være der.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 26
PeterE
PeterE Jun 26

Vær opmærksom på totalvægten. En vilkårlig TM3 vejer 1932 kg og har en totalvægt på 2305 kg. Jeg slog bare en enkelt op i motorregistret. Dvs at de 3 personer og de 8 kasser øl samlet set må veje 373 kgs...så er det vist godt at det ligner tomme flasker :)

Vildgut
Vildgut Jun 26
Citat fra rossoneris

Generelt er bil valg jo altid op til hvad man ønsker. VIl man gå på kompromis og af og til komme ud for at låne en bil for at få plads nok eller tager man bilen ud fra de andre 80% behov hvor det fungerer. 

Ofte er det jo også sådan at ved man hvad max plads man har, så tilpasser man også det behov og det er det jo intet galt i. 

Min pointe var at mange muligvis overvurderer hvor meget plads de har brug for. Jeg gjorde det jo selv... En af årsagerne til jeg beholdte stationcaren :)

Men ja... Var jeg tålmodig, så havde jeg også have ventet 2 år ekstra på Y'eren. Men det viste sig også at 3'eren havde længe plads nok. 
AgentP
AgentP Jun 26
Citat fra jonsiii

Heh ja jeg har også 4 børn (12, 9, 5, 5), og skiftede fra VW Sharan til Model3, da vi efterhånden sjældent kom op på fuld oppakning. Da tvillingerne små var det fint nok, da man jo skulle have utrolige mængder af skrammel med på ferier. Jeg savner da nogen gange det store bagagerum og sæderække 3, men her efter de blev 4-5 år, kunne der gå måneder mellem at vi brugte række 3. Vi har stadig Skoda Citigoen, så nu kører vi bare i 2 biler, de 5-6 gange om året hvor alle skal med til et eller andet tamtam. På skiferien endte jeg med at leje en VW Caravelle til 7k for 10 dage for 1000 km.

Jeg var træt af at skulle køre i et stort skrummel 28500 km om året, bare fordi vi skulle bruge den til 1000 km på skiferie og 500 km småkørsel. Nåja, og så var jeg også træt af NOx-bokse, Adblue-følere, vandpumper, DSG-gearolie og gammelt kort i navigationen fra 2011. ;)

Eneste ærgelse er at jeg ikke fik den med træk, men det blev først "opfundet" 1 måned efter jeg fik 3'eren hjem.

Det er faktisk en MEGET vigtig point. Man skal købe bil efter det primære behov. Ikke den ene gang i sommerferien.

Jeg bliver også tit spurgt, hvad jeg gør, når vi skal på ferie (Ift opladning). Tjae, så kommer jeg de to timer senere til Innsbruck. Det overlever jeg nok to gange om året. 

Og i guder, hvor er det rigtigt, at det er befriende ikke at skulle bekymre sig om AdBlue-pumper, EGR-ventiler og Nox-sensor. Fik det hele skiftet på ét år på den gamle bil. Suk...

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jun 26
Ice2EV
Ice2EV Jun 26

3 mand og 8 kasser øl......... De skal da vist ikke hjem i morgen, det bliver vist en forlænget weekend   ;-)

Umiddelbart vurderer jeg at 60-75% af dem der handler bum og bajere ved grænsen, og ikke kommer fra nærområdet, kommer over vægtgrænsen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 26
jonsiii
jonsiii Jun 26

@PeterE

Phew, så var det godt det var de 3 tynde på under 90 kg, der kørte med mig. :D Og kasserne vejer vel 10-11 kg efter refill, så det kan liiiiige gå. Havde jeg haft et par af de store drenge med, så kunne de ha hjembragt en dåsecola hver.

@Ice2EV

Ja vi plejer jo at have en hyggetur til Belgien her i forsommeren, men det fik Coronaen jo ødelagt. Kører derned torsdag, hygger i et par aftenener, og så hjem søndag. Og så er det jo godt at få lidt "smagsprøver" hjem til resten af året. ;)

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 26
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7