Loading...
dk

Skævt rat | Tesla Forum

DenBilGlade
DenBilGlade Oct 19 '20
Fik min Model 3 d. 21/9-2020. Udover en baglygte med kondens/fugt i og en bagdør,  som rasler har bilen  den irriterende fejl at rattet står skævt når bilen kører lige ud....  Hvis man så stiller rattet som det burde stå trækker bilen mod venstre. Nogen der har oplevet lign. problem ?!
Boomle
Boomle Oct 19 '20

Oplevede fuldstændig det samme med mit rat da jeg fik den tilbage i september 2019. 

Bestil en tid i appen, så retter de det på 30 minutter :)

PL
PL Oct 19 '20

Jeg har også fået rettet et rat i en Tesla 3. Ingen problemer siden.

HrMogensen
HrMogensen Oct 19 '20

Hvis det kun er en lillebitte smule så husk at tjekke om lufttryk i dækkene er som det skal være.
Hvis JA - så skynd dig at få bestilt en tid. Hvis ikke det blot er rattet kan det jo også være sporingen der ikke sidder lige i skabet og det går bare mere og mere udover dine dæk.

Vildgut
Vildgut Oct 20 '20
Hvor skævt er rattet? Mit er (måske) en anelse skævt, men er ikke engang helt sikker....så har ikke nævnt det. Vil jeg gøre ved næste besøg i service centeret, da jeg har bestilt tid til bremseservice.
DenBilGlade
DenBilGlade Oct 20 '20
Tak for se mange svar. Skal siges at Tesla i Vejle i forbindelse med de havde den inde i sidste uge for udbedring af de øvrige fejl (baglygte og raslende beklædning på bagdør) også foretog en sporing. Rattet står fortsat skævt når bilen kører lige ud....Den flinke mekaniker sagde ved udleveringen at alle 4 hjul stod ad H..... til så jeg kørte derfra med en klar forventning om at problemet var løst. Nåede dog ned på motorvejen før jeg kunne konstatere at det stadig står skævt. 
Skal i weekenden ud til en kammerat som også har M3 og så må jeg se hvordan hans rat sidder. 
Tænker jeg under alle omstændigheder kontakter Tesla i næste uge for en ny aftale om udbedring. 
Boomle
Boomle Oct 20 '20

Hvis du er i tvivl, så kig på rattet på skærmen (det lille blå rat der kommer frem når autopilot er til). 

Der stod mit også skævt når bilen kørte ligeud. 

Vildgut
Vildgut Oct 29 '20
Fik du skiftet baglygte pga kondens/fugt?
Ice2EV
Ice2EV Oct 29 '20

Havde fugt i venstre tågelygte for til en start, men det forsvandt efter den fik nogen dage i fuld sol i sommers, og er ikke kommet tilbage hidtil.

 

Måske lidt ringe af mig at gå og vente på den sol i 14-15 måneder. Men jeg gad ikke bruge en dag på at køre til Århus, og har tidligere oplevet fugt forsvinde fra nye lygter og ikke komme tilbage.

DenBilGlade
DenBilGlade Oct 29 '20
#Vildgut...Ja, Tesla Vejle skiftede baglygten og ordnede også den raslende bagdør. Har nu været på hos min kammerat og han var kun 2 min om at konstatere at rattet er “skævt”. Har nu bestilt tid hos Tesla i Århus til udbedring. Jeg valgte Tesla i Århus denne gang, da jeg bemærkede under mit besøg hos Tesla Vejle at den sporingslift de brugte var lejet ind til min sporing og altså ikke er “fast udstyr” på værkstedet. Min teori er at den pågældende mekaniker måske ikke har været helt “sikker” i betjeningen af sporingsliften.