Ja det er jeg klar over. Måske jeg forklarer mig dårligt.
Handsfree linkes ikke til driverprofil, det vælger en vilkårlig mobil der er på listen over nøgle mobiltelefoner.
Det er i 99,9% af tilfældene driveren der har behov for handsfree, ikke passageren.
Det er smart at man kan prioritere sig selv, hvis man som regel er driver når man er flere i bilen.
Men der er jo tilfælde selvom det næsten altid er dig der kører når du er med i bilen, at du bliver hentet og fruen så kører. Så er det jo ikke så smart at den kobler handsfree op på mig.
Vi er begge selvstændige med en del opkald, det er som regel hende der bruger bilen til arbejde, men mit arbejde er tit om aftenen og natten, så der tager jeg den. Skal vi til familie komsammen er det mig der kører.
Ja man kan jo sagtens bare slå bluetooth fra på den der ikke sidder i fører sædet. Men det var smartere at linke handsfree til driverens mobil. istedet for en tilfældig(som regel fruens!).
Og ja jeg har prøvet at skifte navne på mobilerne så alfabetisk komme min først. Har prøvet at afinstallere begge mobiler, tilslutte min først og hendes efterfølgende. Men det er ligemeget vognen(og andre vogne vi har haft) vælger hendes mobil.
Det sjove er hun plejer at overtage min brugte mobil, så det har ikke noget med mobil modellen at gøre. Vognene krænker altså bare mig !-)