Loading...
dk

60.000 km service! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 21 '20

Hej Gutter.

Vi runder 60.000 om et par uger(eller i overmorgen, hvis vi får travlt).

Tænkte det var måske en god ide at få Tesla til at lave de service....

Skrev til dem at vi gerne ville have et service, og så var der lidt fløjtelyde ved diverse hastigheder. plus aircon service fordi den godt lige de første 30 sekunder kan svagt lugte af sure sokker.

Dertil ville jeg gerne have set på panelet under passager siden der gabte lidt.

20 minutter efter ringede service afdelingen:

Hej du skriver du gerne vil have lavet 60.000 km service?

Mig: Øh ja, tænkte det var rarest at få efterspændt dit og dat, smurt det og måske også det, samt det hele lavet hos jer?

Tesla: Jamen vi laver jo ikke service hvis ikke der er behov

Mig: nåh ok. Men jeg vil gerne have skiftet vent filter og renset kanaler for evt begyndende sure sokker, samt kigget på de der lyde.

Tesla: Ok det gør vi. Når i kommer har vi noget ultralytteudstyr vi sætter på, så vi kan måle hvad det er du kan høre af lyde, og så ordner vi aircon...

MEN hvilket værksted er det lige forsøger at snige sig udenom at skive en regning ud? Altså prøv lige at ringe til Audi, Mercedes etc og så får man da lige et tilbud om 6.000 kr.

Vores Mercedes havde allerede kostet omkring 12-13.000 i service ved 60.000 km(har ikke slået det nøjagtige tal op over de første 3 år vi havde den.) Den har ligeledes kostet 14.000 for service fra 60.000 til 100.000.

Der er skiftet både bagbremser/skiver ved 59.000 og forbremser/skiver ved 100.000 km på merceren.

Crgrenaa
Crgrenaa Sep 22 '20

god historie. den gik ikke ved vw

nej uha DET bliver dyrt :) men vi laver det gerne for jer .TAK

god dag til jer alle :)

KimT
KimT Sep 22 '20

Det irritere mig at konens Kona skal til service for hver 15.000km - service og service, de kalder det inspektion, og så opdateres FW og kort.......FW kun hvis de kan finde ud af at få lagt dem rigtig på. Jeg har nogle indikationer på at BMS FW ikke er blevet rigtig lagt på, men har ikke behov for UFC på kona'en, så lever med det ind til den skal ind igen.

Ice2EV
Ice2EV Sep 22 '20

Service historie hidtil:

Lidt lade fnidder de første 14 dage, forsvandt med update.

Montering af stænkklapper, justering af bagklap, et eller andet jeg ikke husker med Ranger service i indkørsel,  200 kr.

Smøring af bremser ved skifte fra vinterhjul til sommerhjul, men det er vel standard for folk der gider deres bil og bremser.

Ellers intet.

Nåh ja, jeg glemte da jeg talte med ham igår..... Du skriver noget med et panel. 

Mig ja der under dørene, der gaber bundpanelet lidt.

Tesla: har du prøvet at klappe på det?.   

Mig: Næh jeg har lige skubbet lidt på det. Gik ud til bilen imens, satte mig på knæ og daskede godt til den, og så smuttede den på plads.     Hihi, fjernservice kan man altså komme langt med.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 22 '20