@MOS Tak for dit klare svar. Jeg køber den omtalte adapter, men da en alm. dansk stilkontakt normalt kun kan belastes med 10 Amp (måske 13 A), så tænkte jeg, om ikke det ville give mere med et adapterkabel (rødt CEE 16A til Schuko) fra mit 16A kraftstik til UMC'ens Schuko. Kan UMC'en så udnytte de 16A? og dermed måske lade med 60% mere.
Hvis du har en rød 16 A CEE-kraftstikkontakt, så vil jeg klart anbefale dig at bruge den fremfor en alm. stikkontakt. CEE-stikkontakter er beregnet til vedvarende, høj strømstyrke, hvorimod en alm. stikkontakt oftest kan trække 10-13 A i op til 2 timer, men hvis man belaster den mere end 2 timer, bør man skrue ned til 6 A, for at være på den sikre side. Det afhænger af installationen, hvor meget den reelt kan trække, men 6 A er altid på den sikre side.
Ovenstående er, hvad der er sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Teknisk kan man sagtens trække mere strøm, men så risikerer man at smelte stik eller andre dele af installationen og i værste fald forårsage brand. Så sørg altid for at indstille max. strømstyrke på skærmen i bilen til hvad der sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Hvis du bruger en rød CEE-stikkkontakt, så kan du godt lave en adapter fra rød CEE til Schuko, men Schuko-stikket kan stadig kun lade med 13 A. En bedre løsning er derfor at lave en rød CEE til blå CEE-adapter som den i Jens_N_B's indlæg #9. Så vil du uden problemer kunne trække 16 A vedvarende.