Kan du uddybe hvordan du helt konkret får udbetalt refusionen, dvs. hvilken dokumentation skal du sende hvortil (f.eks. i forbindelse med momsangivelse)?
Kræver det at firmaet har en erhvervskonto i banken, da jeg antager at det er firmaet der får udbetalt refusionen og dernæst sende den videre til brugeren?
https://www.visma.dk/blog/husk-at-faa-din-el-og-vandafgift-refunderet/
Tak for linket. Det virker lidt mere forståeligt end andre sider jeg har set på. Nu kommer der så et andet ledende spørgsmål:
Hvis ikke dette skal føre til for mange spørgsmål fra SKATs side, så forventes der vel også at der er generel aktivitet i det benyttede selskab? Jeg har f.eks. et momsregistreret enmandsfirma, som jeg hjertens gerne ville benytte til dette formål, men der er ingen aktivitet i det.
Hvis jeg nu kun opkræver 100 kr. pr. år for en stander og samtidig indberetter negativ moms for elafgiften, så tiltrækker regnskabet vel opmærksomhed med tiden!? Hvis jeg vel at mærke har forstået det korrekt, at jeg som forbruger betaler el direkte til elselskabet og blot beder mit firma om at refundere afgiften som en del af driftsaftalen?