Loading...
dk

Enhanced Autopilot | Tesla Forum

kzil
kzil Sep 19 '20
Nåda, så kan man købe Enhanced Autopilot for 29.200,-. Det er dog lidt svært at se, hvad hvad forskellen på den og FSD er, udover kommende features på FSD, som bykørsel. FSD indeholder TACC, men det har min M3 på normal Autopilot allerede... så mon den bliver slået fra ved opgradering? :-/

MOS
MOS Sep 19 '20
TACC bliver slået fra ved opgradering til Enhanced Autopilot. Til gengæld mister man så Automatic Lane Change ved FSD. Giver ikke rigtigt mening...?!
kzil
kzil Sep 19 '20
Det må bero på en dårlig beskrivelse. For uden Lane change er Navigate on Autopilot jo værdiløs. Anyways - jeg vil ikke bruge pengene, før jeg er helt sikker på, hvad jeg får. 
baldur
baldur Sep 20 '20
Ligner at EAP er motorvejsdelen af FSD og det som er mest udviklet nu. Jeg vil mene at det først giver mening når bilen får lov til at skifte vognbane fuldautomatisk i EU og når systemet er godkendt til level 3. Men så er det også god værdi hvis man kører langt på motorvej.
kzil
kzil Sep 20 '20
Citat fra baldur Ligner at EAP er motorvejsdelen af FSD og det som er mest udviklet nu. Jeg vil mene at det først giver mening når bilen får lov til at skifte vognbane fuldautomatisk i EU og når systemet er godkendt til level 3. Men så er det også god værdi hvis man kører langt på motorvej.

Så dvs. at auto lane change ikke er "auto" i EU? Altså, at man stadig skal bekræfte vognbaneskifte på motorvej i DK? For så synes jeg bestemt ikke, at det er 29k værd. 

Forummets indlæg er redigeret af kzil Sep 20 '20
baldur
baldur Sep 20 '20

@kzil det er korrekt forstået, man skal fortsat bekræfte vognbaneskifte ved manuelt at aktivere blinklyset.

Tyskerne har stillet forslag til det næste møde i FN udvalget om at tillade vognbaneskifte uden bekræftelse samt at tillade level 3 op til 130 km/t.

De har dog allerede vedtaget muligheden for level 3 op til 60 km/t uden at Tesla har taget det til sig og implementeret funktionen.

kzil
kzil Sep 21 '20

Mange tak for info!

JanKN
JanKN Sep 21 '20

Jeg er selv også i tvivl om det kan svare sig, forhåbentlig lempes reglerne på et tidspunkt. Men har set, at tilbuddet udløber d. 30 september, så man har ikke så lang betænkningstid og kan i hvert fald ikke vente på, at reglerne ændres i EU.

Zyp
Zyp Oct 9 '20

Er der nogen der ved om tilbuddet rent faktisk forsvandt efter 30 september. Jeg endte med at købe det, så jeg kan jo ikke rigtig se om det stadig findes i app'en

Boomle
Boomle Oct 9 '20

I min app kan jeg kun købe den til 58.000, så den er nok forsvundet :)

jramskov
jramskov Oct 9 '20

Samme her, kan kun købe Acceleration boost og FSD pakken.

Ice2EV
Ice2EV Oct 11 '20

Tilbuddet kommer nok igen ca 20 december, slutning af 4. kvartal.

RUNE2
RUNE2 Oct 12 '20
Med lidt held er dem store 4D software rewrite ude til jul, og så kan det være, det er værd at betale for city driving :-)