Loading...
dk

Vedr. Hjemme Ladeboks og aftaler | Tesla Forum

cth
cth Dec 9 '20
Citat fra jramskov

Hvad er det for et tilbud?

#18 skriver han om det
jramskov
jramskov Dec 9 '20

Tak, det kunne da godt være interessant på et tidspunkt.

P85DK
P85DK Feb 11 '21
Citat fra Bianco

Der er 80A per fase. Jeg har den samme i version 1, med samme tekst på. Den har ikke brokket sig over at trække 3x32A i to-tre timer igennem flere år. PS Det vil jo heller ikke give mening at B+G kun sælger syv forskellige 20A målere og ikke nogen kraftigere modeller.

Citat fra P85DK

Jeg har en bimåler som jeg aldrig har fået monteret da jeg blot tog EON, men tænker at med deres nu begrænsede all-inclusive at det er interessant at kigge på det igen.

Den bimåler jeg har er en B+G B-Tech DRT428DC-V3 3x230/400V 3x20(80A) - det læser jeg som 20A pr fase, så hvad er de 80A?

Skal jeg have sådan en her i stedet for?

https://www.elsag.dk/elmaaler-digital-3f_n

Jeg har for en sikkerheds skyld spurgt producenten som bekræfter at det er 80A pr. fase, så den er mere end kraftig nok til de 3x32A.

'yes, you can use the device with a 22kW wallbox. The device can work with continuous loads of up to 80A per phase, so there is still enough space above.'

Basteq
Basteq Mar 12 '21

Hvad anbefaler i ?

Aura eller EON. Eller er der andre løsninger hvis man kører ca 15-20K km om året.

Ladestander med montage koster hos dem 13 / 15K

jramskov
jramskov Mar 12 '21

Der er en del forskellige udbydere af ladeløsninger. Ladop.dk, evse.dk, sperto.dk, fdm.dk og OK.dk er også for nyligt begyndt at tilbyde det og de har en ret lav installationspris så måske værd at tjekke ud. 

EON har for ganske nyligt ændret væsentlig på deres tilbud så vær opmærksom på det. Ikke mindst ejer du nu boksen og installationsprisen er steget til 14-15k. 

Husk også det ved nogle er muligt at få med "Tesla knap".

jonsiii
jonsiii Mar 12 '21

Ja og kig endelig på https://ladepris.dk/. Jeg prøvede også at trykke på det link til Trustpilot på EON.DK. Uha uha, de får smæk.

KimT
KimT Mar 12 '21

Det skal da siges vi aldrig har haft problemer med Eon i de 4,5 år vi har brugt dem. Og har lige fået skiftet indmaden til min boks, da den af og til afbrød ladningen (hardwaren stammer vel tilbage fra BetterPlace).

Men der sker godt nok intet udvikling fra deres side. Tror deres udrulning er gået fuldstændig i stå - ved faktisk ikke om de har lavet noget de sidste 4 år ud over noget onkring motorveje. Det er da ikke ude i byerne m.m. de er aktive. Her må man sige at da har Clever har stører planer.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 12 '21
jramskov
jramskov Mar 12 '21

EON har planer om at bygge nogle lynladere som en del af den pulje der blev tildelt for nyligt, men det er også min opfattelse af EON's investeringer ikke er nær så store som Clevers.

Her er listen med de ladere der har fået støtte: Basis (vejdirektoratet.dk)

KimT
KimT Mar 12 '21

Den liste havde jeg søgt efter - havde set den tidligere. Men trist at der skal tilskud til for at der bliver etableret noget. Og det er stadigvæk områder hvor der findes oplader i forvejen. Der er ikke det store til den vestlige del af Danmark (bl.a omkring Rømø)

P85DK
P85DK Mar 12 '21

Fedt at se at de store benzinselskaber som Circle K og Q8 også går ind i kampen. Det er selvfølgelig stadig et relativt lille antal tankstationer, men med 300-350 kW ladestandere. Skuffende at Shell ikke er mere med.

KimT
KimT Mar 12 '21

Listen indeholde kun dem der har fået tilskud. Der kan sagtens etableres unden tilskud

jramskov
jramskov Mar 12 '21
Citat fra KimT

Den liste havde jeg søgt efter - havde set den tidligere. Men trist at der skal tilskud til for at der bliver etableret noget. Og det er stadigvæk områder hvor der findes oplader i forvejen. Der er ikke det store til den vestlige del af Danmark (bl.a omkring Rømø)

Med den klima udfordring vi står overfor og med det må regeringen har skrevet under på, er jeg personligt ret skuffet over størrelsen på den investering. 57 millioner er håndører og vi skal i en fart komme videre fra hønen og ægget situationen. En del af det kunne løses ved at sikre lynladere over hele landet. Jeg aner ikke hvor mange penge det vil kræve, men åbenlyst langt mere end 57 millioner. 

Den anden del er destinationsopladning, lederen i Ingeniøren har et godt indspark i debatten: https://ing.dk/...alle-danskere-244708

Specifikt mht. Rømø, så er der kommet en Spirii AC lader i den sydlige ende af Rømø for relativt nyligt. Ikke meget, men bedre end ingenting. Dertil er der på listen en Clever 150kW lader i Skærbæk (ikke langt fra Rømø), desværre kun med et "ladepunkt" som de kalder det.

Personlig havde jeg gerne set Holstebro figurere på listen da vi jævnligt er på besøg ved familie der. Eneste DC lader er en Clever 50kW ved Bilka. 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 12 '21
HamSelvOlsen
HamSelvOlsen Mar 16 '21

Fed list med nye Ladere. Men men men, 2 nye ladere i Nordjylland. Det er sku da for ringe.

Ved godt der ikke er så langt til Aalborg, eller Hjørring hvor der også er Lyn ladere og Tesla Super chargere. Men det undre mig at man ikke gør mere i Sommerlandet / Sommerhus områder.

MOS
MOS Mar 16 '21
Citat fra HamSelvOlsen

Men det undre mig at man ikke gør mere i Sommerlandet / Sommerhus områder.

Måske fordi man vurderer, at det er tilstrækkeligt med destination charging? 

KimT
KimT Mar 16 '21
Citat fra MOS
Citat fra HamSelvOlsen

Tror jeg ikke - eller jo det kan da godt være de tror det. Men gætter på at der er mange af de ældre sommehusområder der har strøm nok. Og i de nye kan det vel også være et problem hvis de ud over pool, boblebad, sauna, tørretumbler, køkken også skulle kunne trække ladere til elbiler på de enkelte adresse. Men så burde de jo kunne etablere nogle 22kW ved indkørslerne til de enkelte områder.

Johannelund
Johannelund Mar 16 '21
Citat fra KimT
Citat fra MOS
Citat fra HamSelvOlsen

Tror jeg ikke - eller jo det kan da godt være de tror det. Men gætter på at der er mange af de ældre sommehusområder der har strøm nok. Og i de nye kan det vel også være et problem hvis de ud over pool, boblebad, sauna, tørretumbler, køkken også skulle kunne trække ladere til elbiler på de enkelte adresse. Men så burde de jo kunne etablere nogle 22kW ved indkørslerne til de enkelte områder.

Tjaa, på min sommerhusvej i det vestjyske er der nu 4 ud af 28 huse hvor men kan lade via rødt kraftstik, og hvis man oplader om natten giver det aldrig problemer, har dog nedsat ladesturke til 3x13 Amp for så giver det ikke problemer når der også er varmepumpe og el radiatorer
Stil krav til hvor i lejer jeres sommerhuse, og det vil få sommerhusejeren til at opstille de røde kraftstik
DenseH
DenseH Mar 16 '21
Mormor laderen klarer fint opgaven i vores sommerhus. Vi ankommer typisk med 20-30% og laderen sidder på hele weekenden med 6A. Vi har ikke ændret kørsels mønster efter vi har fået Tesla’en. Så vi kører ture, handler, besøger famile osv. Når turen går hjemad, er den uden problemer på 100%. Så jeg kan ikke se det store problem i sommerhusområder. Men det er selvfølgelig det bedste med en stikkontakt med tilhørende sikrings-gruppe der kan klare opgaven. Hjemme lader vi med 11kw i sommerhuset 1,4kw. No problem.
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Mar 16 '21
jramskov
jramskov Mar 16 '21

Det er muligt at filtrere efter opladning til elbiler ved flere udlejningsselskaber.

Sider: « 1 2 3 4