Loading...
dk

charging equipment fault | Tesla Forum

Kmj
Kmj Aug 13 '20

Der er en offentlig ladestander i Holstebro (blå "campingstik") - Når jeg forsøger at lade på den, får jeg en denne meddelelse : charging equipment fault

Jeg har forsøgt 4-5 gange det sidste par måneder og fået samme fejl hver gang. Har tidligere kunne lade på den uden problemer.

Hvad vil den fejlmeddelelse sige? 

Er det mit udstyr det er galt med? eller standeren?

DeaconWP
DeaconWP Aug 13 '20
Mon ikke det er standeren. Du kan teste det ved at lave en lille mellem adaptor. Ellen du kan måle, om der er byttet rundt på fase og nul. Din Tesla UMC vil blinke et antal gange, forskelligt fra, hvilken fejl du møder.. Der er forskel på antal blink ved de forskellige fejl, fra Gen 1 til Gen 2. Mit umiddelbare gæt er, at det er en for dårlig jord forbindelse, eller en bytning af fase og nul. Hvis du kan måle, at fasen kommer på det forkert ben, kan du lave en lille mellemledning, hvor du far han stikket til hunstikket, begge i blå CEE, bytter rundt på de to ledninger mellem L on N. Så kan du kompensere for den fejl. Er det dårlig jord, så plejer jeg af få skæld ud for at foreslå, at du laver en lille mellemledning magen til, hvor du blot ikke bytter runde på lederne. Men at du her ikke gennemfører jord fra hanstikket. Og at du så inde i hunstikket laver en forbindelse mellem Jord og Nul, så der er en kortslutning i hunstikket. Det er en måde at teste det på. Men man skal lige være sikker på, at der så ikke er fasen bytter rundt, så der kommer fase på jord, som så går videre til din bil. Jeg bor rimeligt tæt på Holstebro, så kommer du forbi postnummer 8840 en gang, kan jeg da levere og forklare, hvordan det virker, hvis du skal have hjælp til at lave sådan et sæt "fejlkompenserings kabler".
DeaconWP
DeaconWP Aug 13 '20

Jeg komme lige i tanke om, at hvis det er en model S lader, hvor du ikke har et originalt blåt stik med til ladekablet, så skal du lige være sikker på, at du har jordforbindelsen med i dit udstyr. Du må godt smide et billede aller to at det du bruger, så jeg kan se umiddelbart synlige fejl på det.

Kmj
Kmj Aug 13 '20

Jeg bruger den lader der var med bilen og så har jeg købt lidt forskelligere stik og en forlængerledning til at sætte på (det er ikke købt ved tesla). Her er det så den blå CEE der skal i brug. Det kunne være rart at vide om det er mit udstyr den er gal med, så kunne selvfølgelig prøve at købe det originale stik fra tesla.   Men jeg har haft det til at virke med samme udstyr for et par måneder siden på samme lader. Så ved ikke om det er mest sandsynligt at mit udstyr siden er beskadiget, eller om der er sket noget med standeren.

Jeg ser lige om det løser sig, men ellers kan det være jeg kigge forbi efter sådan en mellemlanding. (det bliver for teknisk til at jeg selv tør rode i det)  

PeterE
PeterE Aug 13 '20

Der er ingen grund til at gætte, hvis det er en model S så fortæller UMC'en ind imellem hvad der er galt ved hjælp af farver og antal blink. Det har stået herinde tidligere, jeg har bare ikke tid til at søge for dig lige nu :) Og husk at du ikke må/bør brug en forlænger overhovedet. Har du prøver at bakke helt hen til stikket og droppe forlængeren? 

Kmj
Kmj Aug 14 '20

Jeg beskrev blot at jeg havde købt en forlænger og forskellige stik. Det blev købt da bilen var helt ny og jeg ville sikre mig bedst mht at kunne lade over alt. Jeg er dog ikke sikker på den forlænger nogensinde har været i brug.  Så ja den fejl kommer uden brug af forlænger.  

Tak for det link, jeg må lige se hvor mange røde blink den giver..