Loading...
dk

Speed Assist Improvements - endelig | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Sep 9

Min bil er ved at installere 2020.36.3.1 som burde indeholde:

"Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on local roads.

Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on local roads. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization and used to set the associated Speed Limit Warning.

As usual, to adjust Speed Assist settings, tap Controls > Autopilot > Speed Limit."

Det har jeg ventet på siden jeg fik bilen.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 9
selsoe
selsoe Sep 9

Jeg er spændt på at vide om det kun virker hvis man har FSD eller om det er for alle?

Ice2EV
Ice2EV Sep 9

Tænker det burde være alle. Altså har du en Yaris så har den skiltegenkendelse, så burde en premium elbil altså også have dette.

jramskov
jramskov Sep 9

Jeg har set nogen skrive det kun kommer til biler med HW3, men ved ikke om det er korrekt.

bskaarup
bskaarup Sep 9

I release notes jeg linker til i mit første indlæg står der "HW3"

selsoe
selsoe Sep 9

Øv. Jeg er på 2.5.

AgentP
AgentP Sep 9

Det kan jo være, at det ligesom trafik-kegler kommer ned til os dødelige med 2.5 senere.

En så væsentlig ny feature tror jeg ikke de kan slippe afsted med ikke at implementere til alle bilerne.

Det er noget selv en billig Kia kan, så Tesla bliver nødt til at frigøre ressourcer i HW ".5 til det Så vil jeg hellere undvære bilen bruger kræfter på at genkende orange kegler.

jramskov
jramskov Sep 9

Man kan også argumentere at det er en sikkerhedsfeature. 

Mit gæt er at det er HW3 only fordi Tesla har skiftet fokus til netop HW3 og ikke bruger særligt meget tid på HW2.x bilerne. Jeg tror uden tvivl der kommer flere features hvor det ikke er AP vs FSD der er årsag, men derimod HW2 vs HW3 der afgør om man får en given feature. Så kan man jo på et tidspunkt vælge at bide i det sure æble og købe FSD pakken.

M3Jan
M3Jan Sep 9

TM3 HW3 FSD. Første indtryk efter kort tur på 20 km.
Hvor den før drønede igennem et vejarbejde ifølge kortdata sætter den nu farten ned som farttavlen dikterer. Kæmpe forbedring.
Andet sted hvor der er 50 km/t begrænsning har den altid kørt 80 km/t som kort data åbenbart dikterede, der sætter den nu farten korrekt til 50km/t.
Før var den ca 50-100m forsinket i forhold til hvor farttavlen stod, før den satte farten ifølge kort data - der sker det nu i det øjeblik den passerer tavlen.
På turen så den samtlige farttavler og viste dem på skærmen. Ophævelse ser den desværre slet ikke endnu.
Umiddelbart et kæmpe skridt i den rigtige retning, omend der stadig er plads til forbedring.

Forummets indlæg er redigeret af M3Jan Sep 9
Burnix
Burnix Sep 9
Citat fra M3Jan

Før var den ca 50-100m forsinket i forhold til hvor farttavlen stod, før den satte farten ifølge kort data - der sker det nu i det øjeblik den passerer tavlen.

Det ville også være rart, hvis den satte farten ned inden farttavlen, så den ramte grænsen når man passerer tavlen - for det er jo derfra grænsen gælder.

bskaarup
bskaarup Sep 9

Det virker jo fint. Bilen kalibrerede muligvis kameraerne på turen for Navigate on Autopilot slog fra et par gange.

Er der nogen der har fundet "Green Traffic Light Chime"?

Der står at det skal være under autopilot, men jeg kan ikke finde det (og der står heller ikke noget i release notes)

PeterE
PeterE Sep 9

Green Traffic Light Chime
A chime will play when the traffic light you are waiting for turns green. If you are waiting behind another car, the chime will play once the car advances unless Traffic-Aware Cruise Control or Autosteer is active. When Traffic Light and Stop Sign Control is activated, a chime will play when you can confirm to proceed through a green traffic light. To enable, tap Controls> Autopilot> Green Traffic Light Chime.

Note: This chime is only designed as a notification. It is the driver's responsibility to observe their environment and make decisions accordingly.

M3Jan
M3Jan Sep 9

@Burnix: Du har fuldstændig ret.
@bskaarup: Jeg tror desværre ikke det bliver åbnet i EU i denne omgang.

Nu fik jeg så lejlighed til at køre 130 km på 2020.36.3.1 i by, på landevej og på motorvej. Udover at bilen ikke ser ophævelse af hastighedsbegrænsning, så ser den heller ikke byskilte og elektroniske hastighedstavler. Det er et godt skridt i den rigtige retning, men langt fra færdigudviklet.

bskaarup
bskaarup Sep 12

Så har jeg fået 2020.36.10 og kørt den første tur.

Bilen stopper nu selv ved lysreguleringer med mindre man vipper med gearstangen eller trykker på speederen.

Desuden er ding ved grønt lys også blevet en mulighed.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 12
Viggo
Viggo Sep 12

Citat fra bskaarup

Så har jeg fået 2020.36.6 og kørt den første tur.

Bilen stopper nu selv ved lysreguleringer med mindre man vipper med gearstangen eller trykker på speederen.

Desuden er ding ved grønt lys også blevet en mulighed.

Har du HW3?

bskaarup
bskaarup Sep 12
Citat fra Viggo Har du HW3?

Ja - og det er 2020.36.10 den har fået. 

jramskov
jramskov Sep 13

@bskaarup: Og FSD går jeg ud fra?

bskaarup
bskaarup Sep 13

Citat fra jramskov

@bskaarup: Og FSD går jeg ud fra?

Jep. Tror dog ikke FSD er et krav jf. https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.36.10

Tesladriver viser det meget godt her: https://youtu.be/2uW0QWIVvRU

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 13
jramskov
jramskov Sep 13

Jeg tror det er en kombination. Umiddelbart får man intet af det uden HW3, men visse af de nye features får man kun hvis man har FSD.

DrKvist
DrKvist Sep 15

Bliver vel snart nødt til at investere i enten HW3 eller FSD for at være med på vognen. Nogle der ved, hvad bare en opgradering til HW3 koster og hvornår det bliver tilgængeligt? Eller hvis man bider i det sure æble og køber og satser på FSD aldrig nogensinde kommer på tilbud igen (Får man så HW3 med det samme)?

Sider: 1 2 »