Loading...
dk

Førerprofil og nøgle | Tesla Forum

BrianM
BrianM Aug 24 '20

Når jeg sætter mig ind i min model 3 og træder på bremsen, så vælger den senest anvendte førerprofil. 

I manualen til TM3 står at hvis en nøgle (mobiltelefon eller kort) knyttes sammen med en førerprofil, så skulle bilen selv vælge den profil der er knyttet sammen med nøglen der åbner den. Det gør den som sagt ikke, men vælger i stedet senest anvendte. 
Det giver lidt kvaler når min datter er den der senest har kørt bilen, for hun er 39cm lavere end jeg er... 

I førerprofilmenuen er nøglekort og mobiler tilknyttet de relevante profiler. 
Oplever andre det samme, eller gør jeg noget galt ? 

Forummets indlæg er redigeret af BrianM Aug 24 '20
jth
jth Aug 24 '20
Virker upåklageligt her.

Gå ind i bil-menuen. Vælg låse.
Hvilken nøgle er aktiv når du sidder i bilen?

Hos mig står der “jth’s iPhone” - “aktiv | Apple iPhone | jth “ (altså den er min iPhone der er brugt til at låse op og den er tilknyttet førerprofilen jth”
BrianM
BrianM Aug 25 '20

Underligt... Her står "Brian's iPhone"  - også aktiv, under profilen. Men alligevel vælger bilen den senest anvendte førerprofil.

Ice2EV
Ice2EV Aug 25 '20

Såvidt jeg huske kan man sagtens have flere køreprofiler, eks du og din datter.

Men man skal ind og linke profilerne manuelt til sædeposition for hver profil. Har man bare oprettet dem uden at linke dem, så kan den ikke finde ud af det. Når så de er linked så burde det virke.

jth
jth Aug 25 '20
Står der:
“Brians iPhone”
“Aktiv | Apple iPhone”
eller
“Brians iPhone”
“Aktiv | Apple iPhone | Brian”

Sidstnævnte er indikationen på at den telefon er blevet tilknyttet førerprofilen Brian
BrianM
BrianM Aug 25 '20

@tjh
Den står som du beskriver. 
Jeg har slette min mobilnøgle, og geninstalleret. Umiddelbart ser det ud til at have hjulpet, så nu håber jeg at det holder :) 

Tak for gode input til jer begge !

BrianM
BrianM Aug 25 '20

@HrMogensen
Jeg har også bemærket de 2 BT forbindelser på min iPhone, og har tænkt det samme som dig - At det er en som nøgle, og en til opkald/infotainment. 

HrMogensen
HrMogensen Aug 25 '20

Citat fra BrianM

@HrMogensen
Jeg har også bemærket de 2 BT forbindelser på min iPhone, og har tænkt det samme som dig - At det er en som nøgle, og en til opkald/infotainment. 

Ville have redigeret mit indlæg men kom til at slette måske? Pyt du har skrevet lidt henad det samme. Blev glad da jeg endelig fattede hvordan det skulle gøres for var ved at blive lidt træls over at skulle panik-stoppe sædeindstillingen hver gang rattet ved ved at spidde mig!  

jth
jth Aug 25 '20

Jeg har aktiveret "easy entry" - så trækker den sædet lidt tilbage ved ind- og udstigning. 

HrMogensen
HrMogensen Aug 25 '20

Citat fra jth

Jeg har aktiveret "easy entry" - så trækker den sædet lidt tilbage ved ind- og udstigning. 

Også her. Den er nogle cm tilbage ifm. min indstilling. Jeg griner lidt når fruens sætter sig ind og hendes profil tilpasses... Tager adskillige sekunder før sædet er helt fremme :D  

Ice2EV
Ice2EV Aug 25 '20

Det havde nu været smart hvis Elon's tropper fik linket handsfree til fører indstillinger.

Vores sætter flot sæde efter hvilken mobil der kommer til førerdør. Men sætter fruen sig ind i pax sæde, så er det 9 ud af 10 gange sikkert hendes mobil der kobler med handsfree!!!!!

HrMogensen
HrMogensen Aug 25 '20

Indtil videre er det nok bare bedste løsning at den der ikke kører lige slår bluetooth fra?