Loading...
dk

Udveksling af henvisningskode? | Tesla Forum

ThomasG
ThomasG Nov 16
Hej. Jeg har bestilt en Model 3 tilbage i oktober og venter stadig på et VIN nummer. Jeg har ikke brugt en henvisningskode ved bestilling og tænkte at der måske var en anden i tilsvarende situation der gerne ville bytte henvisningskode med mig således, at vi (vel) begge kan få gavn af noget gratis opladning...? Skriv gerne en privat besked ved interesse.
Ice2EV
Ice2EV Nov 16

Tvivler på du kan tilføje henvisningskode efterpå. Det har været fremme tidligere.

Danbra56
Danbra56 Nov 16

Det er for sent :-(((

MOS
MOS Nov 16

1. Afbestil din ordre.

2. Vink farvel til de 1000,- (ikke-refunderbart ordregebyr). :-(

3. Bestil forfra med min henvisningskode: http://ts.la/markolaf238

4. Få 1500 km gratis supercharging. :-)

Men det er nok ikke bøvlet værd. 1500 km supercharging svarer til 400 kWh, hvilket har en værdi på 2,60 kr./kWh, dvs. 1040,-, hvilket går næsten lige op med det mistede ordregebyr.

Til alle jer andre, der overvejer at bestille en Tesla: Husk nu at bruge en henvisningskode til selve bestillingen. Dvs. klik på henvisningskoden inden du starter selve bestillingsprocessen. Linket leder dig direkte til bestillingssiden og henvisningskoden bliver således automatisk registreret. Det er desværre ikke muligt at tilføje henvisningskoden bagefter, når først du har bestilt.

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 17

Jeg snakkede med Tesla (i Holland, dansk medarbejder) efter bestillingen og fik ført referral link på min bestilling. Det er 1½ måned siden.

Kemp
Kemp Nov 17

Hej Thomas,

Jeg ringede til tesla i Aarhus, fik fat i Minka Nedergaard som tilknyttede en referal kode efter min bestilling. Prøv st skrive en E-mail til hende ##fjernet af administrator## Du må meget gerne bruge min kode :-)   https://ts.la/martin73318
Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Dec 2
Frisco
Frisco Nov 17
Jeg fik også tilføjet efter min bestilling her i oktober, også en dansk medarbejder i Holland.
MOS
MOS Nov 17
Citat fra MOS

Det er desværre ikke muligt at tilføje henvisningskoden bagefter, når først du har bestilt.

Det ser ud til, at jeg må trække den påstand tilbage igen. Jeg ved ikke, om det er noget nyt og om det er officiel politik fra Tesla. Jeg har i hvert fald hørt fra mange, at det tidligere ikke har kunnet lade sig gøre at tilføje en henvisningskode, når først man har bestilt. Men glædeligt for jer, der alligevel har fået tilføjet en henvisningskode :-)

For en sikkerheds skyld og for nemheds skyld er det nok stadig bedst at bestille direkte med henvisningskoden, så det vil jeg anbefale, hvis man skal i gang med bestilling.

Danbra56
Danbra56 Nov 17

Den her mail er ca 14 dage gammel, min nabo glemte at bruge referral koden, ringede til Holland 30 min efter, de skulle se hvad de kunne gøre. Dagen efter fik han nedenstående besked. Så man skal åbenbart gen bestille bilen og kontakte dem for at ikke at betale de 1000 kr igen  

Dear Mr Bertelsen

As expected it is sadly not possible to activate the referral link after the order has been placed. In order to get the 1500KM free Super Charging you have to place a new order by using the link you have sent me. In order to transfer the reservation fee to the new order please let me know about the new Reservation Number (RN)

Kind regards

Johannes Michel  | Tesla Support  Advisor, EUROPE TESLA SUPPORT

Vildgut
Vildgut Nov 17
Jeg fik også en kode på et godt stykke tid efter bestillingen da jeg købte min for et års tid siden. 
ThomasG
ThomasG Nov 17

Tak for de forskellige svar. Jeg kommer ikke til at genbestille eftersom at Performance modellen ikke kan nå at leveres før nytår ved nye bestillinger. Men, jeg prøver at kontakte Tesla mhp efterregistrering. 

Smorholm
Smorholm Nov 19

Jeg sendte en mail dagen efter (dog..) at jeg havde bestilt min, med en efterregistrering. Der fik jeg en mail tilbage om at det typisk ikke var en mulighed men de ville prøve at gøre det for mig, denne gang. JEg kan ikke se noget på min egen konto om at der er købt bil på reference (har ikke fået bilen endnu) men min kammerats hvis kode jeg brugte, kan godt se at jeg ligger som en af hans referencer. Så ved ikke om vi begge får de 1500km eller om det kun er ham. finder vi ud af næste uge

Ice2EV
Ice2EV Nov 19

Heldigt for jer at i har fået den påført.

Vi kunne ikke da vi bestilte, vi fik heller aldrig de 1500 km for ingen prøvetur. Efter 2 henvendelser opgav jeg.

Orkede ikke bruge tid på noget jeg sandsynligt heller ikke ville få brugt op.

Smorholm
Smorholm Nov 19

får man 1500 km hvis man har haft taget en prøvetur inden?

DeaconWP
DeaconWP Nov 19

Citat fra Smorholm

får man 1500 km hvis man har haft taget en prøvetur inden?

Ja, der er ingen regler om det i dag.

Du bestiller bare en ny bil ved at bruge den henvisningskode i adresse feltet i din browser. Så kommer du til Tesla bestillings side, med en lille markør, som giver dig et tekst vindue omkring det du opnår.