Loading...
dk

Udpensling af korrigering ved hastighedstavler (Fartpilot vs. FSD)? | Tesla Forum

kleine100
kleine100 Mar 12 '21
Jeg synes ikke den logik, der beskrives mht max hastighed gælder for mit vedkommende?!

Kørte i dag i en 80km/t zone. Da fartgrænsen gik fra 80km/t til 70km/t, så regulerede AP Max hastighed til 70km/t. Så langt så godt. Men da fartgrænsen skiftede tilbage fra 70km/t til 80km/t, så forblev max hastighed ved 70km/t. Optog en video AP1

Senere på min tur kørte jeg forbi vejarbejde, hvor fartgrænsen skiftede fra 70km/t til 50km/t og tilbage til 70km/t. Her regulerede AP max hastighed ned og op. Se video her AP2

Igen jeg kan ikke se logikken i hvornår AP regulerer max hastigheden? 

Btw som bonus info så kan jeg oplyse, at hvis man hamre til den i mens AP er slået til, så deaktiveres AP på resten af turen. Dvs indtil man igen holder stille og sætter bilen i park, så får man ikke lov til at aktivere AP igen :-/
MOS
MOS Mar 12 '21

I den første video, hvor fartgrænsen går fra 80-70-80, ophæves 70-zonen (grålig tavle med streger over).

I den anden video, hvor fartgrænsen går fra 70-50-70, skiltes med en ny, rød 70-tavle.

kleine100
kleine100 Mar 12 '21
Citat fra MOS

I den første video, hvor fartgrænsen går fra 80-70-80, ophæves 70-zonen (grålig tavle med streger over).

I den anden video, hvor fartgrænsen går fra 70-50-70, skiltes med en ny, rød 70-tavle.

Det er korrekt. Men i begge tilfælde gengives den rigtige hastigsgrænse i displayet (farttavle ikon til højre). Så hvorfor tilpasses max hastigheden ikke ved skifte fra 80-70-80?
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Mar 12 '21
HrMogensen
HrMogensen Mar 13 '21

AP1 kan helt og aldeles skyldes GPS data. Går ud fra det ikke er nogle nyligt opsatte tavler?

AP2 er mere interessant for her skifter bilen helt hastighed efter en midlertidig opsat 50 km/t tavle - dette kan ikke være GPS data medmindre de har rodet med det arbejde siden 2019... ;) 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Mar 13 '21
kleine100
kleine100 Mar 13 '21
Citat fra HrMogensen

AP1 kan helt og aldeles skyldes GPS data. Går ud fra det ikke er nogle nyligt opsatte tavler?

AP2 er mere interessant for her skifter bilen helt hastighed efter en midlertidig opsat 50 km/t tavle - dette kan ikke være GPS data medmindre de har rodet med det arbejde siden 2019... ;) 

AP1: Strækningen på den første video har haft de samme hastighedstavler de sidste mange år :-)

AP2: Der har været vejarbejde på den strækning siden slut 2020. 
HrMogensen
HrMogensen Mar 16 '21
Quote from kleine100
Citat fra HrMogensen

AP1: Strækningen på den første video har haft de samme hastighedstavler de sidste mange år :-)

Kleine -> Håber jeg må snuppe din video med den midlertidige 50 km/t tavle og vise til Tesla support. Jeg undrer mig jo over svaret fra Support, når din bil tydeligt (i dette tilfælde) prioriterer Skiltegenkendelse over GPS. 
kleine100
kleine100 Mar 17 '21
Citat fra HrMogensen
Quote from kleine100
Citat fra HrMogensen

Kleine -> Håber jeg må snuppe din video med den midlertidige 50 km/t tavle og vise til Tesla support. Jeg undrer mig jo over svaret fra Support, når din bil tydeligt (i dette tilfælde) prioriterer Skiltegenkendelse over GPS. 
Selvfølgelig :-)
Sider: « 1 2