Absolut billigste løsning er at bruge den medfølgende UMC og Schuko-pigtail, som du kan sætte til en helt alm. 230 V stikkontakt med jord. Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg vil ikke anbefale det som permanent løsning. Dels er alm. stikkontakter ikke dimensioneret til vedvarende, høj strømstyrke, så for at være på den sikre side, bør du skrue ned til max. 6 A på skærmen inde i bilen. Så lader den med ca. 7 km/h, dvs. meget langsomt, men det er måske tilstrækkeligt til dit behov, hvis du husker at sætte den til opladning hver gang, du er hjemme.
Jeg vil anbefale dig som minimum at få sat et blåt kraftstik op tilsluttet en dedikeret gruppe i eltavlen, som kun forsyner dette stik. Hvis du ikke har den blå pigtail til UMC'en, så køb den hos Tesla. Med den blå pigtail sat i enden af UMC'en kan du sætte den direkte til det blå kraftstik og uden bekymring for overbelastning lade med 16 A vedvarende. Det giver en ladehastighed på ca. 20 km/h. Dvs. du kan sagtens nå at få den ladet op om natten, selv hvis du har kørt en lidt længere tur. Hvis batteriet er helt tomt, skal den nok lade lidt mere end bare én nat. Men du kan jo sagtens køre næste dag på et halvt opladet batteri, hvis du ikke skal køre alt for langt.
En bedre og mere langtidssikret løsning er, når du nu alligevel skal have sat et kraftstik op, at få trukket et 3-faset kabel (5x4 mm² eller 5x6 mm²) ud til dit kraftstik. Det er ikke ret meget dyrere end et 1-faset kabel (m. 3 ledere). Så er det forberedt til, at du senere kan få sat et rødt kraftstik (3 faser) op i stedet for det blå.
Du kan også med det samme få sat et rødt kraftstik op. Hvis du vil lade med din UMC fra det røde kraftstik, skal du have den blå pigtail og en rød til blå adapter. F.eks. denne: https://www.evse.dk/shop/adapter-kabelsaet/
Hvis du vil udnytte opladning på 3 faser (som giver en ladehastighed på ca. 60 km/h), skal du have en anden UMC, som understøtter 3 faser. Din nuværende UMC kan kun lade på 1 fase. En 3-faset UMC koster næsten det samme som en rigtig ladeboks.
Den bedste og dyreste løsning er at få sat en 3-faset 11 kW ladeboks op. Med et fastmonteret ladekabel og gerne en Tesla-knap på håndtaget. Så er det supernemt at sætte den til bilen og med Tesla-knappen kan du udløse ladekablet, så du slipper for at fumle med app eller skærm inde i bilen.
Husk, du skal også have et Type-B relæ, der sikrer mod DC-fejlstrømme, hvis det er en permanent ladeløsning. Man kan sagtens lade uden sådan et relæ, men det er et sikkerhedsmæssigt krav, for at det er lovligt. Et Type-B relæ er ret dyrt. Det kan sidde enten i eltavlen eller du kan købe en ladeboks, som i nogle tilfælde har indbygget Type-B relæ.
Det kan også være en god idé at sætte en bimåler op i eltavlen, som måler elforbrug til opladning af bilen. Så kan du holde øje med det og evt. bruge det til refusion af elafgift, hvis det skulle blive aktuelt på et tidspunkt.
Husk, at omkostningerne til elinstallationen er en engangsudgift og en investering i fremtiden, så jeg ville ikke spare her. Man ved ikke, hvad fremtiden byder på, så jeg vil klart anbefale at få det lavet, så det er fremtidssikret eller i hvert fald nemt at opgradere.