Loading...
dk

Turen går til Norge - lokal opladning? | Tesla Forum

Slo
Slo Jun 28
Turen går til Norge denne sommer, bl.a. Trysil. 
Vi kommer måske, måske ikke, til at skulle lade lokalt uden for Superchargerne en til tre gange.
Hvem skal vi blive kunde hos? Nogen erfaringer?
selsoe
selsoe Jun 28

Da vi var i Norge i vinter oprettede jeg mig hos Fortum Charge & Drive. De har et ret omfattende ladenetværk og en app man kan downloade og oprette sig i. Vi brugte det en enkelt gang. De fakturerer dog pr. minut og ikke pr. kWh. Vi fik ca. 16 kWh for ca. 100 NOK hvilket er 6,25 NOK (4,30 DKK) pr. kWh. Det svarer til en gns. ladeeffekt på ca. 30 kW. Det har nok været billigere hvis batteriet havde været varmt og den derfor kunne trække for fuld kraft i hele perioden. Ret åndssvag afregningsmetode.

Det er dog gratis at oprette sig, så der er ikke rigtig nogen grund til at lade være.

migselv
migselv Jun 28

Fortum og Grønn Kontakt er de to store udbydere i Norge.

Vi brugte Grønn Kontakt en enkelt gang sidst vi var oppe i Kristiansund området til lokalladning. Husk at registrere bilen som elbil for at spare vejafgift. En aftale hos fx. Fjellinjen til afregning kan reducere vejafgift yderligere.

Jf. lommeregneren på Fjellinjen koster fx. turen Larvik -> Trysil NOK 248 i vejafgift (uden aftaler og som standartpris). Med aftale hos Fjellinjen og med bilen registreret som elbil reduceres dette til NOK 8,00. Og så skal man jo også hjem igen.

Priserne gælder gennemkørsel af Oslo udenfor rush hour.

Vi tager også til Norge igen i år og denne gang satser jeg på at kunne lade på stedet hvor vi bor.