Loading...
dk

Skævt rat | Tesla Forum

DenBilGlade
DenBilGlade Oct 19 '20
Fik min Model 3 d. 21/9-2020. Udover en baglygte med kondens/fugt i og en bagdør,  som rasler har bilen  den irriterende fejl at rattet står skævt når bilen kører lige ud....  Hvis man så stiller rattet som det burde stå trækker bilen mod venstre. Nogen der har oplevet lign. problem ?!
MOS
MOS Oct 19 '20

Kondens/fugt i baglygten er vist et ret almindeligt forekommende problem ved Teslaer. Afhængigt af hvor slemt det er, kan det være, at Tesla vil udskifte lygten på garantien. Jeg fik skiftet min ene baglygte på min Model S på garantien af samme årsag.

En bagdør, der rasler, har jeg ikke hørt om, men nævn det overfor Tesla. Det kan være, de nemt kan fikse det.

At rattet sidder skævt, når man kører ligeud er ikke i orden. Jeg havde selv samme problem i min gamle Audi og var lidt i tvivl, om det bare var fordi vejen hældte til siden og der var sidevind, for rattet stod nogle gange lidt skævt til den modsatte side, når jeg kørte i modsatte retning. Men det viste sig, at rattet faktisk sad skævt og værkstedet kan nemt indstille det, så det står lige. Måske skulle du spørge værkstedet, om de ikke også lige kan tjekke sporingen, for hvis det f.eks. er det ene forhjul, der står skævt, så vil man skulle dreje rattet en smule, for at begge forhjul står lige skævt til hver sin side og bilen kører ligeud. Det giver ekstra dækslid og større forbrug. Så det er en god idé at få den sporet korrekt, hvis det er det, der er problemet.