Loading...
dk

Oversight over hvilke andre fælge der passer til M3? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Aug 28 '20

SÅ kom jeg til at kigge på dba en gang mere lige før jeg skulle hjem til KBH fra ugens kursus i Viborg.

Ja så faldt jeg over disse her Dezent 19"... Jeg tror det bliver ganske pænt til vintersutter :) 

Den ene fælg har et lillebitte kantstenskys men det vil nærmest blive fuldstændigt dækket af den fælgbeskyttelseslæbe som Michelin (og så mange andre) har. Derudover er de som nye. Jeg måtte slippe 2600,- men er vel cirka halv pris af et sæt nye billige 19". Brugte fælge er selvfølgelig et sats (de er forhåbentlig lige) men sådan er det jo... 

HrMogensen
HrMogensen Aug 30 '20
Kan det have sin rigtighed at fælge skal spændes fast med hele 175 Nm? Det er vel uanset om det er org. fælg eller ej - mere et spørgsmål om vægt og den power hjulene udsættes for. 

Jeg har nok været vandt til de 100 Nm på tidligere køretøjer. 
bskaarup
bskaarup Aug 30 '20

175Nm er korrekt. Man skal nærmest op at stå på momentnøglen.

HrMogensen
HrMogensen Aug 30 '20
Quote from bskaarup

175Nm er korrekt. Man skal nærmest op at stå på momentnøglen.

Tak :) 

Det er nok endnu mindre sjovt at løsne dem, men der ryger et stålrør på hver side af krydsnøglen.
Håber ikke de 175Nm skaber for meget bøvl ift låsemøtrikkerne (de originale fra Tesla). Man skal jo sørge for at holde lige på samtidig med man skal nær “stå på nøglen”... det går nok.
bskaarup
bskaarup Aug 30 '20

Jeg har købt mig en akku slagskruenøgle - den har gjort det meget nemmere at skifte hjul. Den slår med op til 400Nm hvilket har vist sig at være tilstrækkeligt.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Aug 30 '20
Micmex
Micmex Aug 30 '20
Citat fra bskaarup

Jeg har købt mig en akku slagskruenøgle - den har gjort det meget nemmere at skifte hjul. Den slår med op til 400Nm hvilket har vist sig at være tilstrækkeligt.

Hvad koster sådan en og hviket mærke er?
Forummets indlæg er redigeret af Micmex Aug 30 '20
bskaarup
bskaarup Aug 31 '20

Jeg valgte en Ryobi da jeg i forvejen havde batterier til den.

saldenryd
saldenryd Oct 3 '20

Jeg har været på udkig efter noget som ligner de originale turbine fælge, men i 18". Det eneste jeg har kunnet finde som sælges i Europa er Monaco Grandprix 6:

Nogen som har fundet noget andet turbine-agtigt som passer en model 3?

PS Tænkte sætte vinterdæk på, men der står ikke vinteregnet på nogen hjemmesider og vinteregnet på andre. Ret forvirrende.

Forummets indlæg er redigeret af saldenryd Oct 3 '20
HrMogensen
HrMogensen Oct 5 '20
Quote from saldenryd

Jeg har været på udkig efter noget som ligner de originale turbine fælge, men i 18". Det eneste jeg har kunnet finde som sælges i Europa er Monaco Grandprix 6:

Nogen som har fundet noget andet turbine-agtigt som passer en model 3?

PS Tænkte sætte vinterdæk på, men der står ikke vinteregnet på nogen hjemmesider og vinteregnet på andre. Ret forvirrende.

Jeg er ret sikker på at Monaco sælges fra en forhandler nær KBH - har set dem i den blå avis som forhandler annonce.
De tilbydes bl.a. med vinterdæk monteret.

Prøv at søge på “Monaco Tesla”.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Oct 5 '20
Sider: « 1 2