Jeg kunne ikke finde en anden tråd om autopiloten så hermed en start på snakken om den.
Personlig er det nok den feature som jeg har glædet mig mest til og den som har puffet mig til den endelig beslutning om at bestille en S85. Jeg pendler mellem Aalborg og Aarhus, og er fascineret over tanken om at kunne arbejde i bilen på motorvejen mens Tesla'en klarer rresten.
Første version af autopiloten ser ud til at indeholde ca. de funktioner som de andre i luksusklassen har (adaptiv fartpilot, advarsel om kollision med sidekørende, automatisk parkering), men udsigterne ser spændende ud med mulighed for at køre 100% selv mellem motorvejspåkørsel og afkørsel inden for et år og et mål om 100% automatisk kørsel.
Nu vil jeg helst ikke lyde som om jeg ikke værdsætter at køre selv, for det gør jeg, men pendlerturerne kunne blive skønnere hvis man kunne bruge motorvejsstrækningen til at tjekke emails og drikke morgenkaffen.
Det jeg gerne vil bruge tråden her på er at snakke om mulighederne med autopiloten og erfaringer med den når den er på gaden.
Tanken fra Tesla's side lyder til at være at installere alt det hardware der skal bruges og løbende sende softwareopdateringer ud til at forbedre autopiloten. Jeg har spekuleret på om de sensorer de har installeret er nok til at nå målet om 100% automatisk kørsel bla. undre jeg mig over at der kun er en fremad vendt radar. Sonaren kan se lidt bagud, men en erfaren bilist ved at det er ligeså vigtigt at holde øje med det der kommer bagfra.
Spørgmålet er om Tesla har sparret på sensorene da de ved at 100% automatik er mindst 5 år ude i fremtiden?