Loading...
dk

Update idag | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 16

Fik software 2020.40.4 idag.

En af tingene er man kan prioritere en mobil til at connecte hvis den er i bilen sammen med en anden "nøgle" mobil.

Mega fedt, idet fruens konstant bliver foretrukket, selvom det altid er mig der kører når vi er afsted sammen.

MEN det havde altså været smartere, hvis man bare havde linket driver profil til mobil, ligesom sæde, spejle og rat er linket til mobilen.

Snemonster
Snemonster Oct 17

Det kan du sagtens gøre.

Se her: https://www.youtube.com/watch?v=DyO0Y54AgS0

Forummets indlæg er redigeret af Snemonster Oct 17
Ice2EV
Ice2EV Oct 17

Ja det er jeg klar over. Måske jeg forklarer mig dårligt.

Handsfree linkes ikke til driverprofil, det vælger en vilkårlig mobil der er på listen over nøgle mobiltelefoner. 

Det er i 99,9% af tilfældene driveren der har behov for handsfree, ikke passageren.

Det er smart at man kan prioritere sig selv, hvis man som regel er driver når man er flere i bilen.

Men der er jo tilfælde selvom det næsten altid er dig der kører når du er med i bilen, at du bliver hentet og fruen så kører. Så er det jo ikke så smart at den kobler handsfree op på mig.

Vi er begge selvstændige med en del opkald, det er som regel hende der bruger bilen til arbejde, men mit arbejde er tit om aftenen og natten, så der tager jeg den. Skal vi til familie komsammen er det mig der kører.

Ja man kan jo sagtens bare slå bluetooth fra på den der ikke sidder i fører sædet. Men det var smartere at linke handsfree til driverens mobil. istedet for en tilfældig(som regel fruens!). 

Og ja jeg har prøvet at skifte navne på mobilerne så alfabetisk komme min først. Har prøvet at afinstallere begge mobiler, tilslutte min først og hendes efterfølgende. Men det er ligemeget vognen(og andre vogne vi har haft) vælger hendes mobil.

Det sjove er hun plejer at overtage min brugte mobil, så det har ikke noget med mobil modellen at gøre. Vognene krænker altså bare mig !-)

MOS
MOS Oct 17
Citat fra Ice2EV

Vognene krænker altså bare mig !-)

Fuldstændig enig. Det må helt klart være noget personligt! ;->

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 17

Hvis man nærlæser versionsnoterne, vil man faktisk opdage, at indstillingen af prioriteret telefon er linket til førerprofilen.

Dette fremgår dog overhovedet ikke af den skærm, hvor man foretager indstillingen, så det er ret naturligt at tro, at indstillingen er fast på tværs af alle førerprofiler.

Så vidt jeg kan eksperimentere mig frem til, virker det sådan her:

• Hvis kun 1 fører har foretaget indstilingen af prioriteret enhed, vil denne enhed være prioriteret, uanset hvem der er fører.
  • Hvis 2 førere hver især har foretaget indstillingen, vil indstillingen blive knyttet til førerens profil, og den prioriterede telefon vil automatisk skifte, når der vælges en anden førerprofil.

Om det så virker i praksis? Det må tiden vise. Lige nu kan jeg se, at den lille stjerne ud for telefonen flytter op og ned mellem min og fruens telefon, når jeg skifter mellem vores førerprofiler.

Forummets indlæg er redigeret af AllanOlesen Oct 17
Ice2EV
Ice2EV Oct 17

@AllanOlesen Takker for opklarende nærlæsning. Jeg scrollede lige igennem teksten i bilen igår, men forstod det ikke lige sådan.

Hvis det er sådan så stiger raketten igen i agtelse.

Må lige prøve når den kommer hjem igen.... Den holder jo aldrig stille.