Loading...
dk

Let hylen/hvinen/summen fra forenden ved parkering | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Jul 25 '20

Oplever andre at Teslaen hyler/hviner/summer let fra forenden ved alm parkering? Ikke kun ved ladning eller efter en længere tur. Den står bare og summer hele tiden, både med og uden ladekabel i. Det er ikke alm lade-køling med blæserne, blot en let hvinen. Det kommer kun fra venstre forende. Selv når jeg har sat den i "Car Off"

Forummets indlæg er redigeret af MichaelS Jul 25 '20
KimT
KimT Jul 25 '20

Som Jacob skriver - jeg lader min til max 76% i det daglige - så holder den kæft. Det gør den ikke hvis jeg sætter den til mere end 76%, så står den og hylder i 3 timer, og brænder ca. 1,2kWh af (ca 400w i timen)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 26 '20
SP
SP Jul 25 '20
Hej
Jeg har det samme problem,det er pumperne som køler batteriet der lyder såden,det kom efter opdatering sidste sommer,jeg har talt med Teslaom det og de siger at det er skruet op på omdrejninger for at bedre kan køle når batteriet bliver varmt.Dar skal nævnes at det er ikke den stor kompressor som ofte man hører.Der findes mindst 4 af de små pumper.
Jeg miner at det er meget irriterende lyd,Tesla bør gøre noget ved det,selv om de siger at det er normalt.Bilen har ikke haft den lyd fra ny.
KimT
KimT Jul 26 '20

Temp. er bestemt ikke den eneste faktor.

Jeg har lige lavet en test. Bilen har stået stille siden fredag aften. Batteri temp er 19C, SoC er 72%.

Jeg har startet en opladning på 11kW og sat den til 78%. Det tager 25min at lade, temp stiger til 21,2C, og nu står bilen og synger sin sirenesang de næste 3 timer. Kan smide en graf op når den er færdig......

Denne ændring kom ikke som noget af det første i maj/juni sidste år. Jeg mener det kom sammen med at regen. blev begrænset senere