Så kom 2021 priser online. Ex. TM3 LR AWD 595.000kr heraf 131.000kr i reg. afgift
Damn, man er lige ved at gå i panik og fyrer Ice'n af og nappe nr 2 3'er inden nytår!
ClausK det kunne da blive aktuelt, men tænker jeg benytter mit eget, hvis jeg skulle få hedeture og springe fuldt elektrisk.
ClausK det kunne da blive aktuelt, men tænker jeg benytter mit eget, hvis jeg skulle få hedeture og springe fuldt elektrisk
Se’følig :-)
@ClausK - Hvor ser du 2021 priserne? Det er de gamle priser der kommer op når jeg forsøger at konfigurere en bil.
Hvor meget stiger en SR+?
Det er den samlede pris i bunden af skærmen - der har de tilføjet registreringsafgiften.
De stiger med:
SR+ - 45.364
LR - 131.684
P - 185.829
@Ice2Ev
Vi skiftede min kones BMW ud til en model 3 sidste år, så vi nu begge kører Tesla. Der er ingen i familien, der siden har savnet den gamle dieselhakker.
Så du skal ikke holde dig tilbage af frygt for at lide noget afsavn
@Nikolaj Det gør jeg som heller ikke, men der skal også være lidt resonnement i sagen. Jeg plejer ikke køre over 8.000 i egen bil. Fruens kører så 35-50.000, har været ramt af megen ekstra kørsel de sidste 4 måneder men stoppede i torsdags. Med 8kkm om året, burde jeg reelt kunne køre resten af livet i den c klasse der er betalt som har gået 100kkm pt. og er 5 år gammel.(hvis ikke den ruster op inden)
Disse nye udmeldte priser er jo under forudsætning af at der IKKE kommer et nyt politisk forlig på området. Det gør der nu nok og personligt tænker jeg ikke 3sr+ stiger, men de dyrere gør nok i et eller andet omfang.
Registreringsafgiften og beskatningsværdien er 2 forskellige enheder.
Beskatningsværdien er nyprisen de første 3 år.
Registreringsafgiften ved import plejer at være nybils prisen, hvis under 6 måneder og/eller 6.000 km.
Hvis registreringsafgiften stiger opstår der vel potentiale i leasing, hvor man betaler en lav procentsats om måneden, mener det er i nabolaget af 1%.