Loading...
dk

Problemer med åbning af vindue passagerside - Model S | Tesla Forum

JFR
JFR Nov 9 '20

Hej Er der nogen af jer der har erfaring med at man pludselig ikke kan åbne forreste passagervindue fra panelet ved førerdøren altså højre fordørs vindue? Det kan godt åbnes fra passagerdøren! Dette problem udløser en påmindelse på telefonen om at vinduet er åbent, hvilket det ikke er... Jeg har haft skilt døren ad og det er ikke selve modulet med knapperne til åbning af vinduer der er i stykker (har prøvet med et fra en anden S'er). Og det er kun knappen til det ene vindue der ikke virker - de andre virker fint. Det er heller ikke dør control unit'en den har jeg også haft ude og prøvet en anden... Nogen af jer der har en idé om hvad det kan være, det ville fantastisk. Hilsen Jesper

Forummets indlæg er redigeret af JFR Nov 9 '20
JFR
JFR Nov 10 '20
Quote from P85DK

https://www.youtube.com/watch?v=fpYcL6Z-WDk


Har prøvet reset, men der er slet ingen forbindelse til vinduet fra førersædet :-(
P85DK
P85DK Nov 10 '20

Kan du ikke betjene passagervinduet fra knapperne i førerdøren? Løs forbindelse eller et defekt modul i førerdøren. Det er et Mercedes modul, så du kunne eventuelt lige prøve at søge på om der er Mercedes ejere som oplever det samme.

Kan der være noget der fysisk forhindre vinduet i at komme helt op?

JFR
JFR Nov 10 '20
Quote from P85DK

Kan du ikke betjene passagervinduet fra knapperne i førerdøren? Løs forbindelse eller et defekt modul i førerdøren. Det er et Mercedes modul, så du kunne eventuelt lige prøve at søge på om der er Mercedes ejere som oplever det samme.

Kan der være noget der fysisk forhindre vinduet i at komme helt op?

Jeg har haft skiftet modulet og det er ikke det der er problemet - det andet jeg monterede gjorde ingen forskel - og det virkede perfekt. Der er ikke noget der hindrer vinduet da knappen i passager døren virker fint og der kører vinduet op og ned. Så det er forbindelsen ml. førerdør og passagerdør. Et eller andet sted...
P85DK
P85DK Nov 10 '20

Har du prøvet reset på vindue knapperne?

  • Ensure the window is free from obstruction such as ice build ups near where the glass and rubber seals meet.
  • Press the window down button and hold for 10 seconds.
  • Press the window up button and hold for 10 seconds.
  • Press the window down button and hold for 10 seconds if needed.

Prøv først dette fra førerdøren

JFR
JFR Nov 10 '20
Citat fra P85DK

Har du prøvet reset på vindue knapperne?

  • Ensure the window is free from obstruction such as ice build ups near where the glass and rubber seals meet.
  • Press the window down button and hold for 10 seconds.
  • Press the window up button and hold for 10 seconds.
  • Press the window down button and hold for 10 seconds if needed.

Prøv først dette fra førerdøren

Der er ingen forbindelse fra førerdøren til passagervinduet, så reset kan ikke lade sig gøre, desværre...
P85DK
P85DK Nov 11 '20

Har du prøvet at tjekke ledningerne ved dørhængslerne? Hvis der ikke er en fysisk forbindelse, så er der pæn sandsynlighed for at ledningerne er blevet klemt et eller andet sted hvor der er bevægelse.

JFR
JFR Nov 11 '20
Quote from P85DK

Har du prøvet at tjekke ledningerne ved dørhængslerne? Hvis der ikke er en fysisk forbindelse, så er der pæn sandsynlighed for at ledningerne er blevet klemt et eller andet sted hvor der er bevægelse.


Nej det har jeg ikke tjekket, det må jeg lige se efter - tak for tippet :-)