Loading...
dk

Software updates - Wifi vs. 4G | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Sep 9 '20

Ved et tilfælde faldt jeg over en Twitter tråd hvor flere amerikanere skrev at de kun brugte deres 4G til at opdatere software. Såvidt jeg havde forstået det kunne jeg kun bruge Wifi til at hente opdateringer da 4G kun blev benyttet til streaming, kort osv.

Når jeg kigger i menuen under softwareopdatering (i dette tilfælde en kortopdatering), så står der at jeg skal forbinde til Wifi for at downloade.

Er det fordi jeg har valgt "Avanceret" for at få opdateringer hurtigere at jeg SKAL benytte Wifi? Det står lidt kryptisk i manualen (side 163)?

Mit store luksusproblem er at bilen holder nogle meter for langt fra huset ift. Yousee routerens rækkevidde. Har haft lånt svigerfars ret dyre Asus repeater men den gad Yousee routeren ikke at arbejde med. Siden vi fik bilen i slut maj har vi bare haft benyttet mobilernes internetdeling for der var jo uendelig data henover sommerferien. Men nu er de almindelige 6GB jo hurtigt brugt... 

Ice2EV
Ice2EV Sep 9 '20

Kunne du ikke bare sætte et langt kabel i den Yousee router og trække den enten ud til bilen eller højere op fora t få bedre signal. 

Vi har noget MESH dinge, som jeg har lagt de 3 stationer på loftet og så er der altså smæk på rundt hele matriklen.

 

Hvornår forventes det egentlig at dansk blindesamfund føler sig krænket over det firmanavn!

baldur
baldur Sep 9 '20
Du får opdatering også uden wifi men du bliver smidt bagerst i køen og den vil springe mange opdateringer over.
HrMogensen
HrMogensen Sep 10 '20


 

Citat fra Ice2EV

Kunne du ikke bare sætte et langt kabel i den Yousee router og trække den enten ud til bilen eller højere op fora t få bedre signal. 

Vi har noget MESH dinge, som jeg har lagt de 3 stationer på loftet og så er der altså smæk på rundt hele matriklen.

 

Hvornår forventes det egentlig at dansk blindesamfund føler sig krænket over det firmanavn!


 

Jeg må få fusket en forlængerledning på jobbet... 

Citat fra baldur Du får opdatering også uden wifi men du bliver smidt bagerst i køen og den vil springe mange opdateringer over.
 

... for det der gider jeg da slet ikke :)  

jramskov
jramskov Sep 10 '20

Jeg havde samme problem, troede egentlig bilen ville kunne nå netværket fra der hvor den holder, men det kunne den ikke og jeg har også en mistanke om at det ikke er den kraftigste antenne der sidder i Teslaen. Jeg har sat en ekstra antenne op tæt ved bilen. 

Du skal også være opmærksom på at antennen så vidt jeg ved sidder i sidespejlet i passager siden af bilen. Det kan mao. godt have noget at sige hvordan bilen holder parkeret. 

KimT
KimT Sep 10 '20

Prøv at vend bilen - på en S sidder antenne i højre sidespejl - ved ikke om det også er sådan i en 3. 

bskaarup
bskaarup Sep 10 '20

På Model 3 sidder antennen i den tværgående bjælke i taget ved B-stoperne.

jramskov
jramskov Sep 10 '20

@bskaarup: Det er nyt for mig. Link til info?

Tesladriver
Tesladriver Sep 10 '20

Den er go' nok ;) 

bskaarup
bskaarup Sep 10 '20
Citat fra jramskov

@bskaarup: Det er nyt for mig. Link til info?

F.eks.  On the Model 3 the antenna is in the connection between the two B columns). 

Bluetooth og wifi er samme modul  (part nr. 1093306-00-E) og i instruktionsbogen side 209 står der "Bluetooth 2402-2480 MHz Maks. 2,5 mW B-stolpens kant i midterloft"

jramskov
jramskov Sep 10 '20

Tak for info.

Kiefer
Kiefer Sep 10 '20

Jeg tror det er lidt ligegyldigt om der er Wifi eller ej når det gælder opdateringer. Vores Model S er stadig på 2020.24.6.11 og den er forbundet til Wifi med fint signal. Mens vores Model X, uden WiFi fik en opdatering i sidste uge til 2020.32.3  og igen i dag var der besked om at der lå en ny opdatering klar på bilen. 

selsoe
selsoe Sep 10 '20

Jeg har wifi i min carport, og får altid besked når opdateringerne er klar til installation på min M3. Men mens vi var på 3 ugers bilferie fik jeg en besked om, at der lå en opdatering klar og den kunne hentes når jeg koblede på wifi. Så det er altså ikke altid tilfældet at de bare stryger på når man ikke har wifi. Måske kan det have noget at gøre med om man betaler for Premium Connectivity til Model 3 (det gør jeg ikke).

bskaarup
bskaarup Sep 10 '20
Citat fra selsoe

Måske kan det have noget at gøre med om man betaler for Premium Connectivity til Model 3 (det gør jeg ikke).

Jeg betaler for Premium og skal også have wifi forbindelse før den vil hente en ny. 

jramskov
jramskov Sep 10 '20

Hvis den har WiFi forbindelse er det vigtigt at signalet er fornuftigt ellers risikerer man at den står og forsøger at hente opdateringer men fejler gang på gang og den vil ikke lave fail-over til LTE forbindelsen.

HrMogensen
HrMogensen Sep 12 '20

Har via dba handlet mig frem til et sæt Wifi Boostere til halv pris. Det er dem Yousee selv forhandler så de virker garanteret hos mig... Glæder mig :)