På tips go tricks er der skrevet følgende:
Efterlad din bil med tændt radio og klimaanlæg
Hvis du har passagerer i bilen og skal forlade bilen for at gå på indkøb eller andet, skal du efterlade din Tesla nøgle og forsigtigt lukke førersiden indtil du hører et let klik. Det vil lade radioen og klimaanlæg være tændt i bilen.
Et andet sted har jeg læst noget med, at man skal lade nøglen ligge i kopholderen i armlænet. For at kunne starte bilen med fladt batteri i nøglen.
Hjælper det mon, hvis du gør alle ovenævnte ting?
Åbn døren i passagersiden og træk den forsigtigt til, så den ikke lukker helt, så forbliver bilen tændt.
Mvh Eva
Den officielle version er at sætte bilen i Neutral (mens man træder på bremsen!), for derefter at aktivere parkeringsbremsen fra skærmmenuen. Herefter kan man forlade bilen med sin keyfob og smække med dørene. Der vil stadig kører musik/klima i bilen.
@mortenhomann: Bilen er tændt. Så alarmen vil være slået fra. Om dørene låser på et tidspunkt ved jeg ikke. Men det ville jeg ikke forvente. Jeg mener først dørene låser når man sætter i gang. Jeg opfatter det sådan at når bilen er i Neutral er den lige så tændt som når den er i Drive.
Det er udelukkende noget jeg bruger når jeg efterlader passagerer (læs: børn) i bilen, som gerne vil høre radio og/eller holde varmen/kulden.
Jeg låser med eet tryk på taget af fjernbetjeningen, så er den så sikker som når den står alm. parkeret, men der er gang i klima, og ikke mindst 12V udtaget, så mit køleskab bagi om sommeren kan få strøm. Det var guld værd i sommers sydpå ved 35 grader udenfor!
Hvis bilen er bestilt med sikkerhedspakken, så er der bevægelses sensor i kabinen. Og ja, det er ikke så smart når man forlader bilen med nogle sidden i den, og man tager nøglen med. Så låser bilen og aktivere alarmen.
Der skal man enten lade nøglen blive, eller sætte bilen i neutral og så vælge parking brake fra hovedskærmen.