Loading...
dk

Kan Model 3 SR - falde i pris? (35.000kr) | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 30 '20
Citat fra Vildgut
Citat fra MOS

@selsoe

Du har da ret i, at det er svært at få øje på incitamentet til at købe en elbil fremfor en ICE. Hvis f.eks. en Audi e-tron stiger med 67.000,- og en diesel Mercedes falder med 25.000,-, så er det jo et meget kraftigt signal om, hvilken type bil, man gerne vil have folk til at købe.

Jeg håber virkelig, at folketinget smider rapporten i skraldespanden og kommer op med noget fornuftigt i stedet.

Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne. 

Tjah, vi har jo selv valgt dem :)  

DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '20


 

Citat fra jonsiii

Ja det er lidt et dilemma. Har en 3'er uden krog, og 4 unger + frue, så mangler et sæde. Argh, havde tænkt mig at vente til Y'eren kom (forhåbentlig med 7 sæder og krog) og så skifte der. Nu bliver jeg næsten tvunget til at bytte til en 3'er MED krog, da Y'eren ikke kommer før sent 2021. Og til hvad pris? 600k?

Eller også rive sig nu, og få bestilt den 7-sæders X'er, så kan hele familien være der + jeg sparer et skift fra 3 til Y. Det er møgdyrt, men så skal jeg heller ikke skifte bil de næste 10 år.

Øv.

Hent en X hjem fra udlandet. 400.000 plus lige under 100.000 i afgift i år.

Sats på 6 sæder, det er meget bedre med kontakten til dem på 3. række, og lidt bedre benplads. 

Når nu I kun er 6 i familien, så er det vel bedst I sidder godt alle sammen i hverdagen, fremfor at have plads til en gæst i ny og næ.?

koden
koden Sep 30 '20

400.000 for en X.

Bliver vist en ældre model så?

 

100D er vist noget dyrere

75D og 90D måske...

 

Lige med X model bør man ikke op i en nyere?

Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 30 '20
DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '20

Næ, der er ingen grund til at afskrive en X, der kun koster 400.000 kroner i et andet EU land.

Min fra 16, med over 150.000 på klokken er der ikke noget i vejen med.

koden
koden Oct 1 '20

Ok.. synes bare jeg har læst meget dårligt om de første..

Men det har jeg selvfølgelig også om S :-)

 

Kiefer har vist ikke været lige så heldig med sin X, eller var det bare selvforskyldte kone skader :-) ?

Det har jeg glemt..

Vildgut
Vildgut Oct 1 '20
Citat fra PeterE
Citat fra Vildgut
Citat fra MOS

@selsoe

Du har da ret i, at det er svært at få øje på incitamentet til at købe en elbil fremfor en ICE. Hvis f.eks. en Audi e-tron stiger med 67.000,- og en diesel Mercedes falder med 25.000,-, så er det jo et meget kraftigt signal om, hvilken type bil, man gerne vil have folk til at købe.

Jeg håber virkelig, at folketinget smider rapporten i skraldespanden og kommer op med noget fornuftigt i stedet.

Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne. 

Tjah, vi har jo selv valgt dem :)  

Jeg kan love dig for JEG, ikke har valgt dem ;) 
PeterE
PeterE Oct 1 '20
Citat fra Vildgut
Citat fra PeterE
Citat fra Vildgut
Citat fra MOS

@selsoe

Du har da ret i, at det er svært at få øje på incitamentet til at købe en elbil fremfor en ICE. Hvis f.eks. en Audi e-tron stiger med 67.000,- og en diesel Mercedes falder med 25.000,-, så er det jo et meget kraftigt signal om, hvilken type bil, man gerne vil have folk til at købe.

Jeg håber virkelig, at folketinget smider rapporten i skraldespanden og kommer op med noget fornuftigt i stedet.

Folketing. Noget fornuftigt :D? Det skulle da være første gang. Forestiller mig næppe det sker. Det eneste de kommer frem med, er det der sikrer dem mest mulig tid på taburetterne. 

Tjah, vi har jo selv valgt dem :)  

Jeg kan love dig for JEG, ikke har valgt dem ;) 

Jeg kan godt høre, at vi ikke er enige - og jeg kunne selv sige det samme. Men ny lovgivning bliver altså besluttet i folketinget, og I vores version af et repræsentativt demokrati har alle med stemmeret altså valgt dem. Længere er den desværre ikke. 

(at der så er flere stemmer i ICE-biler end i en lidt grønnere fremtid, det er både trist og det er vist samtidig et faktum) 

selsoe
selsoe Oct 1 '20

Det er lidt en tåbelig diskussion. At mene at der intet fornuftigt og almennyttigt bliver vedtaget i Folketinget er at sige at demokratiet er sat ud af kraft hvilket naturligvis er nonsens. Selvfølgelig bliver der vedtaget masser af fornuftige ting - nogle ting passer ikke lige alle, men sådan er det jo. Det er en lidt trættende holdning, synes jeg, at de 179 folkevalgte politikere der sidder i Folketinget alene skulle sidde der for egen vindings skyld. Og så kunne det være fedt at komme tilbage på sporet.

hjjagd
hjjagd Oct 1 '20
Tak - jeg troede squ at jeg var den eneste i landet med den holdning :) Vedr fremtidlige priser er alt hvad der skrives herover og andre steder gætværk. Ingen aner hvad der sker endnu, og jeg ville ikke lade mine privatøkonomiske overvejelser styre af hvad der skrives her eller andre steder. Nogle af de regneeksempler der er offentliggjort er helt ved siden af, da man fx regner på en e-golf og e-up. Biler man ikke kan købe i 2021. Men en ID3 er ikke med i eksemplerne....
Model3
Model3 Oct 6 '20

Jeg er lidti tvivl om jeg burde købe en Tesla M3 SR+ nu, eller vente til 2021..  
Elon Musk har godt nok sagt,  at der går mindst 2-3 år før deres nye batterier implementeres i deres biler.. 
hvilket er lidt øv.  
Fordi køber jeg en Model 3 nu.. og om et par år er der kommet en ny som kører 20-30% længere og er billigere..  hvor meget er så min bil værd?    (-__-)  

selsoe
selsoe Oct 6 '20

Elbilerne bliver ikke billigere i 2021 end de er nu, så meget er vist sikkert, så hvis du håber på et eller andet afgiftmirakel, er det med at slå til nu.

Mht værditab, vil jeg næsten garantere dig at det er lavere på en M3 end på en fossilbil. Der kommer altid forbedringer, også på fossilbiler hvilket er med til at gøre brugte versioner mindre værd. Sådan er det bare.

Husk at købe med referral-link så du får gratis supercharging. Du kan bruge mit: https://ts.la/mikkel27374

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Oct 6 '20
Vildgut
Vildgut Oct 6 '20
Citat fra selsoe

Det er lidt en tåbelig diskussion. At mene at der intet fornuftigt og almennyttigt bliver vedtaget i Folketinget er at sige at demokratiet er sat ud af kraft hvilket naturligvis er nonsens. Selvfølgelig bliver der vedtaget masser af fornuftige ting - nogle ting passer ikke lige alle, men sådan er det jo. Det er en lidt trættende holdning, synes jeg, at de 179 folkevalgte politikere der sidder i Folketinget alene skulle sidde der for egen vindings skyld. Og så kunne det være fedt at komme tilbage på sporet.

Lad os fortsætte lidt ud af sidesporet, da emnet er ganske aktuelt. 

Demokratiet er vel ikke sat ud af kraft. Men hvad forventer du vil ske når man sætter 3 ulve og 1 får til at stemme om hvad de skal have til aftensmad?

Jeg ved ikke hvad alternativet til demokrati skulle være, men som det er i dag har demokratiet spillet fallit. Det ses tydeligt ved at partierne for at få magten skal give mere og mere(se fx på socialdemokratiets politik i 90'erne og så nu...i dag ville det blive kaldt højre radikalt). 



Og ja, køb din SR nu, venter du hele tiden på det næste nye... Kan du vente for evigt :) 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Oct 6 '20
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 6 '20
Det er ligesom at købe en iPhone, om kort tid er der en bedre udgave. Men sådan bliver det jo ved, og så får man aldrig købt en bil =)
Sider: « 1 2 3