Med mindre jeres Q7 er gammel og derved har ret lave afskrivninger, så regn da bare lidt på at skifte den ud med en nyere brugt Model X som vist må trække 2200 eller 2250 kgs. Jeg kan ikke tallet udenad. Det kunne der være en mulighed i.
Med mindre jeres Q7 er gammel og derved har ret lave afskrivninger, så regn da bare lidt på at skifte den ud med en nyere brugt Model X som vist må trække 2200 eller 2250 kgs. Jeg kan ikke tallet udenad. Det kunne der være en mulighed i.
#PeterE
Han skriver jo ikke noget om, hvor gammel bilen er. Man kan få en brugt Audi Q7 årgang 2007 til 124.500 kr.
https:///...tro-tiptr-5d/4852184
problemet er at vi vil skifte dislen (2007) ud med en y, men hvis den ender på omkring 600.000 bliver det for meget. Jeg tror at salget vil gå i stå på alle Tesla biler
I en Q7 fra 2007 har du en grøn ejerafgift på små 15.000 kr./år som helt sikkert vil stige yderligere. For de 15.000 kr. om året du sparer på grøn ejerafgift kan du nok godt financiere et lån på en Model Y selv med højere afgift til den tid.
Hertil kommer fordelen af at have en bil på garanti kontra en 14 år gammel dieselhakker og de løbende reparationsomkostninger der er og kommer løbende. Og så er vi slet ikke begyndt at kigge sparet udgifter til brændstof/el eller hvilke områder/byer du snart ikke må køre i med en diesel bil.
Du bliver nødt til at tage en økonomisk helheds betragtning :-) Så med mindre du står i ribers og der ikke er nogen som tør låne dig penge, så er det en økonomisk no-brainer.
Selvfølgelig går salget af Teslaer ikke i stå, de er kunstigt billige i forhold til andre ICE biler i forhold til stort set alle andre lande (bortset fra Norge).
Selv med afgift bliver en Model S Plaid et attraktivt køb i forhold til tilsvarende performance hos ICE biler.
@selsoe
Du har da ret i, at det er svært at få øje på incitamentet til at købe en elbil fremfor en ICE. Hvis f.eks. en Audi e-tron stiger med 67.000,- og en diesel Mercedes falder med 25.000,-, så er det jo et meget kraftigt signal om, hvilken type bil, man gerne vil have folk til at købe.
Jeg håber virkelig, at folketinget smider rapporten i skraldespanden og kommer op med noget fornuftigt i stedet.
Ifølge Ingeniørforeningens beregninger skal vi op på 1,3 mio. elbiler i 2030 for at indfri de allerede vedtagne mål for CO2-reduktion på 70% i 2030. Elbilkommissionens 4 modeller giver kun hhv. 500.000, 600.000, 750.000 og 1.000.000 elbiler i 2030. Man burde altså tage udgangspunkt i en model, som minimum opfylder de mål, der allerede er vedtaget. Så alle elbilkommissionens 4 modeller er jo allerede dumpet på forhånd. Der mangler altså en "Model 5", som opfylder de CO2-reduktionsmål, der er vedtaget. Og evt. også en Model 6 og 7, hvis man vil gå endnu længere.
@MOS
Ja og jeg så en twitter i går, der havde lavet en kort beregning på om de 500'000 elbiler kom af sig selv, som følge af EU's faldende mål for producenternes flådes CO2-udslip. Spoiler: Ja det gjorde det, da det ikke kunne løses uden elbilerne. ;)
https://twitter.com/PPBjerregaard/status/1310852547700240384
Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne.@selsoe
Du har da ret i, at det er svært at få øje på incitamentet til at købe en elbil fremfor en ICE. Hvis f.eks. en Audi e-tron stiger med 67.000,- og en diesel Mercedes falder med 25.000,-, så er det jo et meget kraftigt signal om, hvilken type bil, man gerne vil have folk til at købe.
Jeg håber virkelig, at folketinget smider rapporten i skraldespanden og kommer op med noget fornuftigt i stedet.
@MOS
Ja og jeg så en twitter i går, der havde lavet en kort beregning på om de 500'000 elbiler kom af sig selv, som følge af EU's faldende mål for producenternes flådes CO2-udslip. Spoiler: Ja det gjorde det, da det ikke kunne løses uden elbilerne. ;)
https://twitter.com/PPBjerregaard/status/1310852547700240384
Interessant beregning. Men der er naturligvis også den mulighed, at målet ikke nås (bevidst eller ej fra bilproducenternes side) og at bilproducenterne blot vælger at betale bøden for den for høje CO2-udledning. Lige p.t. ser det faktisk ud til at være det mest realistiske scenarie, da det er svært at få øje på, hvor alle de mange elbiler skal komme fra. Det kan naturligvis ændre sig, men det vil tage noget tid for bilfabrikanterne at rampe elbilproduktionen samt ikke mindst batteriproduktionen op til de mængder, der kræves.
Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne.@selsoe
Tjah, vi har jo selv valgt dem :)
Ja det er lidt et dilemma. Har en 3'er uden krog, og 4 unger + frue, så mangler et sæde. Argh, havde tænkt mig at vente til Y'eren kom (forhåbentlig med 7 sæder og krog) og så skifte der. Nu bliver jeg næsten tvunget til at bytte til en 3'er MED krog, da Y'eren ikke kommer før sent 2021. Og til hvad pris? 600k?
Eller også rive sig nu, og få bestilt den 7-sæders X'er, så kan hele familien være der + jeg sparer et skift fra 3 til Y. Det er møgdyrt, men så skal jeg heller ikke skifte bil de næste 10 år.
Øv.
Hent en X hjem fra udlandet. 400.000 plus lige under 100.000 i afgift i år.
Sats på 6 sæder, det er meget bedre med kontakten til dem på 3. række, og lidt bedre benplads.
Når nu I kun er 6 i familien, så er det vel bedst I sidder godt alle sammen i hverdagen, fremfor at have plads til en gæst i ny og næ.?
Næ, der er ingen grund til at afskrive en X, der kun koster 400.000 kroner i et andet EU land.
Min fra 16, med over 150.000 på klokken er der ikke noget i vejen med.
Ok.. synes bare jeg har læst meget dårligt om de første..
Men det har jeg selvfølgelig også om S :-)
Kiefer har vist ikke været lige så heldig med sin X, eller var det bare selvforskyldte kone skader :-) ?
Det har jeg glemt..
Jeg kan love dig for JEG, ikke har valgt dem ;)Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne.@selsoe
Tjah, vi har jo selv valgt dem :)