Loading...
dk

Kinesisk Model 3 i Danmark | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
DenseH
DenseH Dec 16 '20
Citat fra mylle Så fik jeg også min MiC Tesla hjem. Blev fremrykket fra fredag til i dag :) Alt ser rigtigt fint ud, men hvor hulan ser i om i har fået en måned eller 1 års premium connectivity ?
Stort tillykke herfra :) I bilen kan du se det under “Software”

Eller på din Tesla konto. Under “Info” om din bil skal du vælge “Detaljer” :)
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Dec 16 '20
MOS
MOS Dec 16 '20
Citat fra Helmer  Min blev i øvrigt ladet til 100% i nat, rækkevidde siger herefter 384KM... Ikke særlig tæt på 440KM, måske det er pga vejret eller min kørestil de her første 700 KM

De 440 km er rækkevidden opgivet efter WLTP-normen. Det, den viser i displayet, er, hvad du typisk kan køre, svarende til den amerikanske EPA-norm.

AMT3
AMT3 Dec 16 '20
Citat fra MOS
Citat fra Helmer  Min blev i øvrigt ladet til 100% i nat, rækkevidde siger herefter 384KM... Ikke særlig tæt på 440KM, måske det er pga vejret eller min kørestil de her første 700 KM

De 440 km er rækkevidden opgivet efter WLTP-normen. Det, den viser i displayet, er, hvad du typisk kan køre, svarende til den amerikanske EPA-norm.

Jeg har den samme oplevelse (390km). Det kolde vejr kan påvirke det, men som MOS siger, relaterer WLTP (som Tesla fortalte mig) til en varm dag med kørsel på 70-90 km / t. Det er dybt urealistisk.

Jeg skal også sige, at min oplevelse af den faktiske rækkevidde fra den virkelige verden er, at 390 km virkelig betyder omkring 300-310 km i øjeblikket. Vejret kan være en faktor.

Mine største problemer i øjeblikket er en officiel erklæring om, at vi regelmæssigt (og hvor regelmæssigt?) skal oplade disse batterier til 100%. Ved nogen, om tyske ejere (for der er mange flere af dem end os i DK med disse MIC Model 3-biler) officielt har fået at vide, at dette er deres opladningsregime?

Eventuelle kommentarer til forslaget om, at batterilevetiden sandsynligvis er længere i disse LFP-batterier?

Forummets indlæg er redigeret af AMT3 Dec 16 '20
mylle
mylle Dec 16 '20
Citat fra DenseH
Citat fra mylle Så fik jeg også min MiC Tesla hjem. Blev fremrykket fra fredag til i dag :) Alt ser rigtigt fint ud, men hvor hulan ser i om i har fået en måned eller 1 års premium connectivity ?

Tak. Der står bare ingenting i min. Hverken noget om autopilot eller premium connectivity. På min tesla konto står der heller ingenting. Her kan jeg ikke engang se min bil, kun at jeg har ladet ved en SC. Tror måske at det hænger sammen med at den er leaset, men det er da noget rod hvis jeg skal købe ekstra ting til den. Feks Premium connectivity (Det tror jeg dog den har lige nu, men ved ikke om det er en måned eller et år)
Ice2EV
Ice2EV Dec 16 '20

@mylle Bare af nysgerrighed. Hvad er fordelen ved leasing af en bil uden nævneværdig afgift?

Spørger fordi jeg ikke ved det.

mylle
mylle Dec 16 '20
Citat fra Ice2EV

@mylle Bare af nysgerrighed. Hvad er fordelen ved leasing af en bil uden nævneværdig afgift?

Fair spørgsmål.

For mig er det et spørgsmål om at jeg tror at der kommer til at ske sindsygt meget på dette marked over de næste år og om 3 år ( faktisk 11 måneder) kan jeg skifte igen uden at bekymre mig om værditab osv.
Jeg skal give 4900kr om måneden for dette i leasing (15000kr i udbetaling). Hvis jeg skulle låne til bilen med en rente på 3% ville det ved 4900kr om måneden tage mig 7 år at betale den af og 40.000kr i renter. Om 7 år har bilen selvfølgelig en restværdi, men det er svært at beregne hvad den er hvis der kommer bedre batterier, andre afgifter osv. Måske er den ikke attraktiv at købe om 7 år? Derudover er der også en risiko på de ting der måtte gå i stykker udover garantien. Den risiko har jeg heller ikke ved leasing.
Derud over er jeg bare TechNørd og elsker nye gadgets så at jeg ikke nødvendigvis behøver at beholde den i så lang tid er et plus for mig :)
mvh
Jacob

Forummets indlæg er redigeret af mylle Dec 16 '20
DenseH
DenseH Dec 16 '20
Citat fra mylle
Citat fra DenseH

Tak. Der står bare ingenting i min. Hverken noget om autopilot eller premium connectivity. På min tesla konto står der heller ingenting. Her kan jeg ikke engang se min bil, kun at jeg har ladet ved en SC. Tror måske at det hænger sammen med at den er leaset, men det er da noget rod hvis jeg skal købe ekstra ting til den. Feks Premium connectivity (Det tror jeg dog den har lige nu, men ved ikke om det er en måned eller et år)
Du har helt sikkert PC i minimum en måned. Tror også det er pga leasing. Du skal nok lige tage fat i dit leasing selskab og få dem til at knytte dig til bilens konto :)
Ice2EV
Ice2EV Dec 16 '20

Ok, forstået på området new gadgets oftere.

Den koster altså 75.000 det første år og ca 60.000 andet år. Hvor meget må du køre om året så?

Vi ligger selv og svinger mellem 30 og 50.000 om året. Når ikke det er forudsigeligt, så er det svært med leasing. Samtidig vil jeg hellere at bilen holder i indkørselen er betalt. Så skulle jeg falde ned og blive uarbejdsdygtig, så er der ingen udgifter til den, men jeg kan køre i den de næste 10 år uden voldsomme udgifter på månedsbasis. Den er altså betalt.

Falde ned og blive uarbejdsdygtig, det lyder helt uhørt hvis man er IT dude, og max kan vælte på en kontorstol. Men mit erhverv er kravle i højden i alt slags vejr og ganske sindsygt, hvis ikke man er vant til det og lidt adrenalin junkie. Til gengæld så cykler jeg hverken mountainbike i skoven, kører motorcross eller står på ski off piste for at få kicket.

mylle
mylle Dec 16 '20
Citat fra Ice2EV

Ok, forstået på området new gadgets oftere.

Den koster altså 75.000 det første år og ca 60.000 andet år. Hvor meget må du køre om året så?

Vi ligger selv og svinger mellem 30 og 50.000 om året. Når ikke det er forudsigeligt, så er det svært med leasing. Samtidig vil jeg hellere at bilen holder i indkørselen er betalt. Så skulle jeg falde ned og blive uarbejdsdygtig, så er der ingen udgifter til den, men jeg kan køre i den de næste 10 år uden voldsomme udgifter på månedsbasis. Den er altså betalt.

Falde ned og blive uarbejdsdygtig, det lyder helt uhørt hvis man er IT dude, og max kan vælte på en kontorstol. Men mit erhverv er kravle i højden i alt slags vejr og ganske sindsygt, hvis ikke man er vant til det og lidt adrenalin junkie. Til gengæld så cykler jeg hverken mountainbike i skoven, kører motorcross eller står på ski off piste for at få kicket.

Vi har i mange år "kun" kørt 20.000km men det kan godt være at det ændre sig nu :) Derfor har vi valgt 20.000km. Man skal op på omkinrg 23000km om året før det kan betale sig at give de 200kr ekstra om måneden for 25.000. Overkørte km koster 81 øre og underkørte bliver tilbage betalt med 18.øre. Hvis du holder dig arbejdsdygtig i 11 måneder kan du jo indlevere bilen og så har du jo heller ingen udgifter. Du taber selvfølgelig 2/3 af dit indskud. Omvend kan man sig at hvis du ikke har pengene til at købe den lige ud og skal have et lån i banken, står du med et banklån der stadig skal betales og en bil der måske er mindre værd end hvad du skylder i banken hvis du er nødt til at sælge den.
Der er fordele og ulemper ved begge dele, men i vores tilfælde synes jeg leasing giver mest mening.
Forummets indlæg er redigeret af mylle Dec 16 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 16 '20

@Mylle havde aldrig været udenfor spændet 22-24.000 km om året siden år 2002. Første år ramte vi 34.000 i raketten, og havde vi fortsat med samme km/md som maj til november, så ville vi ramme 50+. Men vi har lige smidt 1500 km om måneden. både pga kørsel, såvel som jeg køre 3-400 mere om måneden i ICE'n.

Var lige ved at skifte den, men med de nye afgifter, så venter jeg hellere til Y kommer.

kleine100
kleine100 Dec 16 '20
Citat fra mylle
Citat fra Ice2EV

Fair spørgsmål.

For mig er det et spørgsmål om at jeg tror at der kommer til at ske sindsygt meget på dette marked over de næste år og om 3 år ( faktisk 11 måneder) kan jeg skifte igen uden at bekymre mig om værditab osv.
Jeg skal give 4900kr om måneden for dette i leasing (15000kr i udbetaling). Hvis jeg skulle låne til bilen med en rente på 3% ville det ved 4900kr om måneden tage mig 7 år at betale den af og 40.000kr i renter. Om 7 år har bilen selvfølgelig en restværdi, men det er svært at beregne hvad den er hvis der kommer bedre batterier, andre afgifter osv. Måske er den ikke attraktiv at købe om 7 år? Derudover er der også en risiko på de ting der måtte gå i stykker udover garantien. Den risiko har jeg heller ikke ved leasing.
Derud over er jeg bare TechNørd og elsker nye gadgets så at jeg ikke nødvendigvis behøver at beholde den i så lang tid er et plus for mig :)
mvh
Jacob

@mylle: hvilken model 3 kan man lease for 4900kr/mnd ved 15.000kr i udbetaling? og hvem tilbyder det? 
Er blot nysgerrig fordi jeg selv kiggede på leasing på et tidspunkt, og dengang kostede det vist omkring 6.000kr/mnd ved 15.000kr i udbetaling og 15.000km/år. 
mylle
mylle Dec 16 '20
Citat fra kleine100
Citat fra mylle
Citat fra Ice2EV

Fair spørgsmål.

mvh
Jacob

@mylle: hvilken model 3 kan man lease for 4900kr/mnd ved 15.000kr i udbetaling? og hvem tilbyder det? 
Er blot nysgerrig fordi jeg selv kiggede på leasing på et tidspunkt, og dengang kostede det vist omkring 6.000kr/mnd ved 15.000kr i udbetaling og 15.000km/år. 
Model 3 SR+

Vildgut
Vildgut Dec 18 '20
Quote from mylle
Citat fra Ice2EV

Fair spørgsmål.

mvh
Jacob

Det er et fint nok regnestykke, men så snart du har et reelt kørselsbehov 30k+ kan leasing sjældent svare sig på biler med så lav afgift. Som jeg sagde har min TM3 LR AWD kostet ca 7000 kr i tabt værdi per md det første år. (Købte til 495k og fik bud på 410k her et år efter). Din SR koster dig 6150 kr per md det første år, men så kan du kun køre 20k km....og det er en noget billigere bil. OG så er der vel noget risiko for nogle udgifter når du indleverer den, i form af stand mm?

Jeg kan køre lige så meget jeg vil og det har ikke kostet mig mere end det.

Det kan du ikke gøre på leasing, de skal jo kunne tjene på det, og når man ikke kan omgå lidt afgifter er der kun ét sted at hente pengene for leasing udbyderen, og det er i differencen mellem deres egen finansiering og det du kommer til at betale.

Er med på at du mindsker din risiko ved at lease. Men enhver afdækning af risiko koster. 

Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Dec 18 '20
Sider: « 1 2 3 4 5