Loading...
dk

Regnsensor !#%!¤&!! | Tesla Forum

AgentP
AgentP Nov 25 '20

Jeg synes, det er gået fra værre til bedre og nu til frygteligt. Har I samme oplevelse?

AUTO-visker-funktionen er pt totalt ubrugelig i min bil.

Det blev bedre, da de opdaterede til "Neural network". Ikke godt nok, men bedre.
Men på det seneste, er det blevet helt umuligt.

De sidste par dage (i dagslys) har det sidst været umuligt at se noget ud af ruden. Det er så skidt, at Autostyring / fartpilot slår fra pga dårlig sigtbarhed; fordi bilen selv ikke visker forruden. "Oh, the irony". Helt umuligt!

Nå. Mit spørgsmål er om jeres er lige så umulig? 
Hvis ikke, er det så en tur til værkstedet, eller vil en "Kamera-kalibrering" måske virke?

jonsiii
jonsiii Nov 25 '20

Tjek lige mht. dårlig sigtbarhed, om der er dug oppe ved frontkameraet. Hvis jeg ikke kører med "20 grader Auto", så blæser det ikke nok og så dugger det til. Der er godt nok nogen varmetråde deroppe, men det bliver ikke brugt. Og hvorfor den ikke detekterer dug.. tjae..

Den er måske lidt sløv til at få startet viskeren, men ellers er det nogenlunde ok. Det virkede dog bedre i min 2011'er VW Sharan med en rigtig HW-regnsensor.

Boomle
Boomle Nov 25 '20

Jeg har fuldstændig samme oplevelse. Det var skidt, så blev det nogenlunde og nu er det helt væk. Den visker aldrig selv. Jeg sidder nærmest og hamrer på knappen konstant, så jeg kan se bare en smule. 

T3S7A
T3S7A Nov 25 '20

Fordi bilen slet ikke har regnsensor. 
Tesla tror alt kan klares med det lille crappy kamera. Så det kommer aldrig til at virke særlig godt, lige som nedblænding af langlys er total ubrugeligt. 

Billig billig. Sådan er det, når man kan sælge lort, er der ingen grund til at gøre det dyrere at producere. 

jramskov
jramskov Nov 25 '20

Kan ikke vurdere om den er blevet ringere på det seneste, det er den måske, men den har i hvert fald aldrig været særlig god.

BKC
BKC Nov 25 '20
Måske at Teslas regnsensor ikke er perfekt, men min forrige bil, en Volvo V60 D4 fra 2014 og til en pris på +500K kr., her var regnsensoren ubrugelig, som total ubruglig. Teslas regnsensor virker, omend langt fra perfekt. Tilgengæld min kones Honda Jazz fra 2011, en bil til 150K kr., den har en regnsensor der virker perfekt, har aldrig haft brug for at anvende den manuelt. 
Jenskh
Jenskh Nov 26 '20
Citat fra AgentP

Jeg synes, det er gået fra værre til bedre og nu til frygteligt. Har I samme oplevelse?

AUTO-visker-funktionen er pt totalt ubrugelig i min bil.

Det blev bedre, da de opdaterede til "Neural network". Ikke godt nok, men bedre.
Men på det seneste, er det blevet helt umuligt.

De sidste par dage (i dagslys) har det sidst været umuligt at se noget ud af ruden. Det er så skidt, at Autostyring / fartpilot slår fra pga dårlig sigtbarhed; fordi bilen selv ikke visker forruden. "Oh, the irony". Helt umuligt!

Nå. Mit spørgsmål er om jeres er lige så umulig? 
Hvis ikke, er det så en tur til værkstedet, eller vil en "Kamera-kalibrering" måske virke?

Ja, den er blevet helt elendig. Jeg ved ikke om det er sidste opdatering, men den virker ikke efter hensigten mere
Ice2EV
Ice2EV Nov 26 '20

Den er efter min bedste overbevisning blevet ringere igen. Havde det så eks været muligt med en dreje funktion på stilken at sætte interval til, istedet for 2 tryk på skærmen, så havde det nok været mindre irriterende.

Med hensyn til dug til frontkamera, så mener jeg de varmetråde aktiveres sammen med elbagruden. Alternativt forrude blæseren.

PL
PL Nov 26 '20
Citat fra Ice2EV

Med hensyn til dug til frontkamera, så mener jeg de varmetråde aktiveres sammen med elbagruden. Alternativt forrude blæseren.

Jeg mener også trådene er koblet med el-bagruden. Forrudeblæseren kan nok også fjerne lidt dug heroppe. 

baldur
baldur Nov 26 '20

De burde montere et kamera på bagsiden af skærmen, så de fik filmet selve ruden. Det vil give muligheden for at lave en rigtig god regnsensor i stedet for det skramel de har nu,

Snemonster
Snemonster Nov 26 '20

Synes nu min regnsensor fungerer ganske fint.
Kan da godt blive bedre, men klager ikke over den.
Derimod fjernlys/nærløs auto funktionen.. FUCK den stinker....
Det gør jeg manuelt da det sux bigtime.

Ice2EV
Ice2EV Nov 26 '20

Vores autofjernlys fungerer op, bortset når der komme en med nefalygter. Så skal den enten meget tæt på eller han skal blinke.  Men blinker han fra 2 km afstand, så blænder den op igen kort efter. Så må jeg enten slå fra eller lade ham blinke igen.