Loading...
dk

Garanti bremser? | Tesla Forum

DoktorJensen
DoktorJensen Sep 4

Har en Model S P85 årgang 2013 på lager. Hørte en raslen og en metallisk lyd under kørsel, og et beslag faldt af (se billede nedenfor). Tesla i Holland vurderede, at jeg ikke burde køre længere, og ønskede at levere lånebil og sende bilen på fejeblad til Aarhus. 
Nu motager jeg så en mulig regning på "Caliper pin and spring kit" på alle hjul.
Er det dækket af garantien? Så vidt jeg kan læse i garantien, så er det kun bremsklodser/beklædning, som den ikke dækker. Hvad tænker i?

Regningen kan ses nedenfor.

P85DK
P85DK Sep 4

Lyder lidt voldsomt med den pris på pins og fjeder.

På ebay koster et sæt pins og springs til bagbremsen $20 - her

Du kan sikkert også finde dem hos Brembo selv.

Det er til at ordne selv.

Jeg tror ikke du skal forvente at det er dækket af nogen garanti da den er 6-7 år gammel.

MOS
MOS Sep 4

Garantien er vel for længst udløbet, hvis den er fra 2013?

DoktorJensen
DoktorJensen Sep 4

Der er fortsat garanti på bilen, da vi har købt den brugt i sin tid. Den er købt direkte ved Tesla, der nulstillede garantien på købsdagen.

P85DK
P85DK Sep 4

Så er det et forsøg værd

KimT
KimT Sep 5

Det var da godt nok en noget dramatisk udmelding. Tør væde med der er mange der kører rundt uden pga. den er brækket. Hørte engang at det åbenbart specielt er venstre forhjul det er galt med.

Det som denne fjeder gør at den at den hjælper med at presse klodserne tilbage efter du har bremset - så de ikke hænger. Men da man ikke kan se den før man har fjernet hjulet, aner man jo ikke om den er brækket af - med mindre man hører det når det sker.

Den er ikke Tesla specifik, så man kan sagtens finden nogen magen til som passer på andre bilmodeller. Jeg har tidligere købt dem her : https://www.autodoc.dk/abs/7800460 (kan dog se at jeg fik dem til 37,84 for 2 år siden....)

lauz
lauz Sep 5

Direkte fra service-manualen (Tvivler derfor på den er dækket):  

Remove the pad retaining pins and collect the anti-rattle spring.
Note: Always check that the anti-rattle clip has not been damaged. This part is easily damaged and is important to help eliminate squeaks.

DoktorJensen
DoktorJensen Sep 6

Mange tak for jeres tilbagemeldinger, det har været en stor hjælp.

DeaconWP
DeaconWP Sep 7

1 sæt pins til 2 hjul koster 100 kroner. 

1 sæt pins til p bremsen koster også 100 kroner.

Man kan sagtens køre uden sikkerhedsrisiko hjem og eller til værksted uden den fjeder.

Fjederen presser bremseklodsen lidt væk fra skiven, efter at man har bremset. Og holder lidt fast i klodsen, så den ikke sidder og vibrerer. Den forhindrer også, at klodsen glider op af skiven, når den ikke skal bremse, for at forhindre, at der opbygges varme grundet friktionen.

Da bilen er sendt på værksted med "fejl på bremserne", så er det meget få værksteder der vil givve bilen retur, hvor bremserne ikke er lavet 100% i orden igen. Et værksted risikerer at få ørerne i maskinen, hvis de har en kunde, der kører galt på vej hjem, eller bare relativt kort tid efter besøget.

Derfor kan man risikere, at man får krav om at underskrive en "udlevering på eget ansvar" erklæring. Hvis man ønsker bilen retur uden reparation. Og så selvom det er en ret harmløs ting som denne.

Jeg køber disse pins på autodoc på nettet. Samme sted køber jeg klodser, og jeg køber kun Brembo dele. 

DoktorJensen
DoktorJensen Sep 14

Tesla dækkede det på garantien, men ikke uden tovtrækkeri.