Loading...
en

Lidt rygter om Model 3/E

PerPower
PerPower Nov 13 '14

Giver god mening at tænke i flere karosseri typer hvis det virkelig skal være en bil der skal kunne sælges til flere målgrupper.

http://insideevs.com/tesla-model-3-sedan-wagon-coupe-suv-variants-consideration/

Kiefer
Kiefer Nov 14 '14

Hmm, med deres "Time to Market" på først Model S som var fra 2009 til 2012, og nu Models X der er fra 2012 til 2016, så bliver de tider jo ikke kortere men det modsatte, så jeg vil blive meget overrasket hvis Tesla har en Model 3 klar salg i 2017, det kan godt være den kan præsenteres i 2016, det gjorde de jo både med S og X i 2009 og 2012, men derfra går der jo jf. tidligere erfaringer op til flere år inden bilen kommer på markedet.

Deres Gigafactory er sat til at være klar til produktion i 2020, jeg vil forvente at Model 3 kommer på markedet nogenlunde samtidigt, eller umiddelbart efter, de to produkter hænger på en måde sammen. 

Gigafactory skal producere billigere batterier, havde Panasonic kunne levere dette tidligere tror jeg vi ville have set udmeldinger på dette på både Model S og Model X allerede nu, at man ville se større, bedre og billigere batterier, det tror jeg ikke sker før fabrikken er færdig og klar til produktion.

Elon udtaler at fabrikken er "on track" det er trods alt kun positivt, så kan den måske godt nå at være klar i 2020 når de første Model 3 ruller af båndet, for jeg tvivler meget på man vil tillade at man taber penge på Model 3 i forhold til prisen på både bil og batteri.

Ifølge tidligere udmeldinger vil de producere små 300.000 Model 3 det første år. Hvis det er tilfældet så begynder de altså at have travlt med både udvikling og ikke mindst klargøring på fabrikken.

/Martin