Loading...
dk

Hvilket stik på/til den medfølgende UMC | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Aug 6

Hvor ser i at Schukoen ikke kan trække 16A? (dokumentation).

Tesla har mærket både det blå CEE og Schukoen med 16A.

MOS du skriver at UMC´en med Schuko kun kan lade til 13A - har du prøvet? eller ved du hvorfor?

På mig lyder det lidt mærkeligt, især da den jo også er mærket til 16A.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Aug 6
KimT
KimT Aug 6

I det link MOS har i første indlæg - Åben Tesla Mobile Connector : https://www.tesla.com/da_DK/support/charging-connectors - der står 3kW.

Og en alm. LK stikkontakt er ikke beregnet til kontinuerligt at kunne levere 13A

PS I går kom der et brev fra færdselsstyrelsen - sendt ud via Hyundai som beskrev at den lader der følger med Kona'en netop ikke er beregnet til kontinuerlig belastning ved over 6A (den har kun alm. 240V stik), selvom den vist kan sættes op til 12A

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 6
MOS
MOS Aug 6

@jonsiii

Så mangler du vist bare en komfurstik til blå CEE adapter :-)

MOS
MOS Aug 6

@Hilbert

Jeg mener, der sidder nogle modstande i stikkene mellem neutral og jord. Modstandens størrelse er en kode for, hvor meget stikket er beregnet til at kunne trække. Når du sætter UMC'en til, kan den måle modstandens størrelse og dermed ved den, hvilket stik det er og hvilken strømstyrke, den må skrue op til. Den vil altså ikke skrue op til mere end 13 A på Schuko-stikket.

MOS
MOS Aug 6

@Hilbert

Når du nu har en rød CEE-stikkontakt, så glem alt om Schuko-ladning. Schuko-ladning er en nødløsning, der er langsom eller forbundet med risiko for smeltede stik eller brand i installationen, hvis man ikke får skruet tilpas langt ned i strømstyrke ved længerevarende ladning.

CEE er den sikre løsning, som er beregnet til høj vedvarende strømstyrke. Så brug de par basseører og køb den blå CEE-pigtail hos Tesla og anskaf dig en rød CEE til blå CEE adapter.

Eller sæt en 11 kW ladeboks op.

Hilbert
Hilbert Aug 6

Så er den på plads. Mange tak for hjælpen.

jonsiii
jonsiii Aug 6

@MOS Lol ja, jeg har faktisk et løst komfurstik liggende i kælderen, men det ryger vist bare med i lommen, hvis jeg en dag skulle leje et sommerhus. ;)

@Hilbert Som MOS skriver, så er der indkodet max 13 A i Schuko-pigtailen. Også selvom der står 16 A på selve stikket.

KimT
KimT Aug 6
Her link til brevet vi lige har fået sendt ud fra Hyundai ang. mormorlader/nødlader : https://katalog.hyundai.dk/...r/info-om-noedlader/
Sider: « 1 2