Loading...
dk

import fra tyskland - igen igen | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Jul 12 '20

Jeg har kigget lidt på øvrige indlæg omkring import fra tyskland, men mangler lige at få skåret det ud i pap. Nedestående er stillet meget firkantet op, men som sagt det skal lige skæres ud i pap

Bil I tyskland står til 95,500 euro inkl. 16% skat - så ekslusiv tysk skat er det 82,328 euro

Jeg kører derned og henter bilen og skal ikke betale tysk skat, så jeg betaler de 82328 euro for bilen

 

Derefter kommer jeg til danmark og skal selvfølgelig betale registreringsafgift som skat fastsætter. Men bilen er over 6 måneder og også kørt over 10,000km

Den skal også synes og have plader osv. 

 

Men er der noget i ovenstående jeg overser i processen ?

Ice2EV
Ice2EV Jul 12 '20

De 16% tysk skat er det mvs. altså Tysk moms, så er det smartere at betale de 16%, for ellers skal du betale dansk moms på en brugt bil der er over 6 måneder og har kørt mere end 6000 km og som der ikke er betalt moms af. 

Det kan jo ikke betale sig at betale 25% i DK, hvis man kan nøjes med 16% i tyskland, vel.

rossoneris
rossoneris Jul 12 '20
Hmm troede netop pointen var man ikke skulle betale moms i dk når en bil er
Importeret når den har kørt de 6000 eller er over 6måneder
Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Jul 12 '20
Ice2EV
Ice2EV Jul 12 '20

Forudsat at der er betalt moms i andet EU land.

Mener faktisk at henter du den fra eks Norge så skal du betale moms ligegyldigt hvad.

Hvis bilen er nyere end 6 måneder og 6000 km, så skal du ligeledes betale moms af den, da den betragtes som ny bil.

 

Henter du den med 6+ måneder og 6000+ km(kan godt være det er 4.000 km husker det ikke) så anses den for at være brugt, og derfor kan du nøjes med den udenlandske moms alt efter hvad der er en fordel for dig. 

Du skal så betaler reg. afgift i dk. som beregnes efter hvad de værdi sætter en brugt bil mangen til i DK. Men idet en sprit ny S LR med lidt lak og farve på kabine er afgiften 76.000 kr, så kan det jo altså ikke være alverden på en brugt. 

fmm1000
fmm1000 Jul 12 '20
Regn med 10.000 i diverse omkostninger til rejse, toldsyn, nummerplader og valutakurstab. Du kommer nok ikke under en procent i valutakurstab, og det er trods alt 5.000 på 0,5 mio. Brug for guds skyld ikke paypal. Det koster 5 pct i valutakurstab.
Ice2EV
Ice2EV Jul 12 '20

Har man udenlandsk Euro konto, kan man overfører til 7,47. Så er tabet meget begrænset. Eks i Tyskland eller andet EU land. VI har selv i Spanien, og overførsler koster ikke noget gebyr i vores banker.

rossoneris
rossoneris Jul 27 '20

Nogen der kender https://www.automentor.dk/ omkring import af biler ?
Ja det koster nogle penge, men tilgengæld sørger de for det hele så vidt jeg kan læse. 

 

rossoneris
rossoneris Jul 31 '20

Har kigget en del på tyske tesla´er, men snart samtlige er med FSD underligt nok - ikke lige det jeg vil betale ekstra for omkring registreringsafgiten. Men FSD lader til at være nærmest standard i Tyskland

PeterE
PeterE Jul 31 '20
Din beslutning bliver ikke nemmere af at vente, men det er godt at være grundig. Måske kommer der nye priser til Battery Day som vist er i september :)
rossoneris
rossoneris Sep 22 '20

Der findes selvfølgelig diverse firmaer der kan hjælpe med at beregne afgift på import fra tyskland. Kan man selv klare det ved at ringe til skat og give oplysninger , hvis nogen har erfaringer med det ?

skat har sådan en mulighed man kan finde tidligere registreringer men ofte er det jo lidt sort hvad modellerne hedder syntes jeg og om man lige får valgt den rigtige.

Det at handle privat er det ikke noget man skal undgå ?. Tænker lidt firma mæssigt er det lidt mere trygt, hvis det altså ikke er en lille polsk brugsvognshandler - men ved ikke om der er andre der har erfaringer også omkring betaling  med private sælgere

PeterE
PeterE Sep 22 '20

Man skal gøre det man er tryg ved, og som man ved noget om. Hvis du aldrig har importeret bil før, så find nogen der kan hjælpe dig - selvom det koster en god sjat. Fik du talt med automentor som du selv linkede til tidligere?