Loading...
dk

AP/fartpilot | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Nov 17
Så fedt med valg mellem blødt og dybt vip.
Tusind tak for det tip - det virker sgu.

AllanOlesen >> Personligt synes jeg der er smart at hvis jeg hurtigt skal fra 103 til 115 så laver jeg 3x fast scroll. Du behøver ikke sidde og scrolle igennem eller hvordan man forklarer det. Der e er nærmest bare et vip med tommelfingeren.
AllanOlesen
AllanOlesen Nov 17
Quote from HrMogensen
AllanOlesen >> Personligt synes jeg der er smart at hvis jeg hurtigt skal fra 103 til 115 så laver jeg 3x fast scroll. Du behøver ikke sidde og scrolle igennem eller hvordan man forklarer det. Der e er nærmest bare et vip med tommelfingeren. 

Det er nok allermest afrundingen, jeg har noget imod. Hvis man har stillet en skæv hastighed i forvejen, så er der en pæn chance for, at man gerne vil have samme "skævhed" på den nye hastighed. Så hvis funktionen bare lagde 5 km/h til eller trak 5 km/h fra, ville det være mere spiseligt.

I lidt ældre Passater fungerede det fint. Man kunne med et dybt tryk på stilken øge eller sænke hastigheden med 10 km/h pr. klik. Så hvis jeg f.eks. havde hastigheden stillet til 63 km/h (reelle 60 km/h) på en omfartsvej i en by, og jeg kom til en 50 km/h zone, kunne jeg med 1 klik komme ned på 53. (Som så reelt var 50.)

I nyere Passater fik man så den idé, at der skulle foretages afrunding til hele 10 km/h. Så første dybe tryk gik fra 63 til 60, næste dybe tryk gik til 50. Og så lige 3 lette tryk op for at komme på 53.

Resultat: 1 tryk erstattet af 5 tryk af to forskellige typer.Det er langt mere omstændeligt.

Vores Mercedes har desværre samme omstændelige system. Jeg kunne måske være mere tilgivende over for Tesla, da de i det mindste kun springer 5 km/h ad gangen, men nu har jeg lært at hade afrunding i denne sammenhæng.

MOS
MOS Nov 17

@AllanOlesen

Jeg kan sagtens følge dig og jeg ser heller ingen god nok grund til, at der absolut skal afrundes. Hvis man bedst kan lide pæne, runde tal, så kan man jo bare stille den på et pænt, rundt tal til at starte med.

Men i stedet for at hade afrundinger skulle du måske prøve at arbejde på en større rummelighed og personlig accept af disse pæne, runde tal. 2-3 km/h fra eller til... herregud... det går nok alt sammen :)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 17
HrMogensen
HrMogensen Nov 18
Citat fra MOS

@AllanOlesen

Jeg kan sagtens følge dig og jeg ser heller ingen god nok grund til, at der absolut skal afrundes. Hvis man bedst kan lide pæne, runde tal, så kan man jo bare stille den på et pænt, rundt tal til at starte med.

Men i stedet for at hade afrundinger skulle du måske prøve at arbejde på en større rummelighed og personlig accept af disse pæne, runde tal. 2-3 km/h fra eller til... herregud... det går nok alt sammen :)

Har via mobil GPS (Sygic) målt Elsa til at køre 2 km/t for langsomt ift visning. Det er til at leve med... 
Vinterdæk har ca 1-2% større diameter så lidt mindre nu.

Så derfor er jeg ikke ked af de “runde tal” :) 

Jeg har så før i 4 år været vant til en gammeldags klassisk 3. stilk på ratstammen hvor man kunne kunne slå fartpilot til (ikke adaptiv). Et vip gav 1-2 km/t alt efter hvad italieneren var i humør til :D 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Nov 18
Sider: « 1 2