Ligner at EAP er motorvejsdelen af FSD og det som er mest udviklet nu. Jeg vil mene at det først giver mening når bilen får lov til at skifte vognbane fuldautomatisk i EU og når systemet er godkendt til level 3. Men så er det også god værdi hvis man kører langt på motorvej.
Så dvs. at auto lane change ikke er "auto" i EU? Altså, at man stadig skal bekræfte vognbaneskifte på motorvej i DK? For så synes jeg bestemt ikke, at det er 29k værd.
@kzil det er korrekt forstået, man skal fortsat bekræfte vognbaneskifte ved manuelt at aktivere blinklyset.
Tyskerne har stillet forslag til det næste møde i FN udvalget om at tillade vognbaneskifte uden bekræftelse samt at tillade level 3 op til 130 km/t.
De har dog allerede vedtaget muligheden for level 3 op til 60 km/t uden at Tesla har taget det til sig og implementeret funktionen.
Jeg er selv også i tvivl om det kan svare sig, forhåbentlig lempes reglerne på et tidspunkt. Men har set, at tilbuddet udløber d. 30 september, så man har ikke så lang betænkningstid og kan i hvert fald ikke vente på, at reglerne ændres i EU.
Er der nogen der ved om tilbuddet rent faktisk forsvandt efter 30 september. Jeg endte med at købe det, så jeg kan jo ikke rigtig se om det stadig findes i app'en