Loading...
dk

Opladning af ikke-Tesla på Tesla Wall Charger? | Tesla Forum

ThomasG
ThomasG Nov 25 '20
Er der mon nogen der ved om det er muligt at oplade en ikke-Tesla på sin Tesla hjemmelader? Helt konkret har jeg lejet en Renault Zoe en måned mens jeg venter på min nye Model 3. I mellemtiden var det meningen at jeg ville lade den på min Tesla lader. MEN, selvom stikket passer melder bilen om fejl med kompabilitet. Er det mon sådan det er eller gør jeg noget forkert? Synes ikke jeg kan finde et nemt svar på Google...
Fsch
Fsch Nov 25 '20

Der er to mulige fejlkilder.
1) Der er vist en jumper inde i Teslas Wall Charger der kan sættes til om den er låst til Teslaer eller om den også skal acceptere andre biler.
2) din jordforbindelse kan være ringe til Renault Zoe. Den er notorisk kendt for at kræve en meget god jordforbindelse, en med langt mindre modstand end kravet er til elinstallationer i Danmark. 

ThomasG
ThomasG Nov 25 '20
Takker. Jeg prøver at spørge installatøren der monterede laderen i sin tid.
Fsch
Fsch Nov 25 '20
Citat fra ThomasG Takker. Jeg prøver at spørge installatøren der monterede laderen i sin tid.

Hvis du kender en der har en andel elbil end en Tesla eller Renault Zoe, så kunne du jo høre om de vil komme forbi og prøve. Så finder du hurtigt ud af om det er bilen eller boksen der er problemet. 

HrMogensen
HrMogensen Nov 25 '20

Mine forældre har langtidsleaset en Zoe.

Den kan sagtens lade på min Vestel lader (fra Sperto) men den nægter at lade ved min onkels lader der er fuldstændigt magen til. Til sammenligning har min onkel, i det halve år de har haft Kona, aldrig haft lignende problemer.

Gætter på at det er netop jordforbindelsen der ikke er optimal - googlede mig frem til det som FSCH skrev som mulighed nr. 2.

ThomasG
ThomasG Dec 2 '20
Afprøvede Zoe’en på en destination charger hos Tesla hvor ladning fungerede uden problemer, så det må være et problem med min egen Tesla lader. Jeg får besøg af elektrikeren i næste uge, så mon ikke det bliver fixet.