Loading...
dk

Dansk talegenkendelse væk igen | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Aug 31 '20
Er der andre der har oplevet, at med den seneste SW 2020.32.3 er dansk talegenkendelse væk.

Det var ellers lige så godt men dansk i den forrige version . Alt virkede perfekt med oplæsning og talekommandoer.

Nu kan den kun genkende engelske kommandoer
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Aug 31 '20
Tesladriver
Tesladriver Sep 1 '20

Har lige testet med lidt forskellige talekommandoer - de virker fint på min SR+ med 2020.32.3

Har du genstartet ;) ?

Min app er også på dansk (Android) ved ikke om det kan have indflydelse?

HrMogensen
HrMogensen Sep 1 '20

Efter IOS app blev opdateret forleden så er den til gengæld blevet dansk.

Det er svært at vænne sig til og det virker næsten lidt for pædagogisk pludselig kalde "Summon" for "Hentefunktion". Hvad værre er at det er lykkedes en eller anden at få oversat "Vent" (vinduer på klem) til ""Fjern"?

Micmex
Micmex Sep 1 '20

Enig “Fjern” virker som en underlig oversættelse, “Vent” kunne vel også have været brugt på dansk for ventilation.

Jenskh
Jenskh Sep 1 '20
Der var talegenkendelse i bilen som når man trykker på højre knap på rattet og taler en kommando. Det var den der havde glemt dansk.
Et skift til engelsk og derefter tilbage til dansk og alt virkede igen normalt.
Det er så klodset at forsøge at sige naviger til søsterhøj på  et engelsk den kan oversætte til en navigations adresse :-)

Min Tesla app på mobilen (Oneplus 8) er dog på engelsk og jeg kan ikke finde et sted at indstille den til dansk - not that it matters much
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Sep 2 '20