Loading...
dk

Jeres holdninger, inden jeg trykker "Bestil" | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Oct 8
Citat fra PeterE

Stop nu (!) 

Med al respekt, så mener jeg faktisk ikke at I skal/kan/må rådgive Model3 om at hun/han hellere skal tage et meget større lån og begynde at investere - uanset risiko. Den rådgivning henter man hos en finansiel rådgiver. Selvfølgelig bare min mening.  

Forhold jer nu til bilen, til billånet og til forsikring - og den slags.

Han spørger om vores holdning. Den gives. Han kan tage det med videre til sin rådgiver hvis han har brug for det og synes det er interessant. 

Stop nu med at betale for meget, for, for lidt. 

Selvfølgelig også bare min mening. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Oct 8
PeterE
PeterE Oct 8
Citat fra Vildgut
Citat fra PeterE

Stop nu (!) 

Med al respekt, så mener jeg faktisk ikke at I skal/kan/må rådgive Model3 om at hun/han hellere skal tage et meget større lån og begynde at investere - uanset risiko. Den rådgivning henter man hos en finansiel rådgiver. Selvfølgelig bare min mening.  

Han spørger om vores holdning. Den gives. Han kan tage det med videre til sin rådgiver hvis han har brug for det og synes det er interessant.    Stop nu med at betale for meget for, for lidt.    Selvfølgelig også bare min mening. 

Han spørger til jeres holdning om bestilling af en bil, og I begynder at yde investeringsrådgivning. Det er jeg faktisk helt cool med, det skal bare ikke lyde som om de her råd er for alle. Jeres råd herinde er jo heldigvis ikke ansvarspådragende. 

Vildgut
Vildgut Oct 8
Citat fra PeterE
Citat fra Vildgut
Citat fra PeterE

Stop nu (!) 

Han spørger om vores holdning. Den gives. Han kan tage det med videre til sin rådgiver hvis han har brug for det og synes det er interessant.    Stop nu med at betale for meget for, for lidt.    Selvfølgelig også bare min mening. 

Han spørger til jeres holdning om bestilling af en bil, og I begynder at yde investeringsrådgivning. Det er jeg faktisk helt cool med, det skal bare ikke lyde som om de her råd er for alle. Jeres råd herinde er jo heldigvis ikke ansvarspådragende. 

Du må hellere genlæse hans indlæg. Han spørger om holdning til hele løsningen.

Jeg giver ham min holdning til hans løsning... Der inkluderer det lån han nævner at have valgt. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Oct 8
Gyzz
Gyzz Oct 9

MHT til forsikring har jeg TRYG, gennem Ingeniør foreningen, gold member og jeg skal komme efter dig, men de vil hellerikke tilbyde selvrisiko under 11.000 på min TMS 15`..... company policy på Tesla siger de ;-(

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Oct 9
HrMogensen
HrMogensen Oct 10

Citat fra Ice2EV

Har Himmerland på vores LR, betaler 8100 for 34.000 km/året.

Kontaktede dem men desværre nægter de at forsikre os fra Djævleøen :( 

Citat fra selsoe Jeg skal kun betale 7400 for 20.000 km i en Model 3 LR hos FDM. Omvendt fik jeg et rigtig dyrt tilbud fra Codan. Kan ikke huske prisen, men det var ihvertfald helt uaktuelt.

Citat fra HemligNemlig

Enig, det var ud fra at jeg selv har min S forsikret hos FDM for 7000 om året med en selvrisiko på 5600 og 20.000 km om året. Så udefra dette syntes jeg det lyder meget dyrt blot fordi man gerne vil købe en Tesla men ja ikke alle vælger ens og det skal der naturligvis være plads til :)

Jeg skal vidst lige have fat i FDM igen. Det kan ikke være rigtigt at en så seriøs organisation vildleder så meget med priser på hjemmesiden og så pludselig flerdobler det ved personlig henvendelse. De reklamerer vidst også med at de er danmarksmestre i forsikringer til bl.a. elbiler. Så farligt kan det da ikke være at jeg bor i udkanten af Taastrup ved KBH. Beklager det var ikke for at kapre tråden... 

Jeg håber meget at trådstarter har fået (eller snart) bestiller sin Model 3 :)  

MMM
MMM Oct 20

Jeg er ny her og vil gerne dele de tilbud jeg fik til bilforsikring til en ny 2021 Model 3 LR AWD, som jeg bestilte for 2 uger siden. Jeg er 39 år gammel men uden historik med en forrig bil eller forsikring da jeg er amerikaner og flyttede til DK for 5,5 år siden. Min bil og forsikringshistorik i USA tæller åbenbart ikke. Nå, men ja...

• FDM - 10.514 DKK/år inkl. friskader, selvrisiko 11.239; 15.000 km/år. Til gengæld får man så 8% tilbagebetalt hvert år.
  • Tryg - 17.676 DKK/år inkl. friskader, selvrisiko 11.000 (kan ikke huske km)
  • TopDanmark - 20.780 DKK/år med 14.000 km/år, plus ekstra 906/år til glasskade og 2.250/år til bilkabuler
  • IF - 21.079 DKK/år med selvrisiko 6.000; 10.000 km/år
  • Codan - 28.000 DKK/år inkl. friskader, selvrisiko 5.000; 12.000 km/år. Og *kun* 22.000/år med kasko og ansvar (dvs. uden friskader)
  • GF - 28.000 DKK/år
  • Købstæderne - 61.000 DKK/år med selvrisiko 4.700; 12.000 km/år
  • Coop - de forsikrer ikke Teslaer. Øv.

HF tilbød os 6.732 DKK/år (alt dækket) men kun hvis vi samler vores indbo- og ulykkeforsikring. Så dem snakker vi med nu, og også FDM med et samlet tilbud (med indbo og ulykke).

MOS
MOS Oct 20
Citat fra MMM
  • Købstæderne - 61.000 DKK/år med selvrisiko 4.700; 12.000 km/år

Whaaat?! Det er jo røveri ved højlys dag!! :-O

Det må vel inkludere gratis opfyldning af sprinklervæske samt en "Købstæderne"-streamer til bagruden? ;->

Eller måske har de bare ved en fejl puttet et 0 for meget på...

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 20
Model3
Model3 Oct 22

NYT LÅN!!!   https://www.nykredit.dk/...inger/groent-billan/

Grønt Billån til:

• 0 kr. i oprettelse
  • kun 1 procent rente, hvis du køber en el-, brint- eller plugin-hybridbil. ingen omkostninger til tinglysning mv., når du låner op til 300.000 kr.

Det er en forudsætning for optagelse af lånet, at:

• du har minimum 20 procent af bilens pris i udbetaling
  • du er 360-, 365- eller Private Banking kunde (er du i tvivl om dit kundeforhold i Nykredit, kan du kontakte din rådgiver).

Udfyld vores formular, og bliv kontaktet af en rådgiver om et Grønt Billån.

Er det tid til at skifte din gamle benzinbil ud med en el-, brint- eller plugin-hybridbil? Så hjælper vi dig godt på vej med et Grønt Billån.

Kør lidt grønnere

Du kan ikke undvære din bil, men du vil gerne køre grønt. Vi bakker op om dit grønne bilvalg, og tilbyder dig et Grønt Billån til:

• 0 kr. i oprettelse
  • kun 1 procent rente, hvis du køber en el-, brint- eller plugin-hybridbil. ingen omkostninger til tinglysning mv., når du låner op til 300.000 kr.

Det er en forudsætning for optagelse af lånet, at:

• du har minimum 20 procent af bilens pris i udbetaling
  • du er 360-, 365- eller Private Banking kunde (er du i tvivl om dit kundeforhold i Nykredit, kan du kontakte din rådgiver).

Udfyld vores formular, og bliv kontaktet af en rådgiver om et Grønt Billån.

selsoe
selsoe Oct 22

Plat at plugin-hybrider er inkluderet. God pris dog.

Model3
Model3 Oct 22

ahh...  det kræver så vist man har et eller andet konto hos dem.  æv!

Sider: « 1 2