Loading...
dk

Bedste vinterdæk+fælgesæt til pengene til M3P | Tesla Forum

sfr
sfr Aug 21 '20

Hej alle

Jeg kunne ikke lige se der var en særlig kategori for dette emne som for model S, så hermed placeret. En moderator må lige flytte såfremt.

Jeg søger sparring på et godt "value-for-money" dæk+fælge til Model 3 performance. 

Jeg har været i dialog med Hinnerup auto og fået et tilbud. De anbefaler 19", ikke 18" (pga. for meget justeringer pga. bremsens størrelse, som jeg forstod det), og Nokian WR A4 vinterdæk. 

Det jeg allerhelst ville have var så billige, som mulige fælge str= 18" og så smække Aero Wheels fra Tesla på sammen med rigtig gode vinterdæk, men det lader sig jo så ikke gøre hvis det skal være 19" eller hvad?

Har nogle af Jer erfaringer med et godt og billigt sæt eller hvordan har I grebet det an?

Ice2EV
Ice2EV Aug 21 '20

Jeg tvivler på du kan sætte Tesla's aero wheels på andre end deres original fælge. De der gribe arme/tænger på aerokapslerne passer jo just på en prik med dem.

Købte et sæt nye originale 18" med aerokaps og orig. Michelin dæk med skumindsats for 5.000 kr. De var ifølge sælger kun kørt hjem fra Tesla, og så skiftet ud med andre fælge. Der var stadig dupper på dækkene.    Den ene fælg var så desværre skæv, men det må man jo regne med når man ikke betaler ret meget for et sæt.

sfr
sfr Aug 21 '20

Hej Ice2ev. Jeg er med på at det kræver den originale 18” fra Tesla for at kunne bruge aero fælge, men Tesla anbefaler (så vidt jeg ved og er oplyst fra sælger) kun 20” til perfomance udgaven. MEN det kunne jo være der var nogen af jer der havde erfaringer med 18” sæt der alligevel passer, som du jo har gjort så vidt jeg kan forstå? (Går ud fra du har installeret originale 18” med aero på en performance model)

Forummets indlæg er redigeret af sfr Aug 21 '20
Ice2EV
Ice2EV Aug 21 '20
Sorry, det er "bare" en AWD, og de passer ikke på en performance, såvidt jeg er informeret.
sfr
sfr Aug 21 '20

Ingen problem, så blev det da slået fast. Øv. Så må jeg finde et 19” sæt. Nogle med erfaringer/ anbefalinger? pt. er det bedste jeg kan finde et Monaco grandprix 6 fælg med Nokian WR A4 96. Nokian har også En model i det prisleje der hedder snowproof der ser ud til være lidt mere lydløse, måske det var noget?

Forummets indlæg er redigeret af sfr Aug 21 '20
bskaarup
bskaarup Aug 22 '20
Der er masser af 18" der passer på Performance. Tesla Bjørn har testet flere og kører med den størrelse til daglig. Norsk butik
Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Aug 22 '20
sfr
sfr Aug 22 '20
Bskaarup. Tak for det, det var jeg ikke klar over. Har du/ I et godt vintersæt ud fra mine behov? Jeg er helt i ny 18”/19”-sæt, og de FDM dæktest jeg har set igennem her i dag går ikke op i de størrelser.
HrMogensen
HrMogensen Aug 23 '20
Citat fra bskaarup Der er masser af 18" der passer på Performance. Tesla Bjørn har testet flere og kører med den størrelse til daglig. Norsk butik

Er også på kig efter vinterfælge og det ser spændende ud. De har tilsyneladende nogle ret gode tilbud her frem til 29/8... 

Når nu Norge ikke lige er med i EU kommer det så til at koste kassen at importere dem? Derudover ser det ud til at koste mellem 2000-2500,- kr for fragt alene. Det er nærmest billigere at køre op og hente dem :) 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Aug 23 '20
HrMogensen
HrMogensen Aug 23 '20
Citat fra sfr Bskaarup. Tak for det, det var jeg ikke klar over. Har du/ I et godt vintersæt ud fra mine behov? Jeg er helt i ny 18”/19”-sæt, og de FDM dæktest jeg har set igennem her i dag går ikke op i de størrelser.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/cqwl2h/comparison_of_best_model_3_compatible_tires_18_19/ 

Jeg fik det her link nogle uger tilbage fra et andet medlem. Jeg blev samtidig anbefalet at benytte Michelin CrossClimate+ som vinterdæk (selvom det er helårs) da det tikker stort set alle boksene af for at være optimalt vinterdæk i det danske klima. Det kan godt fås i 19" - link er ikke helt opdateret.

sfr
sfr Aug 23 '20
HrMogensen. det var da en mega fed liste - mange tak! Ærgerligt at Nokians dæk ikke er med på listen ift. erfaringer med det, men det kan være det kommer fra en anden tråd hvor folk tilsyneladende har købt dem. jeg syntes det lyder noget vildt at helårsdæk kan gøre det, men omvendt hvor meget vinter er der efterhånden tilbage? Det kan være helårsdæk kan komme på tale, når Michelin Sport 4S sommerdækkene er slidt op :) indtil da må jeg nok hellere finde mig noget andet til "vinteren"
jth
jth Aug 23 '20

Jeg tror ideen er at køre sommerdæk som sommeren og CrossClimate om vinteren, da CrossClimate er bedre til dansk vinter end et vinterdæk med mindre vi ender i en 2009/2010 eller 2010/2011 vinter :) 

sfr
sfr Aug 23 '20

jth.. arg på den måde :=) 

sfr
sfr Aug 23 '20

jeg er egentlig blot ude på at finde den bedste løsning da jeg ikke har et klap forstand på det :)

HrMogensen
HrMogensen Aug 23 '20
Citat fra jth

Jeg tror ideen er at køre sommerdæk som sommeren og CrossClimate om vinteren, da CrossClimate er bedre til dansk vinter end et vinterdæk med mindre vi ender i en 2009/2010 eller 2010/2011 vinter :) 

Ja tanken var netop at CrossClimate er bedre i regn end og tørre veje end vinterdæk. Slår selv flere billigere vinterdæk i snevejr. Det er mærket og godkendt i de lande der kræver vinterdæk. 

Jeg er på vippen ift at montere dette dæk på de org 19” og kun køre med dette.
Leder som alternativ efter er sæt fælge på 18” til CrossClimate og så beholde sommersutter på de org. 19”.
Har jeg gang i i en anden tråd... 

Er sgu for nærrig til at give 16.000,- for komplette hjul hos Tesla når jeg ikke selv kan bestemme dækkene men når CrossClimate koster ca 1600 stykket så render det også deropad.
jth
jth Aug 23 '20
Jeg har de originale vinterhjul med Pirelli fra Tesla. Der ryger CrossClimate på når dækkene er færdige.
sfr
sfr Aug 23 '20
ja når prisen er oppe omkring de 1600/stk tror jeg også jeg hopper på Conti 860, det er det eneste dæk jeg har kørt med om vinteren i 10 år :) men er besparelsen på 600kr /stk til Nokian det værd... hmm måske er det slet ikke nogen ting med den danske vinter og kan være "hip-som-hap" (nordjysk for det ene kan være ligeså godt som det andet)
CaptainChaos
CaptainChaos Aug 23 '20
Citat fra jth Jeg har de originale vinterhjul med Pirelli fra Tesla. Der ryger CrossClimate på når dækkene er færdige.
Jeg har de samme, man kan desværre ikke få CrossClimate i 20" så man skal købe nye fælge :(
CaptainChaos
CaptainChaos Aug 23 '20
Citat fra sfr

Hej alle

Jeg kunne ikke lige se der var en særlig kategori for dette emne som for model S, så hermed placeret. En moderator må lige flytte såfremt.

Jeg søger sparring på et godt "value-for-money" dæk+fælge til Model 3 performance. 

Jeg har været i dialog med Hinnerup auto og fået et tilbud. De anbefaler 19", ikke 18" (pga. for meget justeringer pga. bremsens størrelse, som jeg forstod det), og Nokian WR A4 vinterdæk. 

Det jeg allerhelst ville have var så billige, som mulige fælge str= 18" og så smække Aero Wheels fra Tesla på sammen med rigtig gode vinterdæk, men det lader sig jo så ikke gøre hvis det skal være 19" eller hvad?

Har nogle af Jer erfaringer med et godt og billigt sæt eller hvordan har I grebet det an?

Hinnerup forhandler tsportline fælge som også kan fås i 18" til model 3 performance, men de har nok en god grund til ikke at anbefale dem :(
Det er heller ikke helt billigt, jeg fik et tilbud fra dem på 18" med vinterdæk på, afbalancering mm og forsendelse til omkring 20.000 kr.
Og de anbefalede mig faktisk ikke at få Pirelli vinter dæk, da de havde mange problemer med dem. 

Jeg endte desværre med Tesla's original fælge og Pirelli vinterhjul, dem er jeg ikke særlig imponeret over...
sfr
sfr Aug 23 '20
Hinnerup anbefalede Nokian WR a4’eren med 19” fælge Monaco Grand pris fælge. Der koster hele molevitten ca. 14k. Stadig solide 17k mindre end Tesla’s kombi.
SuneH
SuneH Aug 24 '20

Vi kører med Nokian WR A4 i 19'' på vores Model S og i 18'' på vores Model 3. Er meget fint tilfreds.

Sider: 1 2 »