Loading...
dk

Alligevel interessant, MG forsikring | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Aug 20 '20

https://mgmotors.dk/forsikring/

Lidt interessant at et nyt mærke kan levere med en ganske fornuftig forsikring.

Emilsteen
Emilsteen Aug 20 '20

Jeg var selv ude og teste bilen forleden, og blev helt paf da jeg så den forsikringspris de kunne levere. Meget positivt. Og det kunne tyde på, at bilmærkernes egne forsikringer kunne blive det foretrukne valg for mange, især når de etablerede selskaber fortsat ser negativt på elbiler. 

Svar jeg fik, da jeg spurgte hvorfor en meget lille elbil var dyrere at forsikre end en stor benzin-spand:

"Ydermere er Elbiler er som udgangspunkt dyrere at forsikre end benzin og dieselbiler. Det skyldes blandt andet, at elbiler er involveret i 20 procent flere uheld end andre biler. Mange af uheldene er såkaldte ’hovsa-skader’, der opstår, når føreren bliver overrasket af elbilens hurtige acceleration og forulykker i parkeringskældre eller i hækken."

Det virker jo helt absurd og dybt godnat, hvis vi I danmark har et reelt ønske om at få 1.000.000 elbiler på gaden.. Man kan kun sige, at der i hvert fald ligger et kæmpe marked og venter på Tesla Insurance og nu f.eks også MG Motors egen forsikring.

KimT
KimT Aug 20 '20

Ja det er billigt. Mener vi betaler knap 5K for Kona'en inkl glas, bilka-buler, ung fører.

Ovenstående udsagn hænger nok også sammen med at en stor del af elbilerne i DK ind til for knap 1 år siden har været S/X - dvs. en KÆMPE amerikaner, som de danske p-pladser absolut ikke er indrettet efter.

jramskov
jramskov Aug 20 '20

Wow, det virker til at være rigtig fornuftige priser.

Ice2EV
Ice2EV Aug 20 '20

@Emilsteen Hvordan følte du så MG'en var at køre, og hvilken vogn kører du pt? Er der nogen sammenligning i kørsel, betjening etc?

Der er lige langt nok til nærmeste udsalgssted, sigen en der købte en model 3 uden prøvetur!

Emilsteen
Emilsteen Aug 22 '20

@Ice2EV Vi kørte i en Citroën C3 benzin-monster, men ville skifte til el NU. Har faktisk prøvekørt den 2 gange, fordi jeg var så positivt overrasket første gang, at jeg blev nødt til at tjekke om det virkeligt var sandt, eller om det mere "bare" var den fantastiske følelse af at køre elbil, der påvirkede mig. Den kører rigtig fint, omend lidt stift i det. Der er lidt delay på accelerationen i forhold til Model 3, e-Niro og Zoe, som lige er dem jeg kan sammenligne med. Den forholdsvis høje vægt gjorde at MG'en var meget behagelige at cruise rundt i, og en fint fungerende aktiv lane keeping assistent. Hvis jeg var på udkig efter en nr 2 bil / soccermom-bil, så var den et rigtigt godt bud. Ekstremt rummelig kabine, masser af plads på bagsæderne og et bagagerum med plads til barnevogn. Et minus jeg lige umiddelbart havde var infotainment-skærmen, som var noget sløv i det.

Og så er der selvfølgelig rækkevidden - bilen sluger en del strøm, og det var egentligt det vi endte med at fravælge den på, når vi skal bruge en nr. 1 bil. Turen til svigermor og hjem igen, skal gerne kunne klares på én opladning. Så vi er faktisk endt med at hoppe på en Renault Zoe 52 - som er en dejlig bil, og som også overrasker meget på kørekomfort og et kæmpe bagagerum, hvor Odder barnevognen strøg lige ned i. Så nu er planen at ha' Zoe'en som 1. bil, og så om 4 år (zZzzz), når fruen er færdig med Ph.D, så køber vi Tesla Model Y og beholder Zoe'en som nr. 2 bil.

Forummets indlæg er redigeret af Emilsteen Aug 22 '20
Ice2EV
Ice2EV Aug 22 '20
@Emilsteen, kom selv fra en 2010 C3 benziner og skiftede den ud med en model 3. Dvs fruen endte i model 3 og jeg fik den tidligere fruemobil. Kører dog alt det vi kan i 3'eren, og har på intet tidspunkt fortrudt. Dog vil jeg sige der har været 2-3 gange på 16 måneder, hvor vi er kommet hjem efter en presset dag med 30 km tilbage, hvor det var rart at kunne springe over i ICE'en til aftenudflugter med unger til skøjter, hest, rugby whatever de nu lige har kastet kærligheden på.
Emilsteen
Emilsteen Aug 22 '20

@Ice2EV - Har I overvejelser om at skifte fruemobilen til elbil også?

Jeg har været fortaler for at vi skulle skifte til en Model 3 i lang tid, men må lige sande at økonomien bliver lidt for presset pt., med de ubekendte faktorer der trods alt er ved at have en bil til +400.000,- 

Alt i alt kan jeg jo tilskrive Tesla æren, at have lokket mig over i en elbil overhovedet. Hvilket vil gøre, at jeg senere helt sikkert skal have en Tesla senere. Elon's masterplan.

Ice2EV
Ice2EV Aug 22 '20

Ja overvejer, men der er flere ting der afholder mig.

ICE'en kører kun 8-10.000 om året.

Den er kun 5 år, så den begynder at blive billig i afskrivninger, skulle nok have fyret den af istedet for C3'eren sidste år.

Der skal være træk på en af vores biler(bare sådan til 5-700 kg til genbrugsplads og ikea).

Er også lidt varm på model Y. Om det bliver til noget eller om det er den ene eller den anden der skiftes, bliver spændende.