Min blev i øvrigt ladet til 100% i nat, rækkevidde siger herefter 384KM... Ikke særlig tæt på 440KM, måske det er pga vejret eller min kørestil de her første 700 KM
De 440 km er rækkevidden opgivet efter WLTP-normen. Det, den viser i displayet, er, hvad du typisk kan køre, svarende til den amerikanske EPA-norm.
Jeg har den samme oplevelse (390km). Det kolde vejr kan påvirke det, men som MOS siger, relaterer WLTP (som Tesla fortalte mig) til en varm dag med kørsel på 70-90 km / t. Det er dybt urealistisk.
Jeg skal også sige, at min oplevelse af den faktiske rækkevidde fra den virkelige verden er, at 390 km virkelig betyder omkring 300-310 km i øjeblikket. Vejret kan være en faktor.
Mine største problemer i øjeblikket er en officiel erklæring om, at vi regelmæssigt (og hvor regelmæssigt?) skal oplade disse batterier til 100%. Ved nogen, om tyske ejere (for der er mange flere af dem end os i DK med disse MIC Model 3-biler) officielt har fået at vide, at dette er deres opladningsregime?
Eventuelle kommentarer til forslaget om, at batterilevetiden sandsynligvis er længere i disse LFP-batterier?