Loading...
dk

Forskel på plads i Model 3 ?? | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Aug 26 '20

Jeg så for nogle måneder siden en model 3 og ud fra bagagerum pladsen kunne jeg meget hurtig se at det ikke var plads nok- så hoppede egentlig over på en idé med model S, men syntes dog prisen så bliver rigelig

Nu faldt jeg så lige over nedestående video

https://www.youtube.com/watch?v=D0FBZBZS4Fo

Når jeg ser den så er der da langt mere plads i bagagerummet end hvad jeg så i den model 3 for nogle måneder siden - med mindre da det er mig der har total blind eller set komplet forkert. I youtube video´en er bagsæddet ikke slået ned som jeg ser det( for så er der selvfølgelig plads), men med børn osv går det ikke.

Så mit spørgsmål er - er der forskel i bagagerum plads i model 3 alt efter hvilken model man køber ? - Der findes jo AWD osv

MOS
MOS Aug 26 '20

Jeg tror, der er samme plads i dem alle. Jeg ved ikke, om du havde lagt mærke til den ekstra plads i "kælderen" under bagagerummet i første omgang. Åbningen er lidt en begrænsning, men hvis man er god til at pakke den, så er der faktisk rimelig meget plads.

Frunken er vist blevet en smule mindre i de allernyeste Model 3. Det er helt nyt og der spekuleres i, om det er fordi Tesla allerede nu har lavet plads til varmepumpe i kommende modeller.

Ice2EV
Ice2EV Aug 27 '20

I video virker det til de er forhippet på at låget til kælderen skal stå eller ligge over kælder.

Vores er konstant skubbet ind på den beregnede plads lige bag hvor det ellers ligger.

Det er alt andet lige rarere at sætte indkøbsposer ned i kælder, så kan de ikke rutche så langt, den er jo lidt levende med lidt halvtung fod.

Vi var 4 med baggage til 3 uger pakket ned i vores model 3 AWD i sommers. Der var masser med plads. Havde endda en halvstor Brother printer med til sommer residensen og flere andre hjemmekøbte items. Vi pakkede dog hovedsagligt i store ikea poser, og havde så 2 carryons med, en til hver overnatning.

Frunken var kun benyttet til ladekabler og UMC. 

PS fruen havde endda pakket sådan en sleepybuddy pude med, så hun kunne sidde og sove med den.

HrMogensen
HrMogensen Aug 28 '20

Citat fra selsoe

Og for at svare på det oprindelige spørgsmål: Alle 3'ere har samme størrelse baggagerum (bortset fra en artikel fra forleden hvor en har modtaget en helt ny 3'er hvor froot er en anelse mindre).

Såvidt jeg har set/forstået så er der en aaanelse mere plads ude til højre i de Model 3 som ikke er med "Premium Interiør". Subwoofer fylder i hjørnet på premium interiør. Det er dog nok ikke mere end en halv indkøbspose. 

Har haft kigget sub den ifm. hjemmeinstallation af Hansshow auto frunk/trunk og det er tilsyneladende fornuftigt udtænkt. Skjult ud mod bagskærmen under sub er der nogle lameller der sørger for at der ikke kommer overtryk i kabinen - lidt ala' når der kommer en knøs kørende hvor bagklappen vibrerer i takt med musikken. 

Enig i at åbningen af nedre bagagerum selvfølgelig er hæmmet af om der er noget ovenpå, men hvis der ikke er så husk at selve låget lige præcis selv kan stå lodret mod øvre tværbjælke - enten har de været heldige eller også har de regnet på det :) 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Aug 28 '20