Loading...
dk

Pludselig stigning i State of Charge?! | Tesla Forum

MOS
MOS Aug 13 '20

Jeg var ude og køre en tur igennem København, hvor jeg startede på Amager. En ret flad tur med lav fart hele vejen. Pludselig undervejs fik jeg 1% mere strøm på batteriet. SoC steg til mere, end jeg startede med på køreturen, så det kan umuligt have været pga. regen, bare fordi jeg tog farten af ved et lyskryds. Jeg startede også ca. 1 m over havet, så jeg kan heller ikke have kørt ret meget ned ad bakke.

Er der nogle gode forklaringer på, hvad der lige er sket? Har jeg bare slået en usandsynlig rekord med negativt forbrug på en flad strækning i bytrafik? Eller er det Tesla, der pludselig har spist af min batterikapacitet, så den energi, der er tilbage på batteriet pludselig udgør flere % af den nu reducerede batterikapacitet? Er lidt bekymret for, om jeg nu også er blevet ramt af #batterygate. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 13 '20
Dieselosaurus
Dieselosaurus Aug 13 '20

Jeg oplevede det samme forleden. Min batterikapacitet er dog opgjort i km og min MCU er pt. død, så den beskedne stigning på nogle få km tilskrev jeg at bilen havde kuller... Din tilvækst er jo betragtelig. Gad vide hvad der sker?

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Aug 13 '20