Loading...
dk

Autopilot | Tesla Forum

Nommensen
Nommensen Jan 17 '15
Hej Gustavsfar1, jeg har nu brugt det et godt stykke tid og det virker rigtig godt - giver en mindre stresset kørsel
erecords
erecords Jan 17 '15
Styrer den selv i dk?
Claus8930
Claus8930 Jan 17 '15

Tror måske folk blander lidt tingene sammen.

TACC, er fartpiloten som selv holder afstand til bilen foran. Det er lovligt, og har være på nogle bilmodeller i over 7 år.

Autopiloten, er den der sørger for den selv styrer. For mig at se findes de i 2 "udgaver", en der blot holder sin bane, og den smarte som selv skifter bane (uden man manuelt skal blinke) når der skal overhales, for at holde den ønsket hastighed. Ingen af disse funktioner virker i bilen endnu.

Om autopiloten er lovlig, er jeg desværre ikke klar over.

 

 

MicTheCat
MicTheCat Jan 17 '15
ikke fordi jeg er midsundelig men jeg finder vores "standard" TMS er den bedste og mest afslappende bil at køre i en køkørsel fredag eftermiddag på Køge bugt ;-)
kajakaj
kajakaj Jan 17 '15

Enig - dejligt at være fri for gearskift, tomgangskørsel og stort merforbrug ved langsom kørsel ifht. ICE. Regnerativ bremse gør også at man stort set kan nøjes med at bruge speederen.

Leth
Leth Jan 17 '15
Citat fra erecords Styrer den selv i dk?

Nej - men det gør den heller ikke i USA endnu, kommer i senere software.

Lau
Lau Mar 19 '15

Spændende! Fra dagens pressekonference:

Q: What concerns have been brought to Tesla (from regulators) concerning that functionality? 

A: Autosteering will be enabled on highways and major roads and private roads at low speeds. .. Tesla has been working with all agencies around the world. 

Sider: « 1 2