Loading...
dk

Vampyre drain uden aktive app’s | Tesla Forum

JanChristensen

Jeg oplever af og til, at jeg efterlader bilen på parkeringspladsen ved jobbet. 8 timer senere har den tabt 5-6% soc. Sentry mode er ikke aktiv og tredjepartsapp’s er ikke tilsluttet. Tesla app også deaktiveret. Så det sker i bilen. Er det mon en fejl v batteriet eller noget, jeg selv kan gøre noget ved. Batteriets soh virker fornuftigt efter knap 50.000 km - dvs 3-4% tab.

Hanssing
Hanssing Oct 23

Når du bruger din app, skriver den så "vækker" i bunden til at starte med?

Vi har to M3'ere, min M3P skal vækkes efter få minutter.

Den anden M3SR+ er hele tiden opdateret, og står hele tiden og summer fra fronten af bilen. I app'en er den altid "på", den mister rækkevidde ret hurtigt. Skal nu til kørende service :-(

Forummets indlæg er redigeret af Hanssing Oct 23
Pensionisten
Pensionisten Oct 27

Vores TM3 SR+ fra marts 2020 har været parkeret i garage i 5 uger. Ingen tilslutning til lader og Tesla App har ikke været aktiveret på iphone i de 5 uger. Batteriet var faldet fra 325km til 300km svarende til ca. 4 kWh, hvilket jeg finder meget rimeligt. Men jeg har tit under sommeren oplevet, at noget starter et stykke tid efter en køretur, en blæser eller andet, for så at stoppe efter 10-15 min.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 27
Det er meget rimeligt ja. I model S havde det været i omegnen af 25 kWh i samme periode...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 27
Hanssing
Hanssing Oct 28

Efter fejlmelding til Tesla, så holdte vores SR+ op med at tabe distance præcis samme dag som Tesla aflyste vores kørende Service-besøg - men de har ikke fortalt hvad de har gjort.

Nu skriver den "Vækker" i appen når man tilgår den, og den taber ca. 3-4 km i døgnet, ligesom M3P'en.

KimT
KimT Oct 28

Man har jo tidligere set at Tesla uploader store mænger data fra AP til deres server, så de har noget til deres AI. Har set folk skrive om at der bliver uploaded flere GB.

Det kan jo godt tænkes din har "har deltaget" i sådan en analyse

JanChristensen

Jo, men det er hver dag. 
Forummets indlæg er redigeret af JanChristensen Oct 28