Loading...
dk

Top Gear - Polestar 2 vs Tesla Model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Aug 13 '20

https://www.topgear.com/car-news/electric/big-electric-test-polestar-2-vs-tesla-model-3?amp

Udmærket anmeldelse synes jeg. Polestar er en lækker bil og slår TM3 på flere områder, 

Jeg kan godt lide dette afsnit, beskriver rimeligt godt hvad det er der fejler ved f.eks. AP - indtil videre i hvert fald:

"They feel advanced and futuristic, and both make claims about being able to drive themselves.

Never forget that they’re crap at it. It’s true of all cars that claim some level of autonomy. They’re furiously myopic, can see only one car ahead, can only react, not predict, have no nuance or knowledge. Now, within the boundaries they’re allowed to operate in, both are good."

Jeg forstår ikke helt denne:

"The Polestar offers passengers more leg and headroom and the versatility of a proper hatchback boot."

I andre anmeldelser har jeg læst det modsatte, især på bagsædet skal man ikke være alt for høj før man får problemer i Polestar.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Aug 13 '20
voersaa
voersaa Aug 13 '20

Jeg syntes også der er en god anmeldelse og det lyder som at Volvo har lavet en rigtig god bil. Det ville have været rart hvis de havde brugt en AWD model 3 i testen, det virker lidt dovent at de ikke gør sig den ulejlighed for det kan da ikke have taget dem lang tid at få fat i en. Tesla'en er også med hvid kabine og så man jo en pris der er højere end den de angiver. Ja, jeg ved at det er flueknepperi men det bør gøres rigtigt :-)

Når jeg kigger på billederne af Polostar 2 kan jeg dog ikke lade være med at tænke at den ligger tættere på en model Y end på en model 3. Det er lidt ærgeligt at rækkevidden ikke er tættere på model 3. Håber og tror den bliver en success, det virker som en fed bil. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 13 '20
jramskov
jramskov Aug 13 '20

@selsoe: Korrekt, det jeg tænker på er dog headroom, hvor jeg har set flere andre anmeldelser der siger at den er begrænset og mindre end i Model 3.

Jeg kan desuden godt lide designet af Polestar 2. Er ikke så stor fan af at brugergrænsefladen er Google baseret, men det er jo ikke fordi Teslas er perfekt heller. Kort og navigation kunne godt bruge nogle opdateringer.

jramskov
jramskov Aug 13 '20

Her er en anden, tror det er den jeg tænkte på: https://www.youtube.com/watch?v=rEsqhY9TCt8&t=522s

jramskov
jramskov Aug 13 '20

Ja, jeg kan også godt lide Carpervert selvom han bestemt ikke er nogen Tesla fan :) 

jramskov
jramskov Aug 14 '20

Helt enig, er heller ikke den store fan af Roberts anmeldelser.

Kiefer
Kiefer Aug 14 '20

Er de ikke begyndt at levere de biler i Norge, jeg syntes at have læst et sted, at den har solgt mere end Tesla her på det seneste deroppe.

Der er flere tests af bilen i Norge:
https://www.tek.no/...e-polestar-2-i-norge

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 14 '20
ankjaers
ankjaers Aug 14 '20

Det er fedt med nogle anmeldere der rent faktisk siger deres mening.

Mine standard M3 bremser har holdt fint til 15-20min sessioner på bane. Klodserne bliver slidt som det kan forventes med den belastning. Har ikke haft brug for at skifte endnu trods jeg altid har ekstra klodser + skiver med til track dage. Skiverne er bestemt i den varme ende efter 20 minutter på bane. Men stadig et stykke fra kritiske temperaturer. 

PeterE
PeterE Aug 14 '20
Citat fra ankjaers

Mine standard M3 bremser har holdt fint til 15-20min sessioner på bane. Klodserne bliver slidt som det kan forventes med den belastning. Har ikke haft brug for at skifte endnu trods jeg altid har ekstra klodser + skiver med til track dage. Skiverne er bestemt i den varme ende efter 20 minutter på bane. Men stadig et stykke fra kritiske temperaturer. 

Bare af nysgerrighed, ryger både din forsikring og garantien ikke når du bruge en gadebil til motorsport? (sådan mente min forsikringsselskab i al fald at det var...) 

Bianco
Bianco Aug 14 '20

Hvis man kører på bane som del af et køreteknisk kursus, hvor man f.x. ikke må overhale, så dækker nogle forsikringer.

CaptainChaos
CaptainChaos Aug 14 '20
Min forsikring dækker også motorløb, det skal dog være i DK. Fra policen:

MOTORLØB
Kørsel under orienterings-, præcisions- og 
økonomiløb samt øvelseskørsel er dækket 
under forudsætning af, at:
1. den foregår her i landet,
2. der ikke er tale om terrænkørsel,
3. Justitsministeriets tilladelse til det enkelte løb 
foreligger, hvis en sådan kræves,
4. de foreskrevne regler for løbet overholdes,
kørslen ikke sker som led i et internationalt løb
(f.eks. rally).

Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Aug 14 '20
MOS
MOS Aug 14 '20

Der er vist forskellige former for motorsport...

Der er de former for motorløb, som CaptainChaos nævner i indlægget ovenfor. De foregår typisk på offentlig vej og er underlagt færdselslovens bestemmelser. De er typisk dækket af forsikringen.

Og så er der racerløb, som typisk køres på en lukket bane og hvor det gælder om at køre så hurtigt som muligt for at opnå den hurtigste tid og/eller komme først i mål. Sidstnævnte er naturligvis forbundet med en væsentligt forhøjet risiko og jeg kan ikke forestille mig, at nogen alm. bilforsikring dækker her.

ankjaers
ankjaers Aug 15 '20

Citat fra PeterE
Citat fra ankjaers

Bare af nysgerrighed, ryger både din forsikring og garantien ikke når du bruge en gadebil til motorsport? (sådan mente min forsikringsselskab i al fald at det var...) 

Mit tidligere post var åbenbart ikke gået igennem. Er jeg den eneste som har en masse problemer med forum og posts ikke går igennem?

Min alm forsikring dækker ikke. Jeg køber dagsforsikring til banebrug når jeg skal afsted. Det er alm track dage hvor der ikke tages tid, og overhaling ikke er tilladt medmindre den forankørende giver plads. I min optik er det den sjoveste form for events man kan med sin daglige bil, hvor risikoen for skader er op til ens egen kørsel, og ikke andres. Når amatører får lov at overhale så kender vi alle den daredevil til firma-gokart som bruger andre som bander. Det er bare noget andet med biler fra et par hundrede tusind op til millioner. End leje gokarts til 20-30k.

Mht til garanti er det kun bremser (klodser, skiver og kaliber) som ikke længere er omfattet. Forklaringen jeg fik ved Tesla selv er at kunder jo også kan køre rigtig stærkt på de tyske motorveje. Men hvis bremserne overophedes så klodser splintrer eller skiver bliver skæve er det pga “hasarderet kørsel”. 

MOS
MOS Aug 15 '20
Citat fra ankjaers

Mit tidligere post var åbenbart ikke gået igennem. Er jeg den eneste som har en masse problemer med forum og posts ikke går igennem?

Jeg oplever det samme. Nogle gange er der 2 tekstruder nederst på siden, som man kan skrive i. Det må være en fejl; der skal kun være 1. Og det er hver gang, der er 2 tekstruder, at det går galt. Optimalt set burde hjemmesiden nok bugfixes. Min løsning er blot at være opmærksom på, hvis der er 2 tekstruder. I så fald skal man reloade siden, indtil der kun er 1 tekstrude. Så virker det. Det er desværre ikke altid, jeg opdager det, før det er for sent. Man kan også for en sikkerheds skyld tage en kopi af hele teksten, man har skrevet, før man klikker på Indsend-knappen. Så har man altid en kopi, hvis noget går galt.

voersaa
voersaa Aug 17 '20
Citat fra ankjaers

Jeg oplever jævnligt at mit indlæg forsvinder når jeg trykker indsend. Af samme årsag er jeg begyndt at kopiere det jeg skriver så jeg ikke skal skrive det forfra.  

KimT
KimT Aug 17 '20

Jeg har oplevet det - det sker hvis der er 2 vinduer/bokse man kan skrive i - så er det kun hvis man skriver i det rigtige vindue at det gemmes;

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 17 '20
jramskov
jramskov Aug 17 '20

Polestar har fået nogen til at lave en rækkeviddetest ved 70 mph / 112 km/t og se hvor godt de lever op til deres EPA rated range. Resultatet:
Audi E-Tron - 92 percent of claimed EPA range.
Polestar 2 - 82 percent of claimed automaker range.
Jaguar I-Pace - 80 percent of claimed EPA range.
Polestar 2 Performance Pack - 79 percent of claimed automaker range.
Tesla Model 3 Performance - 75 percent of claimed EPA range.

Værd at bemærke er at Tesla Model 3 var den bil der kørte længst med 234 miles, Polestar 2 var nummer to med 205 miles. Man kan vist konkludere at EPA rating også er elastik i metermål :P

Link: https://jalopnik.com/tesla-model-3-ranked-last-for-highway-range-efficiency-1844728090

MOS
MOS Aug 17 '20

Det er utroligt, at flere medier bringer den bevidst manipulerende konklusion, at Tesla Model 3 er den mindst effektive bil.

Model 3 havde den længste rækkevidde med det mindste batteri, hvilket naturligvis gør den til den mest effektive bil i denne test - ikke den mindst effektive. Derudover er den endnu mere effektiv i EPA testen.

At fremstille to sejre som et nederlag er manipulation af værste skuffe.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 17 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 17 '20
Kinesisk markedsføring
jramskov
jramskov Aug 17 '20
Polestar 2 har ikke engang en officiel EPA range endnu :) Jeg har på fornemmelsen at der sidder nogle ingeniører ved Volvo Sverige og græmmer sig over deres marketingsafdeling.