Loading...
dk

Bilen slukker når fører forlader bilen | Tesla Forum

Marlin
Marlin Nov 14 '14
Men hvad så når der stadig er passagerer i bileN ?

Ind i mellem kan jeg narre den ved fra passagersædet at trykke hårdt ned på førersædet, men det er ikke altid det virker.

Har andre samme problem eller en løsning på det ?
Skal lige siges at nøglen stadig befinder sig i bilen.
DeaconWP
DeaconWP Nov 14 '14

På tips go tricks er der skrevet følgende:

Efterlad din bil med tændt radio og klimaanlæg

Hvis du har passagerer i bilen og skal forlade bilen for at gå på indkøb eller andet, skal du efterlade din Tesla nøgle og forsigtigt lukke førersiden indtil du hører et let klik. Det vil lade radioen og klimaanlæg være tændt i bilen.

Et andet sted har jeg læst noget med, at man skal lade nøglen ligge i kopholderen i armlænet. For at kunne starte bilen med fladt batteri i nøglen.

Hjælper det mon, hvis du gør alle ovenævnte ting?

egernmus
egernmus Nov 14 '14

Åbn døren i passagersiden og træk den forsigtigt til, så den ikke lukker helt, så forbliver bilen tændt.

Mvh Eva

SQLCPH
SQLCPH Nov 14 '14
He he. Det minder mest af alt om en snydekode til et konsol spil ;-) bilen er selvfølgelig også fra Silicon Valley ;-)
muller
muller Nov 14 '14

Den officielle version er at sætte bilen i Neutral (mens man træder på bremsen!), for derefter at aktivere parkeringsbremsen fra skærmmenuen. Herefter kan man forlade bilen med sin keyfob og smække med dørene. Der vil stadig kører musik/klima i bilen.

Tesloid
Tesloid Nov 14 '14
Kan man ikke bare tænde den fra mobilen igen, når man er gået ud ?
Larsen
Larsen Nov 14 '14
Som Muller beskriver, så kan man vel også høre musik medens man vasker bil. Det har længe irriteret mig, at jeg ikke har kunnet finde ud af at høre "Mads og Monopolet" på bilens radio når jeg vasker bil lørdag formiddag.
T3S7A
T3S7A Nov 14 '14

En stor sports taske med, som så kan lægges på føresædet. :-)

supergaard
supergaard Nov 15 '14
Bruger Mullers officielle tip konstant. Især om vinteren til at komme tilbage til en dejlig sval bil.
Hvis man lader een dør smække halvt som foreslået, går ruden dels ikke helt op så ik fedt i regnvejr og håber I sikrer jer (via appen) at de andre døre rent faktisk så låser, hvis den står foran supermarkedet og hyggevarmer ;)
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Nov 15 '14
mortenhomann
mortenhomann Nov 15 '14
@muller: Vil bilen i det tilfælde deaktivere alarmen? Og vil den låse dørene?
muller
muller Nov 15 '14

@mortenhomann: Bilen er tændt. Så alarmen vil være slået fra. Om dørene låser på et tidspunkt ved jeg ikke. Men det ville jeg ikke forvente. Jeg mener først dørene låser når man sætter i gang. Jeg opfatter det sådan at når bilen er i Neutral er den lige så tændt som når den er i Drive.

Det er udelukkende noget jeg bruger når jeg efterlader passagerer (læs: børn) i bilen, som gerne vil høre radio og/eller holde varmen/kulden.

supergaard
supergaard Nov 16 '14

Jeg låser med eet tryk på taget af fjernbetjeningen, så er den så sikker som når den står alm. parkeret, men der er gang i klima, og ikke mindst 12V udtaget, så mit køleskab bagi om sommeren kan få strøm. Det var guld værd i sommers sydpå ved 35 grader udenfor!

Forummets indlæg er redigeret af supergaard Nov 16 '14
T3S7A
T3S7A Nov 17 '14

Hvis bilen er bestilt med sikkerhedspakken, så er der bevægelses sensor i kabinen. Og ja, det er ikke så smart når man forlader bilen med nogle sidden i den, og man tager nøglen med. Så låser bilen og aktivere alarmen. 

Der skal man enten lade nøglen blive, eller sætte bilen i neutral og så vælge parking brake fra hovedskærmen. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 17 '14