Loading...
dk

Fik mail, og blev fristet | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 28 '20

Hej Gutter

Fik mail fra Lord Elon's selskab om køb en lager model.

 

Blev fristet og ville lige kigge. Prisen var 486kkr for en med træk og farve....... Tænkte måske jeg skulle kigge på finansiering!. Godtnok er vi ikke ringest stillet, men binde 1 mill på 2 år til biler, synes jeg var lige i overkanten.

 

Men når man så vil finansiere, så beregner den efter 2021 priser og havner i 222kkr i udbetaling, 422 kkr i finansiering og 35 kkr i omkostninger.... ialt 670kkr.

 

PeterDahl
PeterDahl Nov 29 '20
Check evt. diverse grønne billån, hos f.eks Nykredit er der ingen omkostninger og 1% i rente. Dog vil tinglysning koste en del hvis man skal låne over 300k.
HrMogensen
HrMogensen Nov 30 '20

 

Vi tog lånet hos Arbejdernes Landsbank (også vores bank til daglig). Såvidt jeg husker behøver du ikke være kunde - du kan dog spare et par tusinde ved at være det. 

Nu kan jeg ikke huske detaljerne så det er sådan cirka:

Bilens pris kr. 475.000,- / Udbetaling kr. 100.000,- (selvvalgt da jeg kunne nøjes med 20%) / Lånte de sidste kr. 375.000,-

De samlede omkostninger til banken (inkl alt) ligger på ca. 22-23.000,- for at låne 375.000,-... var meget overrasket over hvor billigt det er. Vi valgte antal mdr til tilbagebetaling så det passede med at lånet stortset er indfriet når bilen sandsynligvis sælges om 4 års tid...

 

Kan selvfølgelig godt se det pludselig er andre tal når beregningen hedder 2021 med forhøjet afgift? 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Nov 30 '20
Vildgut
Vildgut Nov 30 '20
Vil du ikke binde penge op er al-finans' grønne billån suverænt. 10% udbetaling og åop lavere end det meste der ellers kan findes derude. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 30 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

Spurgte Tesla om en byttepris på ICE'en...... billigste på bilbasen samme model, årgang og motor, som ikke er engros. 15.000 km færre koster 279.000.(billigste engros står til 229.000)

 

Tænkte "ok, er de vilde, så byder de 225, er de friske på en handel, så byder de 240 og så springer jeg på straks"

 

Er lige kommet til mig selv efter jeg fik åbnet mailen!!! de byder ...... Nej I skal sgu have lov at gætte. Men anbefaler jer at halvere jeres gæt før i skriver det!

 

Udbyder en pakke med 5 Spangberg flødeboller til ham der gætter det!

 

Jeg skal ikke pt have nr 2 kan jeg sige. Napper i så fald hellere 10 år mere i hakkebrættet og køber mig et par ECCO sko istedet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 3 '20
PeterDahl
PeterDahl Dec 3 '20
75k
Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

Close but no cigar

cth
cth Dec 3 '20

125000

 

Med alle de elbiler der er på vej må ICE stå for fald der kan mærkes.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 3 '20
Vildgut
Vildgut Dec 3 '20
Hvad model, årgang km er den ice du vil bytte? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Dec 3 '20
Nikola
Nikola Dec 3 '20

Lige omkring 100 k? (105 hvis du charmede den og 98 uden slesk tale ;-) )  

Var forbi Aarhus med en kammerat for et stykke tid siden. Han havde en ca. 1 år gammel Peu 308 st.car, som han spurgte på en byttepris på. Så vidt jeg husker stod billigste tilsvarende til omkring 180k og de bød noget i retning af 100k. Har fortrængt det præcise beløb, men det var fuldstændig grotesk. Man kunne have stillet sig på torvet og solgt den bedre på et kvarter. Han smed den på Bilbasen og solgte den på kort tid for omkring 50k mere end Tesla bød (og droppede i øvrigt Tesla'en, delvis i irritation over skambuddet...)

Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

Mercedes C200 benzin stc, 184 hk med automatic træk, metallak, business pakke alle service overholdt og lidt til, idet Merc forlanger man kommer mindst hver 12 måned, også selvom man kun kører 8000 det år. Ganske modsat Tesla der helst ikke ser bilen efter den er leveret!

 

Godt nok er de faldet lidt i pris siden 2015, hvor de stod til en listepris på 561k.

Kan sige gættet på 75k er tættere på end andre gæt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 3 '20
Vika7
Vika7 Dec 3 '20
Så er det nok 82.000 ca? 
Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

Åh ja, glemte den har gået 108.000 km fra ny.

Vika7, så er du tættest på. 

 

Under 30% af billigste til salg på basen... Synes faktisk det er klart man ikke ønsker brugte biler, selvom det slet ikke er dem der køber dem, men en aftager.

kleine100
kleine100 Dec 3 '20
Gætter på 80.000 :-)
MOS
MOS Dec 3 '20

90k?

Nikola
Nikola Dec 3 '20
Citat fra Ice2EV

.....

Under 30% af billigste til salg på basen... Synes faktisk det er klart man ikke ønsker brugte biler, selvom det slet ikke er dem der køber dem, men en aftager.

 Det er jo helt fair at de ikke ønsker at tage brugte ind, men så burde de sige det istedet.
De priser de byder (som jeg har hørt om) er groteske skambud, hvor man kunne sælge dem langt bedre ved at sætte bilen på auktion og det er jo helt skævt, hvis nogen skulle tage imod den pris de byder....  

Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

@Kleine100 er vinderen af en pakke Spangsberg med 5 flødeboller.

 

Bor du i Nordjylland leveres de gerne personligt, ellers må du nøjes med en mobilpay overførsel, og selv forestå indkøbet..

Havde jeg bare haft kuglerne i 2015 og købt en S dengang!.

 

Til sammenligning har vi en bekendt pony mor, der lige har solgt en 1 år gammel T-Roc med et værdi tab på 20.000 kr i forhold til nyprisen til en forhandler. Se det er jo sådan man får flere kunder ind af døren.

 

Det kunne være man skulle forhøre sig hos Mercedes eller VW om en bytte pris på en EQC eller en ID4.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 3 '20
kleine100
kleine100 Dec 4 '20
@Ice2EV: nyd du dem selv. Du har vist behov at trøste spise lidt oven på det skambud du har fået. 

Jeg bor i øvrigt lige i nærheden af Spangsberg, så får allerede rigeligt med deres flødeboller m.m....der er nok meget godt med en pause i denne tid :-)
jramskov
jramskov Dec 4 '20

Wow, det er en ringe byttepris. Føler mig lidt som en "unicorn" i den forbindelse da vi faktisk fik en fin pris for vores Ford C-Max. Var rundt og spørge forskellige, kunne nok have fået lidt mere i privat handel, men ellers var det Tesla der bød den højeste pris for vores.

Vildgut
Vildgut Dec 4 '20
Shiiiet... Det er alligevel til grin. Lidt ligesom når tryg forsikring siger man skulle give 28000 i året for at forsikre sin opel corsa fordi man er 23 år.

Men hvorfor ikke bare smide den på bilbasen eller en anden sælger og så købe bilen hos tesla? Og du gider jo ikke en mercer eq når først du har kørt tesla vel ;P
Sider: 1 2 »