Loading...
dk

Priser 2021 | Tesla Forum

ClausK
ClausK Nov 20

Så kom 2021 priser online. Ex. TM3 LR AWD 595.000kr heraf 131.000kr i reg. afgift

Ice2EV
Ice2EV Nov 20

Damn, man er lige ved at gå i panik og fyrer Ice'n af og nappe nr 2 3'er inden nytår!

ClausK
ClausK Nov 20

Du må godt bruge mit referral link og få de 1.500km :-)

https://www.tesla.com/da_DK/referral/claus81909

Ice2EV
Ice2EV Nov 20

ClausK det kunne da blive aktuelt, men tænker jeg benytter mit eget, hvis jeg skulle få hedeture og springe fuldt elektrisk.

Danbra56
Danbra56 Nov 20
Det er da kun lommepenge, model X koster kun 334.000 mere efter nytår, godt jeg nåede at. Bestille en til levering i 11 time.
ClausK
ClausK Nov 20

Citat fra Ice2EV

ClausK det kunne da blive aktuelt, men tænker jeg benytter mit eget, hvis jeg skulle få hedeture og springe fuldt elektrisk

Se’følig :-)

CaptainChaos
CaptainChaos Nov 20
Og så stopper salget :(

Jeg håber de får ændret lovgivningen i år til noget fornuftigt, men tror ikke rigtig på det.
Nikolaj
Nikolaj Nov 20
@Ice2Ev
Vi skiftede min kones BMW ud til en model 3 sidste år, så vi nu begge kører Tesla. Der er ingen i familien, der siden har savnet den gamle dieselhakker.

Så du skal ikke holde dig tilbage af frygt for at lide noget afsavn
webercarbmann
webercarbmann Nov 20

@ClausK - Hvor ser du 2021 priserne?  Det er de gamle priser der kommer op når jeg forsøger at konfigurere en bil. 

Hvor meget stiger en SR+? 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Nov 20
ReimerDK
ReimerDK Nov 20

Det er den samlede pris i bunden af skærmen - der har de tilføjet registreringsafgiften.

De stiger med: 

SR+ - 45.364
LR - 131.684
P - 185.829

Ice2EV
Ice2EV Nov 20
Quote from Nikolaj @Ice2Ev
Vi skiftede min kones BMW ud til en model 3 sidste år, så vi nu begge kører Tesla. Der er ingen i familien, der siden har savnet den gamle dieselhakker.

Så du skal ikke holde dig tilbage af frygt for at lide noget afsavn

@Nikolaj Det gør jeg som heller ikke, men der skal også være lidt resonnement i sagen. Jeg plejer ikke køre over 8.000 i egen bil. Fruens kører så 35-50.000, har været ramt af megen ekstra kørsel de sidste 4 måneder men stoppede i torsdags. Med 8kkm om året, burde jeg reelt kunne køre resten af livet i den c klasse der er betalt som har gået 100kkm pt. og er 5 år gammel.(hvis ikke den ruster op inden) 

hjjagd
hjjagd Nov 20

Disse nye udmeldte priser er jo under forudsætning af at der IKKE kommer et nyt politisk forlig på området. Det gør der nu nok og personligt tænker jeg ikke 3sr+ stiger, men de dyrere gør nok i et eller andet omfang.

Nikolaj
Nikolaj Nov 20
@Ice2EV, det giver god mening. Vi kører 20 og 30 tusinde km årligt.

Der er stadige billige model 3 i lagerbeholdningen. Det er primært skibene fra Giga-Shanghai, som kommer til Europa i løbet af få uger.
Smorholm
Smorholm Nov 21
Jøsses.. jeg henter en 3LR på mandag, og samme build koster 200.000 mere i 2021 end jeg gav. Nok ikke sådan de når EV målet...
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 21
Ja så det godt. Det er heftigt. Mon ikke de når at blive klogere inden da...
CaptainChaos
CaptainChaos Nov 22
Og hvis afgifterne ikke bliver ændret så bliver den planlagte Supercharger i Holbæk nok ikke til noget :(
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 22
<p>Hvad betyder det egentlig for beskatning ved import af biler fra fx Tyskland næste år hvis det forbliver sådan? Overvejer nemlig at importere en M3 som firmabil. Det er noget med at de første 4 måneder beskattes efter nyværdi, og derefter efter markedsværdi hvilket jo så må være beskatning sat efter brugtbilpriserne herhjemme eller hvordan?</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 22
Twinauto
Twinauto Nov 23
normalt bliver du de første 3 år beskattet af nyværdi i DK, først herefter af handelspris i DK, dette gælder også ved import
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 23
Ok. Så må det være ved leasing at de 4 mdr gælder.
Ice2EV
Ice2EV Nov 23

Registreringsafgiften og beskatningsværdien er 2 forskellige enheder.

Beskatningsværdien er nyprisen de første 3 år.

Registreringsafgiften ved import plejer at være nybils prisen, hvis under 6 måneder og/eller 6.000 km. 

Hvis registreringsafgiften stiger opstår der vel potentiale i leasing, hvor man betaler en lav procentsats om måneden, mener det er i nabolaget af 1%.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 23