Loading...
dk

Clever ladeboks - solvarmeanlæg | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Nov 24 '20
Citat fra KimB @Webercarbmann   Lyder som et spændende projekt. Vi har selv 6kw solceller + et Sonnen batteri på 5kwh som er fint som buffer når vi lader med solenergi. Vi kan lade vores Tesla det meste af sommeren ved at lade 1-2 timer et par gange om ugen efter arbejde, samt 5-6 timer lør-søn (med 5-6A på 3 faser). Ser ud til at >40% af bilens strøm over et år kommer fra solen.  I vinter halvåret foretrækker vi at lade med fuld styrke sidst på natten, så batteriet er varmt når vi skal afsted om morgenen. 

Tjek.  Jeg har ikke tænkt mig at få hjemmebatteri.  Mener ikke at det kan betale sig (endnu) Salg af elektricitet til 25 ører/Kwh og køb igen tidsforskudt til 1 lr/Kwh svarer til et gratis uendeligt stort batteri med en effetivitet på 25%  Faktisk ikke så dårligt nån man tænker over det.  Jeg satser på flere solceller og tre retninger så der bliver produceret jævnt hele dagen. 

Vildgut
Vildgut Jan 30 '22
Hej, nogen som kan be eller afkræfte om man stadig kan få refusion hos clever selvom man har elopvarmet hus? Solceller + luft til vand varmepumpe.

KimB
KimB Jan 30 '22
Det ser sådan ud hvis man kigger på deres faq:

Vildgut
Vildgut Jan 30 '22
Takker Kim. 
Synes ikke jeg kan finde det I faq? 

Derfor jeg lige ville høre om nogen her vidste det med sikkerhed :) 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 30 '22
webercarbmann
webercarbmann Jan 30 '22
Quote from Vildgut Hej, nogen som kan be eller afkræfte om man stadig kan få refusion hos clever selvom man har elopvarmet hus? Solceller + luft til vand varmepumpe.    

Det kan jeg bekræfte. Jeg har talt med dem flere gange og du får tilbagebetaling efter en "sats" der ikke er specielt gennemskuelig.  i Q1 2022 er den 2,22 kr / Kwh,  fra og med april udregnes den efter 23-06 prisen på el, måned for måned.  

Vildgut
Vildgut Jan 31 '22
Citat fra webercarbmann
Quote from Vildgut Hej, nogen som kan be eller afkræfte om man stadig kan få refusion hos clever selvom man har elopvarmet hus? Solceller + luft til vand varmepumpe.    

Det kan jeg bekræfte. Jeg har talt med dem flere gange og du får tilbagebetaling efter en "sats" der ikke er specielt gennemskuelig.  i Q1 2022 er den 2,22 kr / Kwh,  fra og med april udregnes den efter 23-06 prisen på el, måned for måned.  

Mange tak for uddybningen.

God dag derude! 
Sider: « 1 2