Loading...
dk

Batteri garanti på en Model S 60 Kwh? | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 10 '20

Hejsa.

Jeg har kigget denne del af forummet igennem om enet, men fandt ikke noget der kunne bruges, så nu spørger jeg I andre.

En S 60 ejer har problemer med garantien på sin S 60.

Jeg mener der blev udvidet garanti på alle model S 60, så den gælder bagudrettet til at gælde km ubegrænset i op til 8 år. Jeg mener at kunne huske, at det var en udvidelse af garantien en gang i 15 eller 14.

Er der nogen der er behjælpelige med at finde niget på skrift om det?

Jeg er ikke selv en haj til det der med at finde gamle data på internettet.

Og et nyt batteri til en 60'er koster 95.000 kr.

PeterE
PeterE Oct 10 '20
Der er noget med den der 60 kWh batteripakke, men har desværre ikke fundet den original garanti fra dengang: 

  • Model S: 8 years, unlimited miles (with the exception of the original 60 kWh battery manufactured before 2015, which is covered for a period of 8 years or 125,000 miles.)’
  • Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 10 '20
    DeaconWP
    DeaconWP Oct 10 '20

    En gut på facebook har fundet den her.

    Infinite Mile Warranty

    Håber linket virker.

    Jeg synes den tekst understøtter min hukommelse.

    Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 10 '20
    MOS
    MOS Oct 10 '20

    @DeaconWP

    Der står jo ikke noget om batteriet, men kun drive unit, altså motoren. Jeg mener som PeterE, at S60 batteriet er dækket i 8 år/200.000 km.

    Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 10 '20
    DeaconWP
    DeaconWP Oct 10 '20

    Ja, og samtidigt står der, at drive unit batteri og batteri garanti matcher hinanden. Det er den jeg hæfter mig ved.

    MOS
    MOS Oct 10 '20

    Prøv lige at læse det igen. Der står, at den ubegrænsede km-garanti i 8 år gælder for drive unit - men altså ikke for batteriet. Og så står der, at drive unit garantien for S85 matcher batterigarantien - men altså ikke for S60. Det er i hvert fald sådan, jeg tolker det.

    koden
    koden Oct 10 '20

    kan det misforstås?

     

    Model S: 8 years, unlimited miles (with the exception of the original 60 kWh battery manufactured before 2015, which is covered for a period of 8 years or 125,000 miles.)’

    Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 10 '20
    DeaconWP
    DeaconWP Oct 13 '20

    Citat fra koden

    kan det misforstås?

     

    Model S: 8 years, unlimited miles (with the exception of the original 60 kWh battery manufactured before 2015, which is covered for a period of 8 years or 125,000 miles.)’

    Linket i indlæg nummer tre (mig) viser denne tekst:

     

    The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

    Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all Model S vehicles ever produced. In hindsight, this should have been our policy from the beginning of the Model S program. If we truly believe that electric motors are fundamentally more reliable than gasoline engines, with far fewer moving parts and no oily residue or combustion byproducts to gum up the works, then our warranty policy should reflect that.

     

     Det får jeg så til noget andet, end det I forstår.

    MOS
    MOS Oct 13 '20

    @DeaconWP

    Teksten i dit link udtaler sig om en udvidelse af garantien på drive train, ikke batteriet.

    Der står ingen steder, at garantien på batteriet er ubegrænset km for 60 kWh batteriet - der står specifikt, at det gælder for 85 kWh Model S.

    Hvordan var det lige, at du får det til noget andet?

    YESTES
    YESTES Oct 13 '20

    H

    YESTES
    YESTES Oct 13 '20

     

    Her er et - lidt primitivt men dog - foto af den lille bog jeg fik med da jeg hentede min 85D i juni 2015 - den hedder “Model S Quick guide” og indeni står: C 2012-2014 TESLA MOTORS INC. - om der så senere er kommet en opdatering til garantien, aner jeg ikke. MEN det er tydeligt nævnt at model 60 er 200.000 km.

     

    VH YESTES