Loading...
dk

3. Parts LED, kan det forårsage fejl på kamera og tågelys? | Tesla Forum

BKC
BKC Oct 15 '20
Jeg har udskiftet LED belysningen i dørene og trunk, men LED fra ocean abstract (Ultra bright LED light). De skulle være designet til Tesla Model 3. 

Men nu har jeg lagt mærke til at jeg får fejl på nogle af kameraerne (Autopilotkamera ikke tilgængelige) og jeg mangler tåge baglys i den ene side og baklys i den anden side. 

Jeg kan ikke rigtig tidsbestemte fejlene, kontra installation af det nye belysning og er derfor usikker på, om der overhovedet er en sammenhæng.

Jeg har søgt diverse Tesla forumer igennem, for lignende fejl ved installation af Ocean abstract LED, men der er næsten ingen klager/fejl over deres produkter og dem som er, er relateret til uhensigtsmæssig døråbning, da dør belysning og døråbning er forbundet.

Er der nogen der har haft lignende problemer ved installation af 3. Part belysning eller har hørt om sådanne?
HrMogensen
HrMogensen Oct 15 '20

Igår da vi trillede fra Taastrup til Næstved havde jeg hvert 10-30 sekund en popup med at Autopilot var utilgængelig. Det var venstre dørstolpekamera der var blokeret. Stoppede undervejs og så at der var dug på indersiden af glasset. Kan det være sådan noget der driller dig her omkring de samme dage som jeg har haft problemet? 

Jeg er ihvertfald lidt irriteret over det, men må over en periode se om det blivet et gentagende problem. Flere gange når jeg har kørt afsted tidlige morgener ja så har der været blokerede kameraer men det var dug på ydersiden og efter 1 km kørsel var alt OK.Synes at have læst at der er varme i kameraerne som måske kun slås på når bagrudevarmen er slået til? Det er måske en skrøne? 


Det lyder meget mærkeligt at du helt mangler tågelys og baklys i denne forbindelse? Har selv installeret auto frunk+trunk fra Hansshow og rodede/tilføjede dermed også til ledningsnet i bagagerummet. Der har jeg her 3 mdr senere (endnu) ikke haft problemer. 
Nu er jeg lige lidt fræk at spørge om du godt ved at der kun er tågelys i den ene side og baklys i den anden (der er ikke 2 af hver).

BKC
BKC Oct 15 '20
Citat fra HrMogensen

Igår da vi trillede fra Taastrup til Næstved havde jeg hvert 10-30 sekund en popup med at Autopilot var utilgængelig. Det var venstre dørstolpekamera der var blokeret. Stoppede undervejs og så at der var dug på indersiden af glasset. Kan det være sådan noget der driller dig her omkring de samme dage som jeg har haft problemet? 

Jeg er ihvertfald lidt irriteret over det, men må over en periode se om det blivet et gentagende problem. Flere gange når jeg har kørt afsted tidlige morgener ja så har der været blokerede kameraer men det var dug på ydersiden og efter 1 km kørsel var alt OK.Synes at have læst at der er varme i kameraerne som måske kun slås på når bagrudevarmen er slået til? Det er måske en skrøne? 


Det lyder meget mærkeligt at du helt mangler tågelys og baklys i denne forbindelse? Har selv installeret auto frunk+trunk fra Hansshow og rodede/tilføjede dermed også til ledningsnet i bagagerummet. Der har jeg her 3 mdr senere (endnu) ikke haft problemer. 
Nu er jeg lige lidt fræk at spørge om du godt ved at der kun er tågelys i den ene side og baklys i den anden (der er ikke 2 af hver).

Du må gerne være fræk og spørger, så bliver jeg også klogere ;) Jeg viste ikke der kun er tågelys og baklys i den ene side. Er det normalt? Mener da altid mine andre biler har haft tåge baglys i begge sidder. Er lidt usikker på baklys. 

I forhold til kamera, så tror jeg ikke det er dug. Det er den ene bagudvendte kamera som ikke virker. Når jeg bakker, så er det bare sort og der er sådan en load indikator der drejer rundt. 
HrMogensen
HrMogensen Oct 15 '20

Jeg googlede lige for en sikkerheds skyld for det er åbenbart lidt forvirrende at M3 i andre verdensdele har 2 baklys. Se halvvejs nede i denne tråd med god illustration:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-reversing-lights.196409/

Adskillige biler har kun baklys/tågelys i den ene side - både nye som gamle. Synes det er OK at der kun er tågelys i den ene side for så er der ikke nogen der er i tvivl om man bremser eller har tågelys på. Omvendt irriterende at man har mere begrænset baklys. Gudskelov lyser det nogenlunde op for bakkameraet.

**

Hvis det nu "kun" er det ene kamera du har problemer med så nægter jeg at tro på det kan hænge sammen med din installation af Ocean LED. Jeg tror du skal have fat i Tesla - der er vel stadig garanti og sådan et kamera er sikkert hundedyrt (selvom det ikke er verdens højeste opløsning).

BKC
BKC Oct 16 '20
Må indrømme jeg ikke var klar over det med baklys og tågelys, ser lidt mærkeligt ud, men kan forstå det meget normalt for de fleste bilmærker i Europa.

Har bestilt service tid til kameraet.

Tak for jeres svar. 
HrMogensen
HrMogensen Oct 16 '20

Opdater gerne ift. kamera om det var selve kameraet der var dødt eller? :) 

BKC
BKC Oct 16 '20
Citat fra HrMogensen

Opdater gerne ift. kamera om det var selve kameraet der var dødt eller? :) 

Skal nok lige give en opdatering på service på kameraet. Til information kan  jeg oplyse at loggen siger at fejlen er  APP_w305 og APP_w269.
DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '20

Prøv at sætte de originale lamper i igen. Så ser du, om fejlen går væk.

Jeg har hørt om, og selv oplevet, at ruden går et stykke ned eller op, når man piller lampen i fordøren ud, og så går ruden tilbage til der, hvor den var, når man sætter den nye lampe i.

En enkelt har rapporteret om, at ruden har ridset krom listen over vinduet, og der proklamerede Tesla, at det var lamperne, der havde gjort, at ruden havde gået på. Der for ingen ny liste på garantien. Ejer var dog sikker på, at listen var ridset af ruden, længe inden de nye lamper km i.

Så lad være med at lukke døren i den tid, hvor en lampe er demonteret.

Ingen af dem, jeg har leveret lamper til fra AO, har haft problemer, så det lyder i mine øjne ikke sandsynligt, at det er lampernes skyld, sådan direkte. Men de sidder som sagt i noget bus kommunikations system.

Jeg gør lige for en sikkerheds skyld opmærksom på, at det er en slags lamper til trunk og under dørene, og en anden slags, mærket "Footwell" til kabinen.

De fås alle i flere farver.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 19 '20
BKC
BKC Oct 31 '20
Opdatering mit problem med mit kamera. Havde bilen til service med kameraet og det var et defekt kamera, som Tesla skiftede. 
HrMogensen
HrMogensen Oct 31 '20
Godt det bare var det så... :) 
Det er også irriterende når fejl opstår lige efter man selv har pillet - altså når de umiddelbart ikke bør være sammenhængende.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Oct 31 '20