Som jeg læser det, er det for alt forbrug over max. grænsen (dvs. både ude- og hjemmeladning), der opkræves 1,75 kr./kWh for.
For hjemmeladning over max. grænsen betaler man så til E.ON 1,75 kr/kWh og så får man fra E.ON refunderet 2,28 kr./kWh. Det giver så en netto tilbagebetaling fra E.ON på 0,53 kr./kWh, hvis jeg har forstået det rigtigt. Man skal selvfølgelig stadig betale for strømmen til sit elselskab (ca. 2 kr./kWh), så netto udgiften for hjemmeladning over max. grænsen er således (afhængigt kWh-prisen hos elselskab) ca. 1,47 kr./kWh.
Måske der er nogen, der har prøvet at lade over max. grænsen, der kan be- eller afkræfte, om ovenstående er rigtigt forstået?
Det kan naturligvis også være, at man hverken modtager opkrævning eller refusion for hjemmeladning udover max. grænsen. Men hvordan afgør man så, hvor stor en del af ladningen ud over max. grænsen, der var udeladning og hvor stor en del der var hjemmeladning. F.eks. hvis man har max. 750 kWh i sit abonnement og man lader 500 kWh ude og 500 kWh hjemme, så har man jo ladet 250 kWh mere end max. grænsen. Men er de overskydende 250 kWh ladet ude eller hjemme eller en kombination? Det er nok svært at afgøre, så jeg hælder til, at man også får refusion for hjemmeladning ud over max. grænsen, men så betaler 1,75 kr./kWh til E.ON.