Loading...
dk

M3P Battery Degradation | Tesla Forum

MOS
MOS Oct 15

Max regen power = 0 kW

Max charge current = 0 A

Max charge power = 0 kW

Det lyder heller ikke helt godt... :-o

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 15
KimT
KimT Oct 15

Står ScanMyTesla til Model3 - du har ikke tilfældigvis valgt S/X

Udsulle
Udsulle Oct 16
Citat fra MOS

@Udsulle

Det lyder af meget. Jeg ville forvente ca. 5%. Men jeg har hørt, at det er et tal, der svinger meget, selv på den samme bil.

Hvordan/hvor meget plejer du at lade den op? Jeg tænker, der måske er tale om ubalance snarere end degradering.

Hej MOS
Jeg tror og håber på du har ret, at det skyldes ubalance i batteriet 
Jeg lader normalt (før covid) omkring 30-40% og op til 90%
Nu efter de mange måneder på hjemmekontoret er det blevet fra 60-70% til 90% 

Har forsøgt at køre længere ture her på det seneste til ned under 20% og så lade op til 90% igen - på hjemme laderen fra Clever, men uden synlig ændring 
Udsulle
Udsulle Oct 16
Citat fra bskaarup

Der er noget galt med udlæsningen

Max discharge power på 23.4 er helt i skoven.

Det burde være over 300. Min LR viser 371 KW ved 80% soc og 21 grader varmt batteri.

Kører du på seneste version af scan my tesla?

Hej Bskaarup
Jeg har nyeste opdate fra Scan My Tesla og har valgt Model 3/Y.
Her er lige seneste, som måske gir et bedre billed?

MOS
MOS Oct 16

Hm... en ubalance på 8 mV burde reducere batterikapaciteten i størrelsesordenen 1%, altså ikke noget alarmerende. Jeg har umiddelbart ikke nogen god forklaring på den høje degradering.

bskaarup
bskaarup Oct 16

Jeg har kørt en tur og bemærkede at max discharge power var 23,4 KW før jeg trykkede på bremsepedalen og den skiftede til >300 da bilen "vågnede"

Min viser 2,3% degradation efter 19.000 km. Bilen har kun lader 73kWh på DC.

Udsulle
Udsulle Oct 23
MOS og Bskaarup
Blot lige en opdatering på mit batteri. 
Jeg har nu to gang opladet bilen til 100%, derefter holdt stille i fire timer efter endt ladningen. Så er bilen kørt ned til mellem 10 og 20%, og igen parkeret i fire timer og så ladet til 100% igen. 

Det har gjort at degraderingen er gået fra 10,5% til 8,35% + Range er nu oppe på 466 km :-)

Det vil jeg lige prøve endnu et par gange, for at se om jeg er heldig og kan ramme de 480’ish km igen - eller måske højere ?:-)

Sider: « 1 2